וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 אלף אזרחים ביום: קופות החולים נערכות לסבב חיסונים הראשון

8.12.2020 / 17:30

במשרד הבריאות יחלקו את החיסון לקורונה לצוותים רפואיים ולבתי אבות, ויעבירו חיסונים נוספים לקופות. למרות שטרם ידוע היקף המנות שיגיעו השבוע לארץ, ישנה היערכות להתחיל לחסן כבר מיום ראשון. כמות המנות תחולק לפי גודל הקופה: כללית עם 40 אלף ביום, ובקטנות כ-7,000

בווידאו: נתניהו במרכז הלוגיסטי לחיסונים מבטיח שכל אזרח שירצה יוכל להתחסן/צילום: לע"מ

בקופות החולים נערכים למבצע התחסנות מקיף נגד קורונה שבמסגרתו יחוסנו כ-80 אלף איש ביום. זאת, לקראת הגעתם ארצה של חיסוני חברת פייזר ביום חמישי. הערב (שלישי) צפוי מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי להכריז כמה חיסונים יינתנו בגל הראשון למבצע - ובקופות ערוכים להתחיל לחסן כבר ביום ראשון - ברגע שתצא הנחיה מסודרת מטעם משרד הבריאות בנושא.

חלוקת החיסונים בין קופות החולים תהיה ביחס לגודל הקופה: בכללית, הקופה הגדולה ביותר, שואפים להגיע ל-40 אלף מחוסנים ביום; במכבי שירותי בריאות 25 אלף חיסונים, ובקופות מאוחדת ולאומית יגיעו 8,000-7,000 חיסונים. עם זאת, טרם נודע כמה מנות חיסון יגיעו לישראל במשלוח הראשון של ענקית התרופות פייזר.

קופות החולים נערכות גם למתן חיסונים בסניפים ולגם למוקדים יעודיים: בכללית יוקמו 700 מוקדים ובמכבי יהיו 70 נקודות התחסנות בכל הארץ. מלבד קופות החולים, במשרד הבריאות מתכוונים לחלק את המשלוח בין בתי חולים, שיחסנו את הצוותים שלהם, ובתי האבות, שבהם יתבצעו החיסונים על ידי צוותי מד"א.

חיסוני שפעת, 4 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
שאופים ל-40 אלף חיסונים ביום. קופת חולים כללית/ראובן קסטרו

בבתי החולים נערכים גם למצבע החיסונים של הצוותים באמצע שבוע הבא. המטופלים המאושפזים בבתי החולים יהיו תחת האחריות של קופות החולים, ויקבלו את החיסון לאחר השחרור או מנציג הקופה בבית החולים.

במקביל, ביום חמישי ידון מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) במתן אישור לחיסון של פייזר. שבוע לאחר מכן יתקיים הדיון בחיסון של מודרנה. משרד הבריאות צפוי להוציא את התקינה על החיסונים רק לאחר ההיתר של הרגולטור האמריקני, אך בגלל שהחיסונים יהיה כבר בארץ - במשרד יקיימו דיונים זריזים כדי להקל על התהליך.

עוד בוואלה!

מה אנחנו צריכים לדעת על הוועדה לחלוקת חיסוני הקורונה

לכתבה המלאה
מבצע החיסונים | המתווה היומי המתוכנן של קופוחות החולים. -, אתר רשמי
מבצע החיסונים | המתווה היומי המתוכנן של קופוחות החולים/אתר רשמי, -

עד לסוף החודש הקרוב, ישראל תקבל כארבע מיליון מנות (המספיקות לשני מיליון מתחסנים) מפייזר, אך החיסון מחייב שתי מנות בהפרש של חודש, כך שאת ההשפעות יהיה ניתן לראות רק בסוף פברואר.

מנתוני הבטיחות של החיסון של פייזר שפורסמו על ידי הרשות הרגולטורית הבריטית (MHRA), עולה כי תופעות הלוואי הנפוצות ביותר במבוגרים מעל גיל 18 הן מקומיות באזור נקודת הזרקת החיסון, ומופיעות על פי רוב כשבוע ימים ממועד קבלתו, בדרך כלל לאחר מתן המנה השנייה.

חומרת התופעות היא בדרך כלל בדרגה קלה עד בינונית, ואף משתתף בניסוי של ענקית התרופות לא דיווח על תופעות בדרגה חמורה.

החברות המפתחות חיסון לנגיף הקורונה. -, אתר רשמי
החברות המפתחות חיסון לנגיף הקורונה/אתר רשמי, -

על פי המידע שפורסם, השכיחות של תופעות הלוואי שדווחו לאחר מתן החיסון נחלקת לשלוש רמות: נפוצות מאוד, נפוצות ולא נפוצות. התסמינים הנלווים השכיחים ביותר שדווחו, העשויים להופיע אצל אחד מתוך עשרה מתחסנים, הם כאב ראש, כאב שרירים, כאב פרקים, חולשה, חום, וכאב במקום ההזרקה.

הראשונות לחסן - בריטניה ורוסיה

בתוך כך, בימים אלו גם באיחוד האירופי בוחנים את מתן האישורים לחיסון של פייזר האמריקנית ושותפתה BioNTech הגרמנית, לצד מוצרים מתחרים של חברת מודרנה וזה של אוניברסיטת אוקספורד ויצרנית התרופות אסטרהזניקה. היום החלו בבריטניה במתן חיסוני הקורונה הראשונים שלה, שבוע אחרי שהפכה למדינה הראשונה במערב שמאשרת אחד כזה. ביום שבת החלה רוסיה לחסן אלפי רופאים, מורים ואחרים בעשרות מרכזים במוסקבה, עם החיסון המקומי שלה ספוטניק 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully