וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תשלם עשרות מיליוני דולרים על החיסון הרוסי - ולא תשתמש בו

24.11.2020 / 11:15

החיסון לקורונה ספוטניק 5 לא יופץ בישראל, אלא יירכש במטרה לחזק את היחסים עם מוסקבה, בעיקר לאור המתיחות בגזרה הסורית. מומחים רבים מסתייגים מהחיסון לקורונה, שלא צריך את אישור ה-FDA או מקבילו האירופי ולא פורסמו תוצאות למחקריו

בווידאו: נתניהו מעדכן ששוחח עם הנשיא פוטין על אפשרות הבאת חיסון מרוסיה/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בשבוע שעבר מסיבת עיתונאים לאחר ההכרזה של מודרנה על התוצאות החיוביות בניסוי החיסון לקורונה. הוא הבטיח כי ישראל תהיה מהמדינות הראשונות שיקבלו את החיסון, דיבר על ההסכם שנרקם עם פייזר והתייחס גם לחיסון הרוסי - ספוטניק 5. "המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים - וכמה שיותר מהר", אמר נתניהו לאחר שהזכיר את שיחתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנושא. מאז נודע שישראל תרכוש גם מיליוני חיסונים מחברת אסטרהזניקה.

ואולם החיסון הרוסי, שישראל צפויה לשלם בעבורו עשרות מיליוני דולרים, לא צפוי להיכנס לשימוש בישראל. ממידע שהגיע לוואלה! NEWS עולה כי החיסון יירכש לצורך "דיפלומטי", במטרה לחזק את היחסים בין ישראל לרוסיה, ולא יהיה חלק ממלאי החיסונים עליו יסתמך משרד הבריאות במיגור המגיפה.

נתניהו מבקש לרכוש את החיסון בין היתר לאור הפעילות בגזרה הסורית. היכולת של ישראל לפעול באזור מותנה בקבלת היתר של הנשיא פוטין, ובירושלים לא רוצים לפגוע בברית עם רוסיה - גם במחיר של רכישת חיסון בעשרות מיליוני דולרים שלא ייעשה בו שימוש.

חובשת מקבלת את החסיון הרוסי "ספוטניק V" בטבר, רוסיה 12 באוקטובר 2020. רויטרס
לא צפוי להיכנס לשימוש בישראל. אשת רפואה מקבלת את חיסון הספוטניק/רויטרס

החיסון הרוסי נרשם ב-11 באוגוסט על ידי משרד הבריאות במדינה, והיה לחיסון הראשון נגד נגיף הקורונה בעולם שהופק, נרשם ואושר רשמית על ידי משרד בריאות. בקהילה המדעית הבינלאומית התפתחה מחאה בעקבות ההכרזה על רישום החיסון ברוסיה, בעיקר מכיוון שלא פורסמו תוצאות המחקרים הקליניים שלו ואין עדויות לבטיחות, למינון יעיל, לסממנים ביולוגיים של תגובה חיסונית או ליעילות נגד נגיף הקורונה.

עוד בוואלה!

נתניהו: שוחחתי עם פוטין על האפשרות לרכוש את החיסון הרוסי לקורונה

לכתבה המלאה
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 22 בפברואר 2020.. עומר מרון, אתר רשמי
טוענים שספוטניק בטוח יותר מחיסוני פייזר ומודרנה. ביה"ח הדסה עין כרם/אתר רשמי, עומר מרון

מומחים רבים מסתייגים מהחיסון הרוסי, שכן הוא לא יקבל את אישור ה-FDA האמריקני או מקבילו האירופי, ואין עליו כמעט השגחה מחוץ לרוסיה. מנגד, בבית החולים הדסה עין כרם, שם נערך הניסוי לחיסון הרוסי, טוענים כי הוא בטוח יותר מאלו של פייזר ומודרנה. בבית החולים אומרים כי החיסון הרוסי מבוסס על חיסונים קודמים שהוכחו כיעילים, ואילו בחברות האמריקניות החיסון מושתת על טכנולוגיה חדשה, שמקודדת את מיקום הביות של הנגיף בתא ומבודדת אותו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה בקרמלין במוסקבה, 30 בינואר 2020. רויטרס
בירושלים לא רוצים להפסיק את הברית. פוטין ונתניהו/רויטרס

יותר מ-50 מדינות ברחבי העולם הביעו התעניינות וביצעו הזמנות לספוטניק 5, ובהן איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית, אינדונזיה והודו. טרם נודע על עסקת רכישה של מדינה מערבית, המסתמכת על הרישיון של מנהל המזון והתרופות האמריקני.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully