וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מיליון מנות חיסון יגיעו לישראל עד סוף החודש: "להיערך לחסן בינואר"

עודכן לאחרונה: 3.12.2020 / 21:22

לפי גורמים בקופות החולים, במשרד הבריאות הבהירו כי עליהם להיערך להתחיל לחסן את המטופלים ואת הצוותים הרפואיים כבר בתחילת 2021. "סיכוי טוב שבחודש פברואר נהיה בעולם אחר", העריך בכיר. לפני החיסון תיערך בדיקה סרולוגית כדי לבדוק אם יש למתחסן נוגדנים

בווידאו: שר הבריאות הבריטי מביע שביעות רצון מהאישור לשימוש של חיסון פייזר/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארבעה מיליון מנות של חיסוני חברת פייזר נגד נגיף הקורונה צפויות להגיע לישראל עד סוף החודש - כך אמרו הערב (חמישי) גורמים בקופות החולים. לדבריהם, במשרד הבריאות הבהירו כי עליהם להיערך להתחיל לחסן את המטופלים כבר בחודש ינואר. גורם בכיר בקופות החולים העריך כי יש "סיכוי טוב שבחודש פברואר נהיה בעולם אחר".

היום התקיימה פגישת זום של כל מנהלי בית החולים עם משרד הבריאות, ושם נאמר גם להם להיערך לחסן את הצוותים הרפואיים כבר בתחילת ינואר. לאחר מכן יחלו לחסן את שאר האוכלוסייה, כאשר ילדים או חולים שהחלימו מהנגיף לא יחוסנו, לפחות בשלב הראשון.

המדיניות בבתי החולים תהיה לבדוק קודם את המתחסן בבדיקה סרולוגית, כדי לבדוק אם יש יש בגופו נוגדים. כך, מי שכבר נחשף לנגיף לא יחוסן. גורמים בקופות החולים ציינו כי הכוונה היא להמתין לאישור ה-FDA לחיסון, המתוכנן ל-10 בדצמבר, וכי בכל מקרה החיסונים צפויים להגיע לישראל לאחר התאריך הזה.

מקררים המכילים חיסונים לקורונה במפעל של פייזר, בלגיה. רויטרס
ארבעה מיליון מנות של חיסונים יגיעו עד סוף החודש. מפעל פייזר בבלגיה/רויטרס

הצפי להגעת מנות החיסון הראשונות לישראל נמסר לאחר שאתמול אישרה בריטניה את החיסון של החברה לשימוש. בישראל היו מעודדים מקבלת ההחלטה ברשות הרגולטורית לתרופות ומוצרי תרופות בבריטניה (MHRA), אך עדיין ממתינים לתוצאות המשלימות ונתוני הבטיחות המלאים של הניסוי, שיוצגו לקהילה המדעית רק בעוד כמה ימים.

בכל מקרה, ההחלטה על אישור החיסון בישראל תגיע רק לאחר החלטה של הרגולטור האמריקני, ה-FDA, אף שבמשרד הבריאות מבהירים כי ההחלטה בנושא תתקבל באופן עצמאי, ללא קשר לרשויות המובילות בעולם. "ישראל היא רשות רגולטורית עצמאית, כל חיסון שיינתן בארץ צריך לקבל אישור משרד הבריאות", נמסר.

עוד בוואלה!

בישראל מרוצים מהאישור הבריטי לחיסון, אך מחכים עדיין לתוצאות המחקר המלאות

לכתבה המלאה
נתונים -  חיסוני הקורונה. -, אתר רשמי
השוואה בין חיסוני הקורונה/אתר רשמי, -

מוקדם יותר, הזהיר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, מפני שאננות של הציבור לקראת הגעתם של החיסונים נגד נגיף הקורונה. במסיבת עיתונאים שכינס אמר כי "יחד עם האופטימיות שמייצרים החיסונים שבדרך, אסור לנו להיות שאננים ומתירניים יותר. אנחנו חייבים להמשיך עם הריחוק החברתי".

בנוסף לכך, הוא ציין כי לפי ההערכה במשרד, סדר המחלימים או כמות האנשים שפיתחו נוגדנים לנגיף, נע בין 700 אלף למיליון בני אדם בישראל.

בדיקת בקבוקוני חיסון נגד קורונה במפעל של חברת פייזר בסנט לואיס, שבארה"ב. 13 בנובמבר 2020. רויטרס, רויטרס
בדיקת בקבוקוני חיסון נגד קורונה במפעל של חברת פייזר בארה"ב/רויטרס, רויטרס

ד"ר ארז גרטי, אימונולוג ממכון דוידסון לחינוך מדעי, הסביר לוואלה! NEWS כי "הרשויות האנגליות רציניות מאוד ואפשר לסמוך עליהן", ואמר כי ייתכן שבעקבות הברקזיט וניתוקן מאירופה התאפשר להן להיות יותר זריזות מהאיחוד האירופי, כמו גם מארצות הברית - שטרם העניקה לחיסון את אישור החירום.

"אנגליה חטפה מכה אנושה בגל הקודם ונפגעת גם בגל הנוכחי, היא רוצה לגמור עם זה וכולם מבינים שחיסון יעיל זו הדרך היחידה להגיע לשם", אמר ד"ר גרטי. "אני מניח שאין עיגולי פינות, בסופו של דבר כולם נחשפים לאותו מידע וכולם בוחנים אותו, ויש הרבה מאוד מדענים שמסתכלים על המחקר בשבע עיניים".

גרטי הוסיף כי ישנה חשיבות יתירה לזהירות יתר והימנעות מטעויות כשמאשרים חיסון, בשל הפוטנציאל לערעור האמון של ציבור המתחסנים. "ברור לכולם שאם יהיו טעויות, אמון הציבור ייפגע והוא לא יבוא להתחסן גם בחיסונים בטוחים יותר", אמר.

לדבריו, בישראל עדיין ממתינים לאישור האמריקני לחיסון כדי להיות בטוחים. "ה-FDA יקיימו את הדיון בשבוע הבא, כך שההחלטה של הבריטים לא קריטית מבחינת ישראל כי החיסונים עוד לא הגיעו לארץ", הסביר. "חשוב לזכור שמה שעומד מנגד אלו סיבוכי המחלה וההשלכות שלה, שבכל תרחיש כמעט חמורים בהרבה". החיסון של פייזר יגיע לאישור ב-FDA ב-10 בדצמבר, ושבוע לאחר מכן הוא ייבחן על ידי הרשות האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully