וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל כהן: אין מבוגר אחראי, כל ציבור רוצה שהסגר יהיה אצל השכן

8.9.2020 / 17:44

היעדר הגיבוי לפרויקטור הקורונה, המשבר בחברה האזרחית, הפערים במערכת החינוך לנוכח המציאות המאתגרת וההזדמנויות החדשות שהמגיפה מייצרת לראשי הערים. מנכ"לית משרד החינוך בעבר ומנהלת קרן רש"י בהווה בריאיון לפודקאסט האקטואליה "שיחת השבוע". האזינו לפרק

בווידאו: תדרוך של פרופ' גמזו לקראת העוצר הלילי ב-40 יישובים/צילום: לע"מ

"אין מבוגר אחראי. התחושה היא של חוסר אמון מוחלט, גם בימי שגרה אין אמון של הציבור במערכת הפוליטית, והמערכת הפוליטית מתגלה כעת במערומיה. השיקולים הם פוליטיים, של מי חזק יותר בממשלה או בקואליציה. אין תחושה של גיבוי מלא לפרויקטור - למרות הדברים שלו. החלטה היא לא החלטה, נתונים הם לא נתונים. התחושה היא של כל דאלים גבר". כך אומרת מיכל כהן, חברה בצוות המייעץ לפרויקטור הקורונה רוני גמזו, מנכ"לית קרן רש"י ולשעבר מנכ"לית משרד החינוך, בפודקאסט "שיחת השבוע" בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

כהן אמרה כי ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, פועל במציאות פוליטית מורכבת. "גמזו, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול לעבוד לבד. כשראש ממשלה מקבל החלטה מעל ראשו או מייצר לחץ כזה, הוא בסוף גורם מייעץ", היא אומרת. "אם הממשלה מקרטעת, נוח להם שיהיה את מי להאשים, אבל הדבר העיקרי הוא נבחרי ציבור שמשתמשים בכוח שלהם כדי לרצות את המגזר שלהם בצורה זו או אחרת - ולא רק אצל החרדים. האחריות כולה של הממשלה. הפרויקטור עושה את הדברים הכי רציניים ונלחם ולא נשבר, אבל לא יעזור שום דבר אם לא ייקחו את המשימה לידיים".

מיכל כהן, בישיבת ועדת הכספים בכנסת. מרים אלסטר/פלאש90, פלאש 90
"המערכת הפוליטית מתגלה כעת במערומיה". מיכל כהן/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש90

היא הוסיפה: "להטיל סגר על כלל ישראל כדי לרצות מי מהאנשים זה לא הגיוני. סגר מלא לא בא בחשבון, כדי לא למוטט את הכלכלה. שם המשחק צריך להיות דיפרנציאליות, הבעיה שכל אחד אומר לא אצלי, תוכיחו לי. כשאין ממשלה מתפקדת ראשי הרשויות מרימים ראש, וטוב שכך. יש אשליה בירושלים שאפשר לשלוט מלמעלה על מה שקורה בכל פינה. ככל שהממשלה תלך אחורה ותיתן לראשי הרשויות את הכלים והמשאבים - ראשי הערים ייבחנו אל מול הציבור. כשראש עיר יוצא מלשכתו הוא פוגש את האזרח, כשחברי הממשלה יוצאים מלשכתם הם פוגשים את עצמם".

כהן התייחסה גם לבעיות והפערים במערכת החינוך במסגרת שגרת הקורונה, ההזדמנויות שהמגיפה מייצרת לראשי הערים והמשבר בחברה האזרחית.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully