וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: נערכים למבצע צבאי, לא נצא לדרך אם החיסון לא יהיה בטוח

13.12.2020 / 16:15

ההיערכות למתן חיסונים למיליוני אזרחים, ניהול המשבר באקלים הפוליטי הנוכחי, העזיבה של גדעון סער, הבחירות הקרובות - וגם כיצד הגיב כששמע את החיקוי הוויראלי שלו. שר הבריאות יולי אדלשטיין בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"לא נקרא לאף אזרח ישראלי להתחסן אם לא נהיה בטוחים ב-100% שהחיסון בטוח", כך אומר שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע", בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

אדלשטיין אמר את הדברים ברקע ההיערכות לפתיחת מבצע חיסוני הקורונה הנרחב, ונתונים שמראים כי יותר משליש מהציבור בישראל חושש להתחסן. הוא התחייב כי יהיה השני בישראל להתחסן אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "החששות ברורים לי כי מדובר בחיסון חדש, ונצטרך להפיג את החששות האלה עם הצוותים הרפואיים וכל הגורמים שהציבור נותן בהם אמון", הדגיש.

שר הבריאות סיפר כיצד יראה מערך החיסונים. "אנחנו נערכים בצורה של מבצע צבאי. שום דבר לא חסר, יש היערכות לוגיסטית יוצאת מן הכלל, מקווים שנגיע למיליונים ונוכל לצאת מהקורונה הארורה הזו", אמר. עם זאת הוא הזהיר שלא להיכנס "לאווירת סוף קורס", כי "זה יהיה תהליך ארוך, ותלוי מה תהיה היענות האוכלוסייה (להתחסן)". לדבריו, לא יהיו חוקים שמחייבים אנשים לקחת חיסון, אבל ייתכן שיהיו תקנות שיגבילו את הפעילות ממי שלא מוכן להתחסן.

רה"מ נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין  יבקרו ב"מרכז הלוגיסטי טבע סלא", שעתיד לקלוט, לאחסן ולשנע את החיסונים נגד הקורונה בתנאים מיוחדים, מרכז לוגיסטי "טבע סלא", אזור תעשיה חבל מודיעין, 26 בנובמבר 2020. יוסי אלוני / פלאש 90, פלאש 90
השני להתחסן. אדלשטיין ונתניהו במרכז שעתיד לאחסן את חיסוני הקורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)/פלאש 90, יוסי אלוני / פלאש 90

אדלשטיין, שמכהן כשר הבריאות זה כשבעה חודשים, מודה שקבלת ההחלטות בממשלה "לא תמיד תקינה", ומשפיעה גם היא על אמון הציבור במבצע החיסונים, אך "אני מקווה שהוכחתי במשבר הזה שמה שנוגע לגישה עניינית - אני עיוור צבעים. כנראה שאף אחד אחר במערכת הפוליטית של היום לא היה יכול לעשות את זה טוב ממני, בגלל הוותק והסמכות והמקום שממנו אני מגיע. הדברים שהצלחתי להשיג בממשלה ובקבינט בקידום עמדות מערכת הבריאות, לא חושב שמישהו אחר היה מצליח".

עוד אמר על ניהול המשבר: "אילו היינו עם קצת יותר סולידריות חברתית יכולתי לנהל את המשבר אחרת. אני יודע שזה לא פוליטיקלי קורקט, אבל זה המצב. יכולתי אולי לפתוח דברים בתרבות, אבל אני יודע מה תהיה התגובה. לשר הבריאות אין פריבילגיה להיות פופוליסט, הלחצים עוברים לי ליד האוזניים, אבל אנשים פשוט יתחילו לפתוח בכוח ואכיפה לצערי אין".

גדעון סער 17 בפברואר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"עזיבתו כואבת". גדעון סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

על עזיבתו של גדעון סער את הליכוד: "זה כואב לי, במובן הזה שאני זוכר את סער אחרי שהפסיד בפריימריז מתראיין תחת כל עץ רענן ואומר 'הליכוד זה הבית שלי והנה קיבלתי תמיכה עצומה ולא אפרוש', אז אני מעדיף התנהגות קצת אחרת". לדבריו, המהלך לא מסכן את המשך שלטון הליכוד. "ראינו כבר פרישות בעבר עם סקרים מחמיאים, לא בטוח שאנחנו הולכים לכיוון מפץ פוליטי רציני", אמר.

אדלשטיין דיבר עוד על מערכת הבחירות הרביעית בעיצומו של משבר הקורונה, מצוקת אנשי התרבות וחדרי הכושר, יחסיו עם נתניהו - וגם אומר מה דעתו על החיקוי של הקומיקאי יניב ביטון ואיך הוא נשמע כשהוא מחקה אותו בחזרה?

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים האחרונים:
שיחת השבוע עם עאידה תומא סלימאן
שיחת השבוע עם קרנית פלוג
שיחת השבוע עם בני גנץ
שיחת השבוע עם דני דיין
שיחת השבוע עם בצלאל סמוטריץ'
שיחת השבוע עם חמי שלו
שיחת השבוע עם מירב כהן
שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי
עוד פודקאסטים מומלצים >

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully