וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושאים חמים

כניסת שבת, זמני הדלקת נרות ויציאת שבת בנתניה והסביבה - פרשת תצוה | 23.2.2024

זמני כניסת ויציאת שבת בנתניה והסביבה, עדכון שבועי של זמני הדלקת נרות, כניסת שבת ויציאת שבת, 23.2.2024 י״ד באדר א פרשת תצוה

כניסת שבת בנתניה:

כניסת השבת: 17:02
יציאת השבת: 18:10

בתי כנסת בעיר:

בית הכנסת "גיבורי סיני
כתובת: עזרא 5 נתניה
טלפון: 09-8341682
בית הכנסת אם הבנים
כתובת: ליאון רייך 2, נתניה
טלפון: 09-8333428
בית הכנסת הגדול ע"ש לוין
כתובת: הרב גד מכלוף 3, נתניה
טלפון: 09-8341827
בית הכנסת שער דוד המלך
כתובת: החרוב 3, נתניה
טלפון: 09-8845647
בית הכנסת לוחמי ומורדי הגטאות
כתובת: מורדי הגטאות 15, נתניה
טלפון: 09-8616116

פרשת השבוע: פרשת תצוה

בפרשת השבוע, פרשת תצוה, אותה נקרא בשבת בבית הכנסת, התורה מספרת לנו על הדלקת המנורה במשכן. האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו הסביר בשיעורו כיצד ניתן ללמוד מזה את היסוד של הכרת הטוב לחבר ומנגד את הרצון הטבעי להשאיר את החשבון פתוח כדי שחברינו ירגיש שהוא מחוייב לנו.

הנה מה שהיה לרב פינטו לומר בנושא:

ועוד אפשר לדקדק בפרשת השבוע, הקב"ה אומר למשה רבנו "וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית לַמָּאוֹר" כדי להדליק את המנורה. מובא במדרש (שמ"ר לו, ב) לֹא שֶׁאֲנִי צָרִיךְ לָהֶם אֶלָּא שֶׁתָּאִירוּ לִי כְּשֵׁם שֶׁהֵאַרְתִּי לָכֶם. הקב"ה אומר למשה רבנו שבני ישראל יביאו שמן כדי להדליק את המנורה כמו שאני מאיר לעם ישראל את העולם, כך עם ישראל מאירים ומחזירים לקב"ה עם האור של המנורה. צריך להקשות ולומר וכי הקב"ה צריך שידליקו לו מנורה שיאירו לו אור, הקב"ה לא צריך את האור של האדם הרי הכל שלו, אם כך מה הפירוש שיאירו לקב"ה את המנורה כמו שהקב"ה מאיר להם את העולם?

ופה אפשר לומר פה יסוד גדול, אם נסתכל בחיים של האדם במשך היום יום, אדם פוגש אדם או שיש לו חבר ואותו חבר פגע בו, אחרי כמה זמן החבר הזה בא לאדם ומבקש ממנו סליחה, מה אומר אותו אדם לחבר שלו לא צריך לבקש סליחה, מה שעשית לי זו לא בעיה, זה כלום אל תבקש אפילו סליחה, כך אומר האדם לחברו. נשאלת השאלה אדם בא לבקש סליחה, למה החבר שלו לא רוצה לקבל את הסליחה, למה אפילו הוא לא רוצה לשמוע אותו מבקש סליחה, למה ככה אנשים נוהגים?

אלא אפשר לפרש ולומר, האדם לא רוצה לסלוח ומדוע, כי הוא רוצה שחברו תמיד יהיה חייב לו על זה שפגע בו פעם אחת ולא לסלוח לו, הוא משאיר בליבו את הפגיעה שפגעו בו לאורך זמן, כדי שהבעיה הזו תישאר פתוחה שתמיד חברו יהיה צריך לבקש ממנו סליחה.

וכך גם רואים הרבה פעמים אדם שעושה טובה לחברו, אחרי שעושה טובה לחבר בא החבר ואומר לו תודה על הטובה שעשית לי, הרבה אנשים עונים לא צריך אפילו לומר תודה, זה כלום. ומדוע עונים כך, אלא התשובה היא שהאדם אף פעם לא רוצה שיחזירו לו תודה על טובה שעשה, כי הוא רוצה שזה תמיד ישאר פתוח על תודה ותודה, שלעולם לא יהיה סוף לאותה תודה. כך הטבע של האדם, לא לסלוח לאדם על הרע ולומר שלא צריך סליחה, ועל הטוב שלא צריך תודה, שהדברים האלה תמיד ישארו פתוחים ותמיד ישארו חייבים לאדם.

עוד מדבריו על פרשת השבוע >>

לפרשת השבוע הקודמת - פרשת תרומה
לפרשת השבוע הבאה - פרשת כי תשא

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully