וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הכריז על הקדמת מבצע החיסונים לקורונה, אך לא נקב בתאריך

13.12.2020 / 11:33

בביקור במתחם חיסונים של קופת חולים מכבי, ראש הממשלה בישר כי ההיערכות למבצע מצביעה על כך שהוא יוכל להתחיל מוקדם מהתאריך שנקבע, 20 בדצמבר, ולא פירט. אדלשטיין, שהגיע גם הוא למתחם בתל אביב, הוסיף: "יכול להיות שכבר בשבוע הבא נוכל להתחיל"

בווידאו: נתניהו מעריך שניתן יהיה להקדים את החיסונים לקורונה/עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי ייתכן שמבצע החיסונים לקורונה יתחיל מוקדם מתאריך היעד, שנקבע ל-20 בדצמבר, אך לא נקב במועד חליפי. שר הבריאות יולי אדלשטיין הצטרף לדבריו, בביקור משותף במתחם החיסונים של קופת חולים מכבי בהיכל שלמה בתל אביב, ואף הצהיר שייתכן שתחילת מתן החיסונים תהיה כבר בשבוע הבא.

במשרד הבריאות נערכים להתחיל לחסן צוות רפואה ביום ראשון הבא. לפי התכנון, ב-26 בדצמבר יתחילו בחיסון האוכלוסייה הכללית, בעוד צה"ל, שב"ס ובתי האבות יקבלו חיסון עצמאי, וייתכן שגם המשטרה.

מתחם החיסונים נגד נגיף הקורונה של קופת חולים מכבי. היכל קבוצת שלמה, ת"א 13 בצדמבר 2020. ראובן קסטרו
מתחילים את הסוף. נתניהו, היום/ראובן קסטרו

"היכולת של הקופות בארץ לבצע את המשימה אומרת לנו שאנחנו כנראה נוכל להקדים את מתן החיסונים בצורה המיטבית הטובה ביותר בעולם לדעתי", אמר נתניהו. "אנחנו מברכים על כך שהרשות הרגולטורית האמריקנית אישרה את החיסון של פייזר, זה מאפשר לנו לצאת לדרך, אנחנו מתחילים את הסוף של המגיפה".

"עד אז, אני מבקש לשמור על הכללים. אין שום סיבה שנשלם במתים טרגדיות וחולים קשים מעבר למינימום ההכרחי. אנחנו רואים את הטרגדיות הענקיות בארצות הברית, גרמניה ורוסיה, ישראל יכולה לצאת מזה בצורה הטובה ביותר. אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם, אנחנו בדרך להקדמת החיסונים", הוסיף.

מתחם החיסונים נגד נגיף הקורונה של קופת חולים מכבי. היכל קבוצת שלמה, ת"א 13 בצדמבר 2020. ראובן קסטרו
"יכול להיות שכבר בשבוע הבא נוכל להתחיל". אדלשטיין, היום/ראובן קסטרו

שר הבריאות הצטרף לדבריו, ונקב גם ביעד להתחלת המבצע. "יכול לבשר ששלבי ההיערכות כבר מאוד מעשיים. ראינו כבר היערכות בפועל וחייבים לומר שאפילו יכול להיות שהחיסון יתחיל יותר מוקדם ממה שראש הממשלה מסר", אמר. "יכול להיות שכבר בשבוע הבא נוכל להתחיל, אולי לא בעוצמה המלאה, אבל את החיסונים של הצוותים הרפואיים. כולי תקווה שנראה היענות מתאימה של האוכלוסייה".

"נילחם עוד הרבה בפייק ניוז, אי כבר אתחיל ואומר שכל מיני שמועות על ציוד שחסר הן בחזקת שמועות בלבד", הוסיף.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ממתינים לתאריך היעד. היערכות לחיסון בתל השומר/ראובן קסטרו

ברקע האישור שהעניק אתמול מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לחיסון לקורונה של חברת פייזר, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הזהיר הבוקר כי החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מצב המגיפה בישראל "עד שלהי החורף הנוכחי". אישור ה-FDA יאפשר שימוש חירום בחיסון, שהוכח בניסוי כיעיל ב-95% במניעת המחלה. המינהל קבע כי ניתן לתת את החיסון לבני 16 ומעלה בלבד.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 1,288 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-356,015. אתמול התקבלו תוצאות עבור 44,810 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 17,339. בבתי החולים מאושפזים 641 חולים, מתוכם 128 מונשמים ו-321 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,983 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully