וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה דיין: אין סימטריה בין שומרי הסף לקוראי התיגר

18.8.2020 / 16:55

המורשת ההיסטורית של ראש הממשלה, השחיקה במוסדות השלטון, עובדות בעידן טראמפ, עיתונות ברשתות החברתיות וסיקור המחאה בבלפור: העיתונאית אילנה דיין בריאיון לפודקאסט האקטואליה "שיחת השבוע". האזינו לפרק

העיתונאית והמשפטנית אילנה דיין מביעה חשש שהמתקפות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכיו על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושומרי סף אחרים שוחקות את הדמוקרטיה הישראלית: "אין סימטריה בין שומרי הסף לקוראי התיגר, אלה שמבזים את שומרי הסף ורוצים למחוץ אותם". דיין אמרה את הדברים בפודקאסט "שיחת השבוע" בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

"זה לא שהדמוקרטיה הישראלית נמצאת בסכנה, אבל המוסדות האלה בשחיקה, הם נלחמים על נפשם", אמרה דיין, "וזה מה שמפחיד אותי, היכולת של נתניהו להלך קסם על חלקים מהציבור הישראלי, שיאמינו שבסלאח א דין תופרים תיקים. בסלאח א דין לא תופרים תיקים, עושים טעויות גדולות, אבל לא תופרים תיקים. אין סימטריה בין שומרי הסף ושומריהם לבין קוראי התיגר, אלה שמבזים את שומרי הסף ורוצים למחוץ אותם. אין לנו קיום בלי שומרי הסף האלה - המשטרה, והיועמ"ש, בית המשפט העליון ומבקר המדינה.

אילנה דיין, 13 בספטמבבר 2016. ראובן קסטרו
"הדמוקרטיה הישראלית לא בסכנה, אבל המוסדות בשחיקה". אילנה דיין/ראובן קסטרו

דיין שוחחה גם על המורשת ההיסטורית שיותיר אחריו נתניהו ברקע הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, עובדות בעידן טראמפ, עיתונות ברשתות חברתיות וסיקור המחאה בבלפור.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרק הקודם עם ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully