וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודרנה הגישה בקשה רשמית לאישור החיסון בארה"ב: "יעילות של 94.1%"

30.11.2020 / 14:19

ענקית התרופות העבירה את בקשתה למנהל התרופות והמזון האמריקני, כדי לאשר את החיסון בהליך מהיר. אישור מצד המנהל יאפשר להמליץ על החיסון לשימוש ברחבי העולם

בווידאו: נתניהו מברך על תוצאות הניסוי של מודרנה/מערכת וואלה! NEWS

חברת התרופות מודרנה הגישה היום (שני) בקשה רשמית למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לאישור החיסון שפיתחה לקורונה. בחברה טוענים כי יעילותו של החיסון הניסיוני עומדת על 94.1% וכעת הוא צפוי לעבור לאישור המנהל. החברה אף דיווחה על הצלחה במניעתם של מקרים חמורים. בכך, החיסון של מודרנה עשוי להיות השני שיקבל אישור אמריקני.

"אנחנו מאמינים שיש לנו חיסון יעיל מאוד", אמר טל זקס, המנהל הרפואי של מודרנה. "כעת יש בידינו נתונים כדי להוכיח את זה. "אנחנו מצפים לקחת חלק גדול במאק בנגיף".

בקבוקונים עם תווית חיסון לנגיף הקורונה עם סמל של חברת מודרנה. רויטרס
יעילות של 94.1%. החיסון של מודרנה/רויטרס

בריאיון לרויטרס אמר זקס כי הוא התרגש מאוד כשראה בסוף השבוע את תוצאות המחקרים המעידים על יעילות החיסון. "זו הייתה הפעם הראשונה שהרשיתי לעצמי לבכות", אמר. "חיסון ברמת יעילות שכזו, כשאתה עושה את המתמטיקה של המשמעות הנגזרת על התפשטות המגיפה, זה פשוט מדהים".

הודעת מודרנה באה לאחר שחברת פייזר הגישה אף היא בקשה דומה לפני כשבוע. חיסון החברה מבוסס אף הוא על טכנולוגית mRNA, והיה יעיל לטענת החברה בשיעור של 95%. מלבד ה-FDA, מודרנה תגיש בקשה דומה גם לסוכנות התרופות האירופית, שכבר החלה בבדיקת החיסון.

עוד בוואלה!

המכון הביולוגי: נפיץ את החיסון לקורונה בתחילת הקיץ, הרגולציות עיכבו אותנו

לכתבה המלאה
מקררים המכילים חיסונים לקורונה במפעל של פייזר, בלגיה. רויטרס
דורשים שינוע מורכב יותר. חדרי הקירור של חברת פייזר/רויטרס

יועצים עצמאיים של מנהל המזון והתרופות האמריקני אמורים להיפגש ב-7 בדצמבר כדי לבדוק את נתוני הניסוי של מודרנה ולהגיש המלצה ל-FDA. שלושה ימים לאחר מכן הם צפויים לבחון גם את הנתונים של חברת פייזר.

זמן קצר לאחר קבלת אישור לשימוש חירום, מצפה מודרנה שהחיסון יישלח לנקודות הפצה ייעודיות ברחבי ארצות הברית. חלוקת החיסון והשינוע ברחבי העולם צפוי להיות קל מהחיסון של פייזר, שכן לא נחוצה לו טמפרטורה נמוכה במיוחד. לאור כך, בכירים במערכת הבריאות אמרו כי ישראל כבר ערוכה לחיסונים כמו של מודרנה. "קל יותר לשנע אותם מאשר החיסון של פייזר, ישראל כבר מחזיקה במקררים כאלו".

נתונים -  חיסוני הקורונה. -, אתר רשמי
יותר מ-54 מיליון איש אובחנו כחיוביים לווירוס. נתוני החיסונים לקורונה/אתר רשמי, -

ההסכם הראשון עם ישראל

מודרנה הייתה החברה הראשונה שחתמה על הסכם אספקת חיסונים עם ישראל, טרם נחתמו הסכמים עם פייזר ואסטרהזניקה. פרטי ההסכם חסויים, והחברה לא התחייבה על כמות החיסונים שתספק ועל זמן הפצתם, חרף המקדמות שכבר שולמו.

בהסכמים עם מודרנה ופייזר ישנו סעיף בעייתי ביותר שמציין כי החברות מחויבות לישראל "במידה והתנאים יאפשרו זאת". הסעיף מדבר על תחילת אספקת החיסונים לישראל ביחס למדינות אחרות בעולם. מנגד, בכיר במשרד הבריאות הסביר לוואלה! NEWS כי החברות מחויבות לישראל ללא קשר להפצה למדינות אחרות, וציין כי אותם התנאים נחתמים עם הרבה מדינות מסביב לעולם.

החיסונים של פייזר ומודרנה שניהם משתמשים בטכנולוגיית mRNA, שהיא כלי חדש למאבק במגיפה שהביאה למותם של יותר מ-1.3 מיליון איש ברחבי העולם. יותר מ-54 מיליון איש אובחנו כחיוביים לווירוס, כחמישית מהם בארצות הברית לבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully