וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוינסון: נתניהו מסוגל לגרור אותנו גם לבחירות שמיניות, אכפת לו רק מעצמו

28.1.2021 / 14:31

מדוע הבחירות משעממות והסקרים לא אמינים, מה החרדים מפספסים בסערת הקנסות, הסגידה העיוורת בליכוד אחרי נתניהו והשימוש האינטנסיבי בחשבון הטוויטר. העיתונאי חיים לוינסון בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"זו מערכת הבחירות המשעממת ביותר בהיסטוריה. או שאנחנו התעייפנו, הכתבים. השאלה היחידה שחשובה בבחירות זה מה התוצאות שלהם, והבחירות האלה, באופן אמיתי - מאוד בלתי צפויות" - כך אמר הכתב הפוליטי של "הארץ", חיים לוינסון, בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע", בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

לפי לוינסון, המצביעים המתנדנדים יהיו אלו שיכריעו את הבחירות הקרובות. "אין שום משמעות לסקרים כי כל הצגת הסקרים בכלי התקשורת חוטאת לאמת. כל פעם שמציגים 120 מנדטים על הלוח - אל תסתכל בסקר, כי המפלגה הכי גדולה זה של אנשים שלא החליטו. באופן אמיתי יש הרבה אנשים שלא החליטו, אחוז הלא מחליטים הרבה יותר גבוה מבחירות קודמות לכן כל מה שאנחנו רואים על המסך לא בהכרח משקף".

חיים לוינסון 11 בנובמבר 2019. משה שי / פלאש 90, אתר רשמי
"המפלגה הכי גדולה היא אנשים שלא החליטו". לוינסון/אתר רשמי, משה שי / פלאש 90

לדבריו, "אני לא יודע מה יהיה הסיפור של הבחירות האלה עדיין, יש כמה סיפורים מסתמנים, כמו הטיפול של הקורונה. אנחנו פחות מ-60 יום לפני הבחירות, ברור שהקורונה לא בשליטה. יש לי ספוילר למאזיני הפודקאסט - הממשלה לא תאריך את הסגר בשבוע אלא בשבועיים".

"אפשר כבר לומר די בוודאות שאם החזון של נתניהו היה שב-23 במרץ הוא יגיד שיצאנו מהקורונה, צאו למסעדות ולפאבים באילת ובטבריה, כנראה שלא נגיע למשק פתוח מלא ביום הבחירות, ואי אפשר לדעת מה האפקט של הדבר הזה", הוסיף. "אני לא חושב שהציבור מרוצה מנתניהו מהטיפול בקורונה, אבל אני לא יודע אם הציבור משוכנע שמישהו אחר היה מנהל את זה יותר טוב".

עוד נושא שמתפתח כנושא מרכזי בבחירות הוא היחסים עם החרדים. "זה נושא נורא גרוע לנתניהו", אמר לוינסון. "יש נושאים שהתקשורת מלבה, פה אני חושב שהציבור הרבה יותר חם מהתקשורת. יש אטרף על החרדים מהפרת ההנחיות במערכת החינוך והתחושה של הכניעה המוחלטת של הליכוד בפני המפלגות החרדיות. אם הייתי משה גפני אני הראשון שהייתי קורא להגדיל את הקנסות, הרי הרב קנייבסקי אמר לסגור. מילא גפני, אפילו אריה דרעי לא מעז לשבור מהקו של כמה עסקנים אשכנזים ולצאת נגד יהדות התורה בנושא הקנסות, הרי הספרדים בגישה נוקשה לגבי הקורונה, גם דרעי עצמו וגם הרבנים".

"אני גם לא יודע איך זה ישפיע על הציבור החרדי פנימה", המשיך. "יש לי חברים ובני משפחה שמאוכזבים מפשיטת הרגל המוחלטת של ההנהגה החרדית, הבחירות האלה יהיו מאתגרות גם לג' וגם לש"ס. בסופו של דבר זה לא אנשים שיצביעו למפלגות אחרות אבל לא אופתע אם תהיה היחלשות, גם אם יורד מנדט אחד מהגוש החרדי זה די דרמטי".

עוד בוואלה

סקר בחירות: לפיד מתחזק ועוקף את סער, חולדאי מתחת לאחוז החסימה

לכתבה המלאה
משה גפני ואריה דרעי. ראובן קסטרו
צריכים לקרוא להגדיל את הקנסות. גפני ודרעי/ראובן קסטרו

בהתייחס לפלונטר הפוליטי אמר לוינסון כי "כל עוד נתניהו באזור יש סיכוי לבחירות חמישיות, כל עוד יש לנתניהו כת של 35-30 חברי כנסת שאם יגידו להם לקפוץ מהגג יקפצו מהגג, כל פעם שנתניהו יגרור לבחירות הם יגידו שחייבים בחירות. אלה אנשים שאומרים 'גדעון סער יקים ממשלה עם השמאל' כשהם מקימים ממשלה עם ניסנקורן בתיק המשפטים, ולא רואים את הסתירה".

לטענתו, "נתניהו חסין לחלוטין בליכוד, אז הוא יגרור לעוד בחירות. לא אכפת לו. נתניהו לא צריך כנסת מתפקדת, הוא לא צריך חקיקה, הוא בסוף בשלטון. לא אכפת לו, מעניין אותו רק הוא, אז הוא יגרור לחמישיות, שישיות ושמיניות - עד שהוא ישלם מחיר".

לוינסון, שנחשב לאחת מאושיות הטוויטר בפוליטיקה הישראלית, הסביר שהרשת החברתית היא "כלי משלים" עבורו כעיתונאי. "זה מאפשר לי להפיץ דברים שאני מפרסם בעיתון לקהלים שלא נכנסים לאתר הארץ באופן קבוע. אני לא יושב בערוץ 12 עם 18% רייטינג אז זה מאפשר לי להגיע לקהלים יותר רחבים".

ביקור רה"מ נתניהו בשדרות 27 בינואר 2021. לירון מולדובן
"לא צריך כנסת מתפקדת". נתניהו/לירון מולדובן

לעתים קרובות, לוינסון משתמש בטוויטר להעברת ביקורת חדה ועוקצנית על דמויות במערכת הפוליטית והציבורית. הוא עומד מאחוריה. "אני מבקר אך ורק אנשים חזקים, שחזקים ממני. שואלים אותי מה יש לי מבועז ביסמוט (עורך ישראל היום, ט"ש). הוא עורך העיתון הנפוץ או השני הנפוץ בישראל, מקורב לראש הממשלה - מה הבעיה שאבקר אותו? אלה אנשים שראויים לביקורת. ביחד עם שבחים בא גם גנאי, גם אותי יש אנשים שמחפשים בפינה, וכל פעם שמישהו מצייץ נגדי אני אומר - חיים הצלחת".

לוינסון דיבר עוד על הדברים שהוא הכי אוהב בעבודה שלו, מהי רפורמת לוינסון למימון מפלגות, מה יקרה בגוש המרכז שמאל ואם נתניהו יצליח בבחירות גם בלי הקלף האמריקני של נשיא ידידותי כמו דונלד טראמפ.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully