וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל יצרנית החיסון שאושר ב-FDA: "נראה השפעה רק במרץ-אפריל"

הכרזת ה-FDA על אישור החיסון של פייזר העניקה תקווה לעצירת המגיפה, אך מומחי בריאות מבהירים שהתוצאות לא יגיעו בטווח הקרוב: "רבים יחלו, יתאשפזו וימותו עד שתהיה השפעה משמעותית". פאוצ'י: "אם מספיק אזרחים יסכימו להתחסן - ייתכן שנגיע לחסינות עדר עד סוף הקיץ"

בווידאו: הוועדה המייעצת של ה-FDA אישרה את החיסון של פייזר לקורונה/עריכה: שאול אדם

אישור החיסון לקורונה של חברת פייזר על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הביא תקווה לבלימת התפשטות המגיפה, אולם מומחי בריאות אמרו היום (שבת) שיעברו עוד כמה חודשים עד שתהיה לחיסונים השפעה משמעותית.

"נצטרך לחכות לפחות עד מרץ-אפריל כדי לראות השפעה על המגיפה", הבהיר מנכ"ל חברת ביונטק, שותפתה הגרמנית של פייזר. עם זאת, הוא הוסיף כי "במצב בו המגיפה יצאה מכלל שליטה, זה מאפשר להעניק תקווה לאנשים".

מנהל המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, ד"ר רוברט רדפילד, הזהיר כי שלושת החודשים הבאים יהיו "קשים מאוד", למרות הגעת החיסון. "ב-60 עד 90 הימים הבאים, יהיו לנו יותר מתים בכל יום משהיו לנו בפיגועי 11 בספטמבר", אמר.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ההקלה תגיע רק בעוד כמה חודשים. סימולציה של הגעת החיסונים בשיבא/ראובן קסטרו

אמש אדליה, חוקר בכיר במכון ג'ונס הופקינס לביטחון בריאותי, הדגיש כי זהו רק "צעד אחד מתוך סדרת צעדים שיביאו את המגיפה לסופה". אדליה הוסיף כי "אנשים רבים יידבקו, רבים יתאשפזו ורבים ימותו עד שהחיסון יצליח להשפיע באופן משמעותי על התפשטות המגיפה".

מנגד, ד"ר פול אופיט, מומחה לחיסונים בבית החולים לילדים בפנסילבניה, שמייעץ ל-FDA, ציין שהגנה על האוכלוסיות הפגיעות ביותר עשויה להביא לירידה באשפוזים ובמקרי המוות בטווח הקרוב יותר.

הכנות להגעת החיסונים לקורונה בבית חולים באינדיאנה, ארצות הברית, 12 בדצמבר 2020. רויטרס
"יהיו יותר מתים מב-11 בספטמבר". הכנות להגעת החיסונים בבית חולים באינדיאנה/רויטרס

לדברי מומחה הבכיר למגיפות זיהומיות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י, "אם ההפצה תלך לפי הציפיות והאזרחים יסכימו להתחסן, ההקלה וחסינות העדר יגיעו בקרוב". הוא הוסיף כי "עד סוף הקיץ או סוף הרבעון השלישי, ייתכן שתהיה מספיק חסינות עדר כדי להגן על החברה שלנו".

ה-FDA העניק הלילה אישור לשימוש חירום בחיסון, והוכח בניסוי כיעיל ב-95% במניעת המחלה, והודיע כי החיסונים הראשונים צפויים להינתן בתוך מספר ימים. המינהל קבע כי ניתן לתת את החיסון לבני 16 ומעלה, והראשונים שצפויים לקבלו הם עובדי מערכת הבריאות וקשישים במוסדות סיעוד. בסבב המתחסנים הראשון, יינתנו כ-2.9 מיליון מנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully