וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פייזר הכריזה שהחיסון הניסיוני שלה לקורונה יעיל ב-90%

פייזר ושותפתה הגרמנית BioNTech SE הן הראשונות לטעון להצלחה בניסוי קליני גדול במסגרת המאבק במגיפה העולמית. המדענים אופטימיים: החיסון יוכל לספק הגנה מהידבקות למשך שנה לפחות. הוא אינו מכיל את הנגיף הפעיל שגורם לקורונה, אלא משתמש בחלק קטן מהחומר הגנטי שלו

בווידאו: מנכ"ל פייזר על ההכרזה שהחיסון של החברה לקורונה יעיל ב-90%/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

חברת פייזר הכריזה היום (שני) כי החיסון שלה לקורונה יעיל ב-90% במניעת הדבקה במחלה. זאת, על בסיס מידע ראשוני שעולה ממחקר רחב היקף. פייזר, ושותפתה הגרמנית BioNTech SE, הן חברות התרופות הראשונות לטעון להצלחה בניסוי קליני גדול במסגרת המאבק במגיפה העולמית.

מנכ"ל BioNTech אוגור סאהין הביע אופטימיות שהחיסון יספק הגנה מהידבקות בנגיף למשך שנה לפחות. במסגרת החיסון, כל מטופל מקבל שתי זריקות בהפרש של שלושה שבועות זו מזו.

ארגון הבריאות העולמי המליץ על רף יעילות של 50% כדי להכריז על ניסוי לקורונה כאפקטיבי - מה שאומר ששיעור ההדבקה בקרב אלו שקיבלו את חיסון הדמה אמור להיות כפול לפחות. סוכנות התרופות האירופית אף הודיעה כי תהיה מוכנה לשקול אישור של תרופות יעילות פחות.

ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה, 13 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
"יספק הגנה מהידבקות למשך שנה". חיסון לקורונה/רויטרס, רויטרס

שתי החברות אמרו כי עד כה הן לא זיהו סכנות בטיחות, והן צפויות לבקש כבר החודש אישורים מהרשויות בארצות הברית כדי להציע את החיסון לבני אדם בגילאי 16-85. לשם כך, הן יידרשו להציג מידע מקיף על כמחצית ממשתתפי הניסוי, ש-44 אלף בני אדם לקחו בו חלק. מידע כזה אמור להגיע עד סוף החודש. יצוין, כי תוצאות הניסוי טרם נבדקו על ידי עמיתים או פורסמו בכתב עת מדעי. פייזר הודיעה כי תעשה זאת כשהמידע כשבידיה יהיה שלם.

"זהו יום נפלא למדע ולאנושות", אמר יו"ר ומנכ"ל פייזר, אלברט בורלה. לחברות יש הסכם המוערך ב-1.95 מיליארד דולרים עם ממשלת ארצות הברית, שבמסגרתו הן אמורות לספק 100 מיליון מנות חיסון החל מהשנה. החברות הגיעו להסכמים גם עם האיחוד האירופי, בריטניה, קנדה ויפן. כדי לחסוך זמן, החברות החלו לייצר את החיסון עוד לפני שנודע אם הוא בכלל יעיל. פייזר הודיעה כי היא מתכננת לייצר 1.3 מיליארד מנות חיסון בשנת 2021.

עוד בוואלה!

100 ילדים כבר קיבלו את החיסון הניסיוני לקורונה

לכתבה המלאה

טראמפ בירך: "חדשות נהדרות"

החיסון של חברת פייזר לא מכיל את הנגיף הפעיל שגורם ל-Covid-19 אלא עושה שימוש בחלק קטן מהחומר הגנטי שלו, שנקרא mRNA. זו גישה מדעית שפותחה במקור כדי להילחם בסרטן.

החיסון גורם למערכת החיסונית לייצר נוגדנים שתוקפים את חלבון הדוקרנים - שבין השאר מעניק לנגיף הקורונה את צורתו הייחודית והמזוהה, אך הוא גם זה שמאפשר לנגיף לחדור לתאי הגוף שהוא תוקף.

בסוף חודש אוקטובר נוסה החיסון של החברה גם על מתנדבים צעירים - כמאה ילדים בגילאים שונים, הצעירים בהם בני 12 בלבד.

החברה הבאה שעובדת על חיסון ואמורה להציג את מסקנותיה בקרוב היא חברת הביוטכנולוגיה Moderna Inc, שעשויה לעשות זאת עוד החודש, ולקראת סוף השנה - הניסוי המשותף של חברת AstraZeneca Plc, שבסיסה בבריטניה, ושל אוניברסיטת אוקספורד.

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, אמר כי תוצאות הניסוי של חברת "פייזר" הם חדשות מצוינות. עם זאת, אמר ביידן כי "ייקחו כמה חודשים לפני שיהיה חיסון לכולם". הוא הוסיף כי התוצאות של הניסוי אינן משנות את מציאות החירום עם מסיכות, בידוד ואמצעים אחרים עד לשנת 2021.

הנשיא דונלד טראמפ בירך גם הוא על תוצאות חברת "פייזר". "הבורסה בעלייה. עוד מעט יהיה חיסון. מדווחים על 90% יעילות", צייץ טראמפ בהתלהבות לאחר פרסום תוצאות הניסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully