וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "המערך הפוליטי השתנה, אפשר להקים קואליציה עם כל נפגעי הקורונה"

15.9.2020 / 15:24

התמודדות הממשלה עם המגיפה, המחשבות על שיתוף פעולה עם החרדים, האכזבה מבני גנץ, החברות עם עפר שלח ומה דעתו על ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בריאיון לפודקאסט האקטואליה "שיחת השבוע". האזינו לפרק

בווידאו: לפיד וליברמן מתייחסים למשבר התקציב/צילום: ערוץ הכנסת

"הקורונה שינתה את כל המערך הפוליטי הישראלי. אם אראה לחרדים שאדע לטפל טוב יותר באלעד בקורונה, הם ישאלו איפה חותמים", אמר יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, ודחה את הטענה כי הוא מוחרם על ידי החרדים. "אותו דבר באום אל-פחם וכפר קאסם וירושלים ותל אביב. אני יכול לעשות חבירות שלא עשיתי בעבר, אני פוגש אנשים שלא פגשתי בעבר. אני יכול היום להקים קואליציה עם כל מי שסובל מהקורונה". לפיד אמר את הדברים בפודקאסט "שיחת השבוע" בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

לדברי לפיד, המגיפה חושפת את הרעות החולות של החברה הישראלית. "כל מה שרע, נורא ומקולקל נחשף בקורונה, יש פה התפרקות שלטונית גמורה", אמר לפיד. הוא הוסיף כי "צריך לקיים את ההנחיות, למרות שהן מטומטמות. הסגר הזה הוא אבסורד מוחלט, זה פשוט טעות איומה. ממשלה שאמרה רמזור ואז ביטלה את הרמזור, עוצר לילי ואז מתעלמים מהעוצר הלילי. זה חפוז, זה לא אחראי, זו טעות - אבל בסוף אם לא נקיים את ההנחיות זה יגרום עוד יותר נזק".

יאיר לפיד. 20 בפברואר 2020. תומר נויברג, פלאש 90, פלאש 90
"הסגר הזה הוא אבסורד מוחלט, זה פשוט טעות איומה". לפיד/פלאש 90, תומר נויברג, פלאש 90

לפיד התייחס גם לטקס חתימת ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן. "אני אתרגש הערב. זה טוב, בלי אבל. ישראל חתרה לזה הרבה מאוד זמן, לנתניהו מגיע על זה קרדיט - גם אם לא אוהבים להגיד את זה", הבהיר.

עם זאת, לפיד הדגיש כי ההתנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו פוגעת, לדבריו, ביחסים עם ארצות הברית. "אם נהיה במצב שנתניהו נשאר ראש ממשלה שנה שלמה תחת ממשל דמוקרטי - אנחנו באזור אסון", אמר. "אנחנו באזור אסון במפלגה הדמוקרטית. יש אפשרות סבירה שביידן ינצח, והקונגרס יהיה דמוקרטי. ההחלטה של נתניהו להגיד 'אני עם הרפובליקנים והאוונגיליסטים' היא החלטה שאין לה תקדים, ישראל שמרה על דו-מפלגתיות במשך שנים".

עוד דיבר לפיד על התפרקות כחול לבן והאכזבה מראש הממשלה החליפי בני גנץ, החברות עם ח"כ עפר שלח, הריבים לאורך השנים ביש עתיד והקריאה לפריימריז במפלגתו.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים הקודמים:
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully