וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמי שלו: הסקרים לרעת טראמפ, אבל ההפתעה עשויה להגיע מכל מקום

6.10.2020 / 18:10

כיצד הקורונה משפיעה על הנשיא החולה, היתרון של ביידן במדינות המפתח והשלכות הבחירות על הפוליטיקה בישראל. הפרשן לענייני ארה"ב בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"הסקרים הולכים לרעתו של טראמפ. בכל מדינות המפתח יש לביידן יתרון. אם המפה נשארת כמו שהיא היום, לביידן צפוי ניצחון גדול. אבל יכולים לקרות הרבה דברים: טראמפ יכול לחזור לאיתנו וביידן יכול למעוד, זה כל הזמן מרחף שם. אלא אם כן אנחנו צפויים לעוד הפתעת אוקטובר שלא קשורה בכלל לקורונה, כמו מלחמות ואסונות". כך אומר העיתונאי הוותיק חמי שלו, פרשן "הארץ" לענייני אמריקנים, בפרק מיוחד בפודקאסט "שיחת השבוע" בהגשת בתו, הכתבת הפוליטית טל שלו.

לדברי שלו, המגמה ניכרת לאחר העימות בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית, אולם אירועי העבר מלמדים שהכול יכול להשתנות. "העימות עבד באופן חד וברור לרעתו של טראמפ. אפילו בפוקס ביקרו אותו. הפער הלאומי בסקרים עלה ל-8%-14%, ולמעט פלורידה ואוהיו, בכל מדינות המפתח לביידן יש יתרון. צריך לזכור את האירועים הדרמטיים של 2016 - הקלטת שבה טראמפ התבטא בצורה וולגרית וגם פרשת האימיילים שפרצה עשרה ימים לפני הבחירות ואיזנה את המצב. לגופי המודיעין באמריקה הודיעו שהרוסים מנהלים מערכה רחבה יותר מאשר ב-2016, ולכן ההפתעה יכולה לבוא מכל מקום".

חמי וטל שלו. -, אתר רשמי
"עצם שהייתו של טראמפ בבית החולים מתפרשת כחולשה". טל וחמי שלו/אתר רשמי, -

שלו התייחס לאירוע הדרמטי ביותר בשבוע האחרון - העובדה שטראמפ נדבק בקורונה ארבעה שבועות בלבד לפני יום הבוחר. "הציעו לטראמפ לעשות חזרה בתשובה והכאה על חטא בכל הנוגע לקורונה, אבל כמו שעצם שהייתו בבית החולים מתפרשת כחולשה אצל טראמפ, גם שינוי עמדה זו חולשה. לאור זה שהוא התייצב בבית הלבן והסיר את המסיכה שלו בפני האומה - הוא מאותת שלא שינה כלום. טראמפ הפך מזוהה עם אי חבישת המסיכה והאוהדים שלו אימצו את המנהג הזה כמעט כמו אות נאמנות אליו. לכן כל מי שלובש מסיכה קצת מתגרה בו, וזה מרגיז אותו".

על האסטרטגיה של ביידן בבחירות אמר שלו: "השוליות והפרופיל הנמוך מתחילת הקמפיין ייצרה לו רוב יציב וגדול משמעותית ממה שהיה להילרי קלינטון. הבחירות האלה הן יותר משאל עם על טראמפ מאשר על אם ביידן מתאים או לא, וכל עוד הוא לא טועה בגדול זו תמשיך להיות הטקטיקה שלו. אני לא חושב שביידן ישנה את האסטרטגיה שלו, למעט ביקורים שיהפכו תכופים יותר ויותר באותן מדינות שלא מונחות בכיסו".

שלו דיבר עוד על המאבק הרפובליקני למינוי שופטת לבית המשפט העליון, המדינות בהן ביידן צריך להתמקד כדי לנצח, איך יצביעו יהודי ארצות הברית וההשלכות של הבחירות על הפוליטיקה בישראל.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים הקודמים:

שיחת השבוע עם מירב כהן
שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully