וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודרנה: החיסון שלנו לקורונה יעיל ב-94.5%

מירב כהן ורויטרס

עודכן לאחרונה: 16.11.2020 / 14:59

החברה, שלה הסכם עם ישראל, הודיעה על תוצאות מעודדות במיוחד אחרי שלב הניסויים הגדול שלה, בהמשך להודעת פייזר על פיתוח מוצלח דומה. "הולך להיות לנו חיסון שיכול לעצור את הנגיף", אמר נשיא החברה. בכירים במערכת הבריאות: ערוכים יותר לחיסוני מודרנה מאשר אלו של פייזר

בווידאו: ראש הממשלה מכריז על הסכם לרכישת חיסונים מחברת פייזר/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

חברת מודרנה הודיעה היום (שני) כי תוצאות החיסון לקורונה הראו יעילות של 94.5% במניעת הנגיף, זאת על בסיס מידע חלקי משלב הניסוי המתקדם שלה. היא מצטרפת לפייזר, שבשבוע שעבר הודיעה על יעילות של יותר מ-90% בפיתוח החיסון. למודרנה יש הסכם אספקה עם ישראל.

"הולך להיות לנו חיסון שיכול לעצור את קוביד-19", אמר נשיא החברה, סטיבן הוג, בריאיון טלפוני.
מודרנה היא חלק ממבצע "מהירות שיא" של הממשל האמריקני, והיא אמרה כי היא מוכנה לספק את החיסונים בתוך שעות מרגע אישור שיינתן ממינהל התרופות האמריקני (FDA).

אם שתי החברות יקבלו את האישור של הרשויות בארצות הברית, יהיו שני חיסונים מאושרים עד דצמבר ועם כ-60 מיליון מנות זמינות עד לסוף השנה. עד השנה הבאה, לממשל האמריקני יהיו יותר ממיליארד חיסונים זמינים משתי החברות - הרבה יותר ממה שדרוש ל-330 מיליון אזרחי ארצות הברית.

מתנדב בניסוי לבדיקת החיסון של חברת מודרנה נגד קורונה מקבל זריקה של החיסון עם תחילת השלב השלישי והאחרון של הניסוי הקליני. AP
מתנדב מקבל את החיסון של מודרנה במהלך הניסוי/AP

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על הודעת מודרנה. "זו חברת החיסונים הראשונה איתה חתם משרד הבריאות כבר לפני חודשים. הודעת החברה היא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל", מסר. "הפעילות של משרד הבריאות בחודשים האחרונים מוכיחה את יעילותה ואת הצלחתה באיתור, התקשרות ורכישה של החיסונים המובילים בשוק. יחד עם זאת, עדיין דרך ארוכה לפנינו ואסור לנו להיות שאננים".

עוד בוואלה!

מה לוח הזמנים של פייזר וכמה קרובה מודרנה לפיתוח: התרחישים בדרך לחיסון

לכתבה המלאה

החיסונים של פייזר ומודרנה שניהם משתמשים בטכנולוגיית mRNA, שהיא כלי חדש למאבק במגיפה שהביאה למותם של יותר מ-1.3 מיליון איש ברחבי העולם. יותר מ-54 מיליון איש אובחנו כחיוביים לווירוס, כחמישית מהם בארצות הברית לבדה.

התוצאות הזמניות של החברה התבססו על 95 נדבקים בקרב המשתתפים, שקיבלו חיסון או פלציבו. מתוכם, רק חמישה נדבקו בקרב מי שקיבל את החיסון, שניתן בשתי זריקות על פני 28 ימים.

מתוך 95 הנדבקים בניסוי של מודרנה, 11 היו במצב קשה - כולם היו מתנדבים שקיבלו את הפלצבו. מתוכם, היו כמה קבוצות בעלות סיכון גבוה; 15 מקרים היו בקרב בני 65 ומעלה ו-20 בקרב קבוצות אתניות שונות.

בקבוקונים עם תווית חיסון לנגיף הקורונה עם סמל של חברת מודרנה. רויטרס
החיסון של מודרנה יכול להישמר גם בקור סטנדרטי/רויטרס

היתרון של החיסון של מודרנה על פני זה של פייזר זה שהוא לא זקוק לקור קיצוני. מודרנה צופה שהוא יוכל לשרוד בקרוב של 2 עד 8 מעלות למשך 30 יום, ובקור של 20- למשך חצי שנה.

החיסון של פייזר, לעומת זאת, צריך להיות מאוחסן כל העת ב-70-, קור האופייני לחורף באזור הארקטי. בקור של מקפיא סטנדרטי הוא ישרוד רק עד חמישה ימים. הניסוי, שבו השתתפו 30 אלף איש, הראה גם כי החיסון מצליח למנוע מקרים של מחלות קשות מהנגיף, שאלה שטרם נפתרה ביחס לחיסון של פייזר.

לאור כך, בכירים במערכת הבריאות אמרו כי ישראל כבר ערוכה לחיסונים כמו של מודרנה. "קל יותר לשנע אותם מאשר החיסון של פייזר, ישראל מחזיקה במקררים כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully