וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "משבר הקורונה חמור יותר ממחדל יום הכיפורים"

22.9.2020 / 16:45

כישלון ההנהגה בהתמודדות עם המגיפה, סיכויי ההצלחה של פרופ' גמזו ללא סמכויות רשמיות, השינוי במעמד האזורי של ישראל לאור הסכמי הנורמליזציה וההזדמנויות הגלומות בתקופה זו: אלוף (במיל') עמוס גלעד בריאיון לפודקאסט האקטואליה "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"משבר הקורונה הרבה יותר חמור ממחדל יום הכיפורים. אז, בהשוואה לכישלון של היום, היה כישלון מודיעיני חמור וגם יוהרה, אבל ברגע שהמערכת זיהתה את הסכנה למדינת ישראל, כולה התאחדה ובסוף הפכה את המכה הקשה הזו לניצחון גדול. במלחמת יום כיפור המערכת התעשתה וסיימנו בניצחון, פה התחלנו בהישג ואנחנו מסיימים בתבוסה" - כך אומר אלוף (במיל') עמוס גלעד בפודקאסט "שיחת השבוע" בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

לדבריו, איום המגיפה לא נופל מהסכנה הביטחונית המרחפת מעל ישראל, אולם משבר מנהיגות מונע טיפול הולם. "יש לנו אויב בשער שמכה בנו ללא רחם, הוא ערמומי, זדוני, ולא ברור מתי תסתיים המלחמה הזו. אין פה מנהיגות, אין קריאת מודיעין, אין גיוס של כל המשאבים. הווירוס הוא אויב רואה ולא נראה, היו צריכים להכריז עליו כמו איראן. המדינה במלחמה. לכנס את הקבינט, לקבל את תמונת המודיעין, אפיון קצר והחלטה שמגייסים את כל המשאבים. צה"ל ופיקוד העורף היו מקבלים משימה. נשמע פשוט. למה לא עושים? בעיית מנהיגות קשה".

עמוס גלעד. ראובן קסטרו
"אין פה מנהיגות, אין קריאת מודיעין, אין גיוס של כל המשאבים". עמוס גלעד/ראובן קסטרו

על טיפולו של האחראי על הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר גלעד כי אין בכוחו לשנות את המציאות. "עם כל הכבוד לפרופ' גמזו אני במקומו לא הייתי מקבל את התפקיד הזה ללא הגדרת סמכויות. לפרויקטור אין סמכויות, הוא נע ונד יסיים בסוף את תפקידו במפח נפש".

גלעד דיבר עוד על ההשראה שנתניהו צריך לשאוב כדי להתמודד עם אויב הקורונה, מעמדה האזורי-ביטחוני של ישראל ברקע חתימת ההסכמים עם בחריין ואיחוד האמירויות, הבחירות בארה"ב וההזדמנות הגלומה במשבר הנוכחי.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים הקודמים:

שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully