וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע המורכב יוצא לדרך: משלוח חיסונים ראשון של פייזר ינחת הבוקר בנתב"ג

9.12.2020 / 6:00

מטוס ובו החיסונים הראשונים נגד נגיף הקורונה ינחת באזור השעה 09:00. המשלוח יספק כמות קטנה יחסית של כ-4,000 חיסונים, שיגיעו בתהליך שינוע מורכב הכולל אחסון במקררי ענק לקראת פיזורם ברחבי הארץ. בהמשך השבוע צפויים להגיע מאות אלפי חיסונים נוספים

בווידאו: רה"מ מעריך שתקבל חיסונים ראשונים לקורונה בינואר/צילום: לע"מ

החיסונים הראשונים נגד נגיף הקורונה צפויים לנחות בישראל היום (רביעי) בסביבות השעה 9:00 במטוס של חברת השליחויות DHL. המשלוח יכלול כמות קטנה של בין 3,000 ל-4,000 חיסונים של חברת פייזר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להגיע לנמל התעופה בן גוריון על מנת לקבל את החיסונים עם הגיעם.

מי שיטפלו בקבלת החיסונים מרגע הנחיתה בארץ יהיו צוותים של קבוצת ממן, שתרגלו כבר היום את ביצוע המהלך מרגע הוצאת החיסונים מהמטוס בנתב"ג, ועד להובלתם אל מחוץ לנמל התעופה. החיסונים מגיעים במקררים של פייזר, ומשם עוברים למקררים של קבוצת ממן בשוהם. משם ישונעו החיסונים לכל הארץ.

בהמשך השבוע צפוי לנחות בארץ מטוס מטען בואינג 777 של חברת יונייטד איירליינס, שעליו תהיה כמות גדולה באופן משמעותי של חיסונים. לפי ההערכות צפויים להגיע מאות אלפי חיסונים.

ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה, 13 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
בין 3,000 ל-4,000 חיסונים של חברת פייזר יגיעו היום. חיסון לנגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, נתניהו שוחח אמש עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלה, והודה לו על הסיוע באספקת החיסונים לישראל. בנוסף לכך, הוא סיכם איתו גם על המשך אספקה. ראש הממשלה ציין כי אלה ימים חשובים לעולם כולו, שרואה את האור בקצה המגיפה.

אתמול הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, למנכ"לי קופות החולים, כי מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה יחל בעוד עשרה ימים, לקראת הגעתו של משלוח החיסונים הראשון של פייזר. בקופות החולים החלו לאחרונה בהיערכות למבצע התחסנות מקיף נגד הנגיף, במסגרתו יחוסנו כ-80 אלף איש ביום.

ראש הממשלה נתניהו ביקר בנתב"ג, 17 באוגוסט 2020. פול, אתר רשמי
יקבל את פני החיסונים. ראש הממשלה נתניהו בנתב"ג/אתר רשמי, פול

גל החיסונים הראשון, שמיועד לצוותי הרפואה, צפוי לכלול עשרות אלפי מנות. ביום חמישי צפוי להתקבל אישור מה-FDA. ביום ראשון הקרוב יאשר גם משרד הבריאות את השימוש בחיסון בישראל. בתאריך היעד - 20 בדצמבר, יתחילו בחיסון צוותי רפואה. ב-26 בדצמבר יתחילו בחיסון האוכלוסייה הכללית, בעוד צה"ל, שב"ס ובתי האבות יקבלו חיסון עצמאי, וייתכן שגם המשטרה.

חלוקת החיסונים בין קופות החולים תהיה ביחס לגודל הקופה: בכללית, הקופה הגדולה ביותר, שואפים להגיע ל-40 אלף מחוסנים ביום; במכבי שירותי בריאות 25 אלף חיסונים, ובקופות מאוחדת ולאומית יגיעו 8,000-7,000 חיסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully