וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה מירב כהן: אנחנו מפקירים את החרדים בגלל שיקולים פוליטיים צרים

29.9.2020 / 14:32

השיסוי שנוצר עם ההשוואה בין הפגנות לתפילות, הנזקים הנפשיים בקרב הזקנים בעקבות משבר הקורונה והסגר וסדר העדיפויות הבעייתי של הממשלה. השרה לשוויון חברתי בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"בנקודה אליה הגענו, הסגר נכון מבחינה כלכלית ובריאותית", אומרת השרה לשוויון חברתי, מירב כהן. "עשינו מהלך (סגר) הרמטי ובכל זאת ביום הכיפורים אפשרו תפילות, זה הפריע לי - לא בגלל האיפה והאיפה מול ההפגנות, אלא כי אנחנו יודעים שבמקומות סגורים יש הדבקות". כהן אמרה את הדברים בפודקאסט "שיחת השבוע" בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

לדבריה, ההשוואה בין תפילות והפגנות מפלגת את העם ויוצרת שנאת חינם, כהגדרה. "זה אלמנט שחוזר על עצמו", אמרה. "אנחנו לא מצליחים להתעלות מעל העניין המגזרי, למשל לא הצלחנו להביא מענה נקודתי לערים אדומות ולסגור את ההתפרצות. בתי הכנסת זו בהכרח החלטה פוליטית שגויה. גם בימים אלו יש עשרות אלפי תלמידים במגזר החרדי שלומדים כרגיל בכיתות צפופות. אני לא נגד החרדים, להיפך, הם אחים שלי, אני דואגת לבריאותם. למה אנחנו מפקירים אותם בכלל שיקולים פוליטיים צרים?".

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי. ללא, פלאש 90
"לא מצליחים להתעלות על העניין המגזרי. כהן/פלאש 90, ללא

כהן דיברה על הנזקים השקטים של הקורונה בקרב האוכלוסייה המבוגרת. "הבדידות זו הסוגיה הכי קשה בקרב מבוגרים, ויש זו סכנה מאוד גדולה גם מבחינה בריאותית. לכן הצלחנו להכניס לסגר סייגים, כמו סייג שקובע שאם אדם נמצא במצוקה או זקוק לסיוע ניתן וצריך ללכת לבקר אותו. במוסדות הצלחנו לייצר ביקורים גם בזמן הסגר. מי שנמצא בבית לבד חייב ביקורים. אם אימא בוכה שהיא בודדה וקשה לה - סעו אליה, בקרו אותה בגינה עם מסכות וריחוק. זה מידתי, וזה נכנס להנחיות כדי שאף אחד לא יהיה פושע".

עם זאת, העיסוק הממשלתי בתופעה לא קיבל במה גדולה מספיק לדבריה. "בקבינט הקורונה האחרון, הזקנים היו בסעיף ד' בסדר היום, ונתקענו בסעיפים על ההפגנות. מה יותר חשוב ומה יותר אקוטי לחיי אדם? הפגנות או היערכות במוסדות, בבתי אבות, ששליש מהנפטרים נמצאים שם? לצערי נתקענו במקום שמבחינה חברתית מאוד בוער אבל מבחינת חיי אדם פחות חשוב".

כהן דיברה עוד על ההחלטה לאסור את ההפגנות בימי הסגר, על הביקורת הציבורית על כחול לבן בנוגע לשיתוף הפעולה עם נתניהו והליכוד, על גילנות ועל הקשיים המיוחדים שהקורונה מציבה בפני אוכלוסיית הזקנים.


"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים הקודמים:

שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully