וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומא סלימאן: נתניהו לא טוב לערבים, להימור עליו יכול להיות מחיר כבד

2.12.2020 / 12:51

המשבר ברשימה המשותפת בעקבות החיזור של ראש הממשלה, הנושאים הבוערים שמעסיקים את הציבור הערבי, הפשיעה במגזר וההתנגדות להסכמי הנורמליזציה. ח"כ עאידה תומא סלימאן בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"ערבים טובים כבר היינו והיו לנו, הדרך הזו נוסתה ונכשלה; זה לא יכול להיות שמישהו יסיט את כל הרשימה (המשותפת - ט"ש) לפי מה שהוא או היא חושבים. המשותף בינינו הרבה יותר גדול ואנחנו הרבה יותר חזקים כשאנחנו ביחד עם עמוד שדרה פוליטי ולא מסתפקים בפירורים - שבינתיים, גם עוד לא זרקו" - כך אומרת ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע" בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

תומא סלימאן אומרת את הדברים ברקע המשבר ברשימה המשותפת וחילוקי הדעות עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, על שיתופי פעולה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד. "לאף אחד אין אשליה שאנחנו מסכימים על הכול", ציינה. "הרשימה המשותפת היא לא מפלגה, אלא קואליציה בין ארבע מפלגות שיש ביניהן פער אידיאולוגי, אבל על 90% מהנושאים אנחנו מסכימים, על הבעיות הכי בוערות - הפתרון המדיני, כלכלים-חברתיים, נושאי תכנון ובנייה. נשאר חלק שבעיני לא מגיע ל-10% שאנחנו לא מסכימים עליו. עד עכשיו הלכנו לפי המוסכם, הגדול, המאחד. מי ששולף את החלק הקטן שלא מסכימים עליו ומעצים אותו פוגע בהישג הגדול שנקרא הרשימה המשותפת".

ח"כ עאידה תומא סלימאן, 3 בנובמבר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
מסכימים על 90% מהנושאים. תומא סלימאן/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריה, "אין לי ספקות שהמטרות של עבאס הן להשיג הישגים לאוכלוסיה הערבית, אבל הדרך, במודע או שלא במודע, היא הימור קשה שיכול להיות לו מחיר כבד. מה, עד היום לא ניסינו להשיג הישגים לאוכלוסיה שלנו? אנחנו יושבים עם כולם, שמים על השולחן את הדרישות של הציבור שאנחנו מייצגים, אבל לא חייבים לעזור לנתניהו להתחמק מבית משפט או לקבל חסינות בשביל זה".

היא הוסיפה: "שמעת פעם אזרח שמצביע למרצ בא בטענות לאנשי מרצ ואומר להם אתם חייבים לתמוך בנתניהו כי אחרת אני לא מקבל זכויות בסיסיות? למה מהאוכלוסיה הערבית דורשים שנהיה נטולי דעה פוליטיות כדי שנזכה בזכויות הבסיסיות? איפה זה קיים? למה אני כאזרחית במדינה הזו שמנסה ונלחמת שתהיה לי השפעה על הפוליטיקה הישראלית צריכה להגיד שלא מענין אותי שראש הממשלה מושחת ויש נגדו כתבי אישום?".

הפרק הקודם:

בנט נגד נתניהו: אין כאן סופרמן, ישראל היא לא סיפור של אדם אחד בסוף

לכתבה המלאה
ח"כ מנסור עבאס. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"פוגע בהישג הגדול". מנסור עבאס/אתר רשמי, דוברות הכנסת

תומא סלימאן תוקפת בחריפות את ראש הממשלה ומדיניותו. "נתניהו לא טוב לערבים. הוא בעצמו זה שהסית ואמר שאנחנו טרוריסטים ששורפים את המדינה, ומדינה בתוך מדינה, מאז שנהרנו לקלפיות ועד היום - אי אפשר לחזור על כל הדברים שאמר. המצב שלנו הוא לא גרוע בגלל שלא ידענו לשחק פוליטיקה עד עכשיו, המצב שלנו גרוע כי היתה מדיניות מכוונת של ממשלות ישראל של אי הכרה בנו כאזרחים שווים".

על החיזור הנוכחי מצד ראש הממשלה אמרה: "(בבחירות האחרונות) היה חסר לנתניהו בדיוק שני המנדטים שבהם המשותפת התחזקה, וכולם חיכו לראות איזה צעד ננקוט בעת ההמלצה אצל הנשיא. היינו מחוזרים וכולם רצו לראיין אותנו, זו היתה התעניינות ממקום טוב, חשיפה תקשורתית חיובית שהדגישה את העובדה שאי אפשר להתעלם מהכוח שלנו. עכשיו החשיפה כיום היא יותר שלילית, היא באה מהמקום של פוליטיקה אינטרסנטית. נתניהו לא אדם טיפש. הוא מבין טוב מאוד איזה תפקיד המשותפת יכולה לשחק בפוליטיקה הישראלית, והוא שם אותנו למטרה ומנסה לתקוע טריז".

עאידה תומא סלימאן וטל שלו. ללא, אתר רשמי
"נתניהו מנסה לתקוע טריז". תומא סלימן וטל שלו בהקלטת הפרק/אתר רשמי, ללא

תומא סלימאן דיברה עוד על הפעילות הפרלמנטרית של חברי הכנסת הערביים שרובה לא נוגעת בנושא הפלסטיני, על הפשיעה במגזר, ההתנגדות להסכמי הנורמליזציה - וכיצד היתה משיבה לנתניהו אם היה מציע לה את תיק הרווחה.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים האחרונים:

שיחת השבוע עם קרנית פלוג
שיחת השבוע עם בני גנץ
שיחת השבוע עם דני דיין
שיחת השבוע עם בצלאל סמוטריץ'
שיחת השבוע עם חמי שלו
שיחת השבוע עם מירב כהן
שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי
עוד פודקאסטים מומלצים >

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully