וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות מעריך: "בין 700 אלף למיליון ישראלים נדבקו בקורונה"

עודכן לאחרונה: 7.12.2020 / 21:11

פרופ' חזי לוי הביע חשש מהעלייה בתחלואה בימים האחרונים, וקרא לציבור לא להיכנס לשאננות לקראת הגעת החיסונים. הוא לא פסל אפשרות של החמרה בהגבלות, והבהיר: "נטפל בעליית התחלואה בכמה דרכים, אחד מהצעדים שנשקלים הוא סגר לילי"

בווידאו: פרופ' לוי אומר שנשקלות הגבלות נוספות מעבר לסגר בחנוכה/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, הזהיר היום (חמישי) מפני שאננות של הציבור לקראת הגעתם של חיסונים נגד נגיף הקורונה. במסיבת עיתונאים שכינס אמר כי "יחד עם האופטימיות שמייצרים החיסונים שבדרך, אסור לנו להיות שאננים ומתירניים יותר. אנחנו חייבים להמשיך עם הריחוק החברתי". הוא ציין כי לפי ההערכה במשרד, סדר המחלימים או כמות האנשים שפיתחו נוגדנים לנגיף, נע בין 700 אלף למיליון בני אדם בישראל.

לוי ציין את העלייה בתחלאה, ופירט כי "שיעור המאומתים הוא 2.6%, ומקדם ההדבקה הוא 1.2. הנתונים האלו מעידים על העלייה. בתחילת נובמבר היו בין 500-600 מאומתים ביום, אבל אין עלייה משמעותית במאושפזים במצב קשה או בתמותה".

לדבריו, "אם דיברנו עד עכשיו על עלייה במגזר הערבי, זה עבר גם לעלייה במגזר הכללי. התחלואה הופכת הרבה ערים לאדומות וכתומות, וזה משפיע על הלימודים וההגבלות". הוא הבהיר כי צריך לדון על מגבלות חדשות, כדי לעצור את העלייה, והבהיר כי "השאלה אם אנחנו מאטים את דרכי היציאה מהסגר כמו שחשבנו בהתחלה. במקרה הטוב לא נתקדם, ובמקרה הרע נסוג לאחור".

תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי 3 דצמבר 2020. -, אתר רשמי
הגידול בתחלואה עולה באופן עקבי. פרופ' לוי, הערב/אתר רשמי, -

באשר לאפשרות להטלת הגבלות נוספות, הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי "אנחנו מתכוונים לטפל בעליית התחלואה בכמה דרכים, אחת הדרכים הנשקלות היא עוצר לילי. בנוסף לכך, אנחנו מתכוונים לכפות בידוד על השבים ממדינות אדומות, מטפלים בכל המגזרים והרשויות בהסברה, עזרה וסגר בערים אדומות בוהקות". מנכ"ל משרד הבריאות ציין כי במקביל לעלייה בתחלואה בישראל, ישנה עלייה דומה גם ברשות הפלסטינית, והבהיר כי "אנחנו מתכוונים לטפל בזליגה של התחלואה משם".

לדבריו, בישיבת קבינט הקורונה הבא ידונו באכיפת חובת הבידוד של השבים מחו"ל, חסימת התחלואה מהרשות הפלסטינית, מתווה הקניונים וקיצור ימי הבידוד לעשרה ימים. "ראינו התקהלויות בשישי האחרון בקניונים. הפנמנו את הלקחים, והתאמנו את ההגבלות. מחר נסכם את הפיילוט ונראה מה להמליץ לקבינט לגבי הקניונים", הוסיף לוי.

עוד בוואלה!

בין גלי התחלואה: עלייה בתמותה בישראל בהשוואה ל-2019

לכתבה המלאה
פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"לא להיכנס לשאננות". מבקרים בקניון איילון ברמת גן/ראובן קסטרו

לוי מסר את ההצהרה לתקשורת בצל העלייה הניכרת במספר החולים המאומתים בקורונה מדי יום. לפי שעה הגידול בתחלואה עולה באופן עקבי ומדורג עם קפיצות קטנות יחסית. היום נוספו עוד 1,523 חולים ל-11,751 החולים הפעילים, כשמספר החולים הקשים עומד על 267 חולים, ו-99 מהם מונשמים. אתמול התקבלו תוצאות עבור 70,386 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.1%.

עם זאת, מומחים ממכון ויצמן אמרו לוואלה! NEWS כי בעוד כעשרה ימים ממדי התחלואה בישראל צפויים לגדול כך שיאובחנו 2,000 חולים מאומתים ביום. במקרה שמספר החולים קשה והמונשמים יעלו במקביל - הדבר עלול, לפי תחזיות שונות, להביא לסגר בעוד כחודש וחצי.

גם אם החל הגל השלישי, העלייה בתחלואה הקשה תופיע רק כשבועיים לאחר מכן, ולכן עדיין לא מורגש עומס על בתי החולים. מעבר לכך, שיעורם של אלו שצפויים להפוך לחולים קשה תלוי גם בתמהיל גילאי המאומתים - ואילו רוב החולים הפעילים כרגע הם צעירים, ולכן הם מגיעים פחות לבתי החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully