וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: החיסונים הראשונים יינתנו ב-27 בדצמבר, ערוכים לספק 60 אלף ביום

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 22:11

ראש הממשלה אמר במסיבת עיתונאים כי הנחה לקדם "דרכון ירוק" למתחסנים באופן שיעודד התהליך בציבור. אדלשטיין הודיע כי תקופת הבידוד תקוצר ל-10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. הבוקר נחת בישראל המשלוח הראשון שכלל כ-4,000 חיסונים של פייזר

נתניהו: "החיסונים הראשונים יינתנו ב-27 בדצמבר"/צילום: לע''מ, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (רביעי) כי מבצע החיסונים לקורונה בציבור יחל ב-27 בדצמבר. במסיבת עיתונאים שכינס יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין בתום דיון עם גורמי המקצוע, אמר כי ישראל ערוכה למתן 60 אלף חיסונים מדי יום.

בהמשך דבריו, נתניהו ציין כי הנחה את שר הבריאות ואנשי משרדו לקדם את מיזם "דרכון ירוק" למתחסנים, במסגרתו ניתנות הקלות לאלו שיסכימו לקבל את החיסון. " זה ישנה את כל התמונה", אמר. "זה לא רק מבצע למתן זריקת עידוד - אנחנו מביאים סוף למגיפה".

מסיבת העיתונאים התקיימה לאחר שהבוקר נחת בישראל המשלוח הראשון של חיסוני הקורונה. המשלוח מונה כ-4,000 מנות חיסון של חברת פייזר, ששונעו מנמל התעופה בן גוריון במבצע מיוחד לקראת הפצתם ברחבי הארץ. "מחר יגיע משלוח נוסף", הבטיח נתניהו. "אני עובד על כך עם שר הבריאות וצוותו במשך חודשים". הוא הדגיש את הצורך בשיתוף הפעולה מצד הציבור, ושב על הבטחתו להיות הראשון בארץ שיתחסן.

הצהרת רה"מ, בנימין נתניהו. משרד הבריאות, ירושלים 9 בצדמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
נתניהו במסיבת העיתונאים במשרד הבריאות, הערב/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

בהמשך דבריו, נתניהו התייחס למאמצים לבלימת התחלואה עד להשפעת החיסונים, נוכח מגמת העלייה במספר המאומתים. "ייתכן שנצטרך להדק כמה מהמגבלות בימים הקרובים", אמר. "על כך נדון מחר בישיבת הממשלה. אני מבקש דבר נוסף, לא רק את שיתוף הפעולה שלכם לפני החיסונים, תוך כדי החיסונים ואחרי החיסונים - אני מבקש גם שכל אזרחי ישראל יתחסנו".

לצד דבריו של נתניהו, שר הבריאות הכריז כי מספר ימי הבידוד הנדרש לאחר חשיפה לחולים מאומתים יקוצר לעשרה ימים. הוא ציין כי הדבר כפוף לשתי בדיקות שליליות. "בימים הקרובים נודיע ממתי הדבר יהיה בתוקף", אמר. "זו בשורה טובה למשק ולאזרחים". בהמשך גם הוא התייחס לחיסונים: הכמות שספיק למאות אלפי אזרחים כבר בשבועות הקרובים. בקרוב יגיעו לכאן עוד מיליוני חיסונים".

עוד בוואלה!

החיסונים הראשונים לקורונה נחתו בישראל; נתניהו: אהיה הראשון שמתחסן

לכתבה המלאה

מבצע שינוע מורכב

נתניהו ואדלשטיין התייצבו הבוקר בנתב"ג עת נחת משלוח החיסונים הראשון. "אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל, וזה אחד הרגעים המרגשים ביותר", אמר נתניהו, "זה יום חג לישראל".

מי שטיפלו בקבלת החיסונים מרגע הנחיתה בארץ היו צוותים של קבוצת ממן, שתרגלו יממה קודם לכן את ביצוע המהלך מרגע הוצאת החיסונים מהמטוס בנתב"ג, ועד להובלתם אל מחוץ לנמל התעופה. החיסונים הגיעו במקררים של פייזר, עברו למקררים של קבוצת ממן בשוהם ומשם ישונעו החיסונים לכל הארץ.

"זה לא מובן מאליו שישראל הקטנה, שמונה בסך הכל תשעה מיליון אזרחים, מקבלת את החיסונים עם יתר המדינות הגדולות", אמר ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין בהגעת חיסוני פייזר לישראל, נתב"ג 9 בדצמבר 2020. ללא, אתר רשמי
נתניהו ואדלשטיין בהגעת חיסוני פייזר לישראל, הבוקר/אתר רשמי, ללא

אדלשטיין בירך אף הוא. "זה יום חג בשביל מדינת ישראל כי אנחנו רואים את הסוף", אמר שר הבריאות, שהדגיש: "העבודה שלנו לא נגמרת כאן, אלא מתחילה עכשיו. המטרה שלנו היא שרוב אזרחי ישראל יקבלו כמה שיותר מהר את החיסונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully