וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': אני רוצה קהל ימני, לא מאמין בלגנוב קולות

13.10.2020 / 15:18

משבר המנהיגות בתקופת הקורונה, פילוח המצביעים של מפלגתו, היחסים עם בנט ומדוע לפיד מעצבן אותו. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"אין ממשלת ימין של 61 (בכנסת הנוכחית - ט"ש). שלוש מערכות חתרנו לשם, ואין אפשרות כזו. אין גם ממשלה אחרת" - כך אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע" בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

"הקורונה היא אתגר, אבל יש גם את היום של אחרי הקורונה. בישראל יש ימין ויש שמאל, יש ציונים ויש שאינם ציונים - ואת זה אי אפשר לטשטש. יש לי קווים אדומים, אני לא יכול למכור את ערכיי וההשתייכות שלי לימין, אני לא מכיר שיוך אחר ולא יכול לחיות בערוגה אחרת. אין היתכנות לממשלה אחרת".

לדבריו, המגיפה חשפה משבר מנהיגות גדול. "יכול להיות שזו מציאות שקיימת כבר הרבה שנים", אמר. "כשהעסק עובד כרגיל, המדינה נוסעת מכוח האינרציה, אבל האירוע הזה, הזעזוע העצום שמזעזע כל אחד מאיתנו, זה בדיוק הרגע למנהיגות מאחדת שמצליחה לייצר תחושה שיש מי שאפשר לסמוך עליו, שמנווט את הספינה באחריות. וזה לא קיים. אין יותר מנהיגות ואז העסק נסדק ומתפורר".

סמוטריץ' אמר כי הוא בעד בחירות נוספות לאור הבעיות, לדבריו, של הממשלה הנוכחית. "זאת ממשלה שלא מתפקדת, שמתנהלת בתוך בחירות, אז בואו נחתוך את זה. אני בעד לבטל את מימון המפלגות בבחירות האלה, זה כסף מיותר בזמן הקורונה, אין אף אחד שלא יודע איזו מפלגה ומה היא מציעה. צריך בחירות מהירות חודש וחצי בלי לבזבז כסף, ובסוף אולי תהיה הכרעה וממשלה הומוגנית שתתן לעבוד".

טקס חילופי שרים במשרד התחבורה בירושלים 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
"הממשלה לא מתפקדת". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

על ציבור הבוחרים של ימינה אמר סמוטריץ': "אחת התובנות הכי חזקות שלי מהסקרים של ימינה, היא שהציבור הישראלי לא מפחד מימין או מיהדות. אנחנו לא מפלגה חדשה שאתמול קמה ויכולה למכור את עצמה כמשהו שהיא לא. הרוב המוחלט ממצביעי ימינה החדשים בסקרים - 95% הם אנשי ימין, גם אלה שבאו מכחול לבן. הם בסך הכול חוזרים הביתה. אלה רוב המצביעים לכן לא קשה לשמור עליהם.

"גם אנשי שמאל רכים יכולים לבוא אלינו. מי שהשמאל מרכיב משמעותי בזהות שלו לא יבוא אלינו כי אנחנו לא שמאל. אני רוצה שהקהל שלנו יהיה גדול ככל האפשר, ואני רוצה שהוא יהיה ימני. אני לא מאמין בלגנוב קולות בוחרים. אני לא רוצה מצביעים שהשמאל-ימין הוא מה שחשוב להם כרגע, והם מדמיינים שנהפוך את עורנו לשמאל. זה לא יקרה. אני כן רוצה אנשי שמאל שחושבים שיש משהו שחשוב יותר מזה כרגע".

סמוטריץ' דיבר עוד על על היחסים עם בנט, על הגעגועים לבתי הכנסת בעידן הקורונה, על המלחמות בטוויטר ולמה יאיר לפיד כל כך מעצבן אותו.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים הקודמים:
שיחת השבוע עם חמי שלו
שיחת השבוע עם מירב כהן
שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully