וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא אשען על הרשימה המשותפת כי הם תומכי טרור"

17.11.2020 / 17:17

ראש הממשלה התחמק בריאיון לגלי ישראל מלהתייחס ישירות לחימום היחסים בין הליכוד ויו"ר רע"מ מנסור עבאס, וטען כי הוא נוקט ב"מדיניות קבועה של מתן שירותים בסיסיים לכל אזרחי ישראל". בתשובה לשאלה על המנצח בבחירות בארה"ב, אמר: "למה אני צריך לחוות דעה?"

בווידאו: נתניהו מעדכן ששוחח עם הנשיא פוטין על אפשרות הבאת חיסון מרוסיה/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שלישי) בריאיון לרדיו גלי ישראל כי "לא אשען על הרשימה המשותפת כי הם תומכי טרור". זאת, ברקע חימום היחסים בין הליכוד ויו"ר רע"מ, מנסור עבאס. נתניהו הוסיף כי "יש מאבק בחברה הערבית בין אסלאמיסטים שרוצים לקחת אותנו אחורה לימי הביניים, ואלה שרוצים להשתלב בסיפור ההצלחה הכביר של מדינת ישראל, ואני רוצה לסחוף כמה שיותר ללכת לכיוון הזה". רע"מ מייצגת בין היתר את הפלג הדרומי בתנועה האסלאמית, ומהווה את הפלג האסלאמיסטי ברשימה המשותפת.

בשבועות האחרונים עבאס מחצין פומבית את היחסים ההולכים ומתחממים בינו לבין ראש הממשלה, למורת רוחם של יתר הסיעות ברשימה המשותפת. נתניהו התחמק מלהשיב ישירות בריאיון לשאלה על היחסים עם עבאס, ורק אמר כי "אנחנו דואגים למשנת ז'בוטינסקי מורי ורבי. אני לא מבחין בין אזרחי ישראל מבחינת חוק וסדר".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
"הרשימה המשותפת הם תומכי טרור". נתניהו/AP

נתניהו הוסיף כי "כשנכנסתי ב-2009, לא יודע אם מנסור עבאס היה בכלל בכנסת, הקמנו שבע או שמונה תחנות משטרה ביישובים ערביים, כי לא יכול להיות שיהיו פה שתי מדינות, מערב פרוע עם כנופיות רצח ופשע שממררות את החיים לאזרחים ערביים ובכלל". לדבריו, "זוהי מדיניות קבועה של מתן שירותים בסיסיים לכל אזרחי ישראל".

עוד בוואלה!

באיחור של שנה: נתניהו יכריז על תכנית חדשה למיגור הפשיעה בחברה הערבית

לכתבה המלאה
דיוון הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית של הכנסת בראשות חה"כ מנסור עבאס, 25 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה - דוברות הכנסת, אתר רשמי
מחצין את היחסים החמים בינו לבין נתניהו. ח"כ מנסור עבאס/אתר רשמי, יהונתן סמייה - דוברות הכנסת

בתשובה לשאלה על זהות המנצח בבחירות בארצות הברית, אמר נתניהו: "למה אני צריך לחוות דעה? יש להם תהליכים מוסדרים, ובקרוב מאוד תהיה הכרזה רשמית של הגופים". לדבריו, "יש להם תהליך פנימי של ה'אלקטורל קולג'' כולם מבינים פחות או יותר מה שצריך ומה שעומד לקרות". ראש הממשלה הוסיף כי "נשתף פעולה עם כל מי שמנהיג את ארצות הברית כדי לדאוג לאינטרסים החיוניים שלנו. אעמוד על הדברים שהם חיוניים לביטחון ישראל לפני כל דבר אחר".

נתניהו התייחס בריאיון גם למשבר עם כחול לבן והסיכוי שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, יממש את הרוטציה ויהפוך לראש הממשלה, ואמר: "מי יודע? יש דבר אחד שאני לא אקבל. אני רוצה היגיון, יתנו - יקבלו, לא יתנו - לא יקבלו". הוא הוסיף כי "אנחנו בינתיים מקבלים ממשלה בתוך ממשלה. הממשלה הקודמת הייתה צרה, אבל היא הייתה יעילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully