וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין גלי התחלואה: עלייה בתמותה בישראל בהשוואה ל-2019

3.12.2020 / 12:49

מחודש מרץ עד אוקטובר חלה עלייה של 9% בכמות המתים בישראל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד - וסך עודף התמותה דומה למספר המתים מקורונה. הפער המשמעותי ביותר נרשם בין אוגוסט לאוקטובר, בגל התחלואה השני, כשבשיאו שיעור המתים מקורונה הגיע עד רבע ממספר המתים הכולל

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור אומרת שהגל השלישי התחיל/צילום: לע''מ, עריכה: אסף דרורי

מחודש מרץ עד אוקטובר חלה עלייה של 9% בכמות המתים ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019 - כך עולה מהנתונים אותם פרסמה היום (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנתונים מצביעים כי עלייה זו נגרמה בגלל התפשטות נגיף הקורונה - שכן התמותה העודפת קרובה מאוד להיקף התמותה הידועה מקורונה. כמו כן, עולה כי בגל הראשון מתו פחות אנשים מאשר בגל השני.

בסך הכל מדובר בתמותה עודפת של 2,586 בני אדם בתקופה המדוברת, וההבדל לעומת 2019 הוא בעיקר בחודשים אוגוסט עד אוקטובר, שבו נרשמו 960 מתים יותר מאשר בשנה שקדמה. בסך הכול, עד סוף אוקטובר מתו מנגיף הקורונה 2,537 תושבים.

מאמצע יולי, אחוז המתים מקורונה מסך המתים הכללי נמצא במגמת עלייה. בספטמבר הוא הגיע ל-16% ועד ל-21% באוקטובר. עם זאת, בשבועות האחרונים של אוקטובר חלה ירידה באחוז המתים מקורונה ממספר המתים הכללי: מ-24% בשבוע הראשון של אוקטובר, עד ל-15% בשבוע האחרון של החודש.

בית החולים רמב"ם חיפה לחולי קורונה. ראובן קסטרו
תמותה עודפת של 2,586 בני אדם. מחלקת קורונה בבי"ח רמב"ם בחיפה/ראובן קסטרו

עוד עולה מהנתונים, כי מתחילת 2020 ועד לסוף אוקטובר מתו בישראל 40,315 תושבים בסך הכול. בחודשים הראשונים של השנה התמותה הייתה נמוכה לעומת השנים הקודמות בעוד שבחודשים אפריל-מאי היא הייתה מעט יותר גבוהה, ומחודש אוגוסט היא גבוהה יותר באופן משמעותי.

בנוסף, סך התמותה מסוף מרץ עד סוף אוקטובר גבוה ב-10.4% מהתמותה הצפויה ב-2020. הפערים הגבוהים ביותר נמצאו בקרב בני 79-70 - 17.3% יותר מאשר התמותה הצפויה. בקרב בני 80 ומעלה הפער עומד על כ-11%. לעומת זאת, בקרב צעירים עד גיל 19, התמותה ב-2020 נמוכה ביחס לצפוי, ועד גיל 59 העודף קטן מאוד.

עוד בוואלה!

הכאוס בגל הראשון התחלף בניסיון בסגר השני. לא בטוח שזה יספיק לחורף

לכתבה המלאה

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן כי 1,523 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - בפעם הראשונה מאז היציאה מהסגר השני. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-339,939. אתמול התקבלו תוצאות עבור 70,386 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.1%.

כמו כן, בצל העלייה הניכרת במספר החולים המאומתים בקורונה מדי יום, מומחים ממכון ויצמן אמרו לוואלה! NEWS כי בעוד כעשרה ימים ממדי התחלואה בישראל צפויים לגדול כך שיאובחנו 2,000 חולים מאומתים ביום. במקרה שמספר החולים קשה והמונשמים יעלו במקביל - הדבר עלול, לפי תחזיות שונות, להביא לסגר בעוד כחודש וחצי. היעד לסגר על פי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הוא אלף חולים קשה, כשלפחות רבע מהם מונשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully