וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלוח ראשון של חיסוני פייזר יגיע לישראל בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 7.12.2020 / 22:22

משרד הבריאות הודיע שחלק משמונה מיליון מנות החיסון לקורונה שהוזמנו יישלח עוד השבוע. לפי ההערכות, ארבע מיליון מנות צפויות להגיע עד סוף החודש. בישראל ימתינו לאישור ה-FDA בטרם יתחילו לחסן את האוכלוסייה, אך ריבלין כבר הודיע: "אני מוכן, כמובן"

בווידאו: שר הבריאות הבריטי מביע שביעות רצון מהאישור לשימוש של חיסון פייזר/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משלוח ראשון של חיסוני הקורונה של חברת פייזר צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים - כך הודיע הערב (שני) משרד הבריאות. בסך הכול, ישראל הזמינה שמונה מיליון מנות, שהן ארבעה מיליון חיסונים, כשעלות כל מנה היא 39 דולרים. לפי ההערכות, ארבע מיליון המנות יגיעו עד סוף החודש.

החיסון של פייזר ושותפתה הגרמנית BioNTech, שזכה ל-95% יעילות, ניתן בשתי מנות ובטווח של כמה שבועות האחד מהשני. החיסון צריך להישמר בהקפאה עמוקה של 70- מעלות עד חמישה ימים לפני מתן המנה. הוא פותח במהירות שיא - עשרה חודשים בלבד - בהשוואה לעשור הנדרש בדרך כלל להשלמת כל השלבים.

מזרקים על רקע לוגו של חברת פייזר. רויטרס
110 אלף מנות/רויטרס

בשבוע שעבר הפכה בריטניה לראשונה בעולם לאשר את החיסון של פייזר. בהודעה שפרסמה ממשלת בריטניה צויין כי היא מאמצת את המלצות הרשות הרגולטורית לתרופות במדינה, וכי החיסון יהיה זמין לשימוש כבר השבוע, כשמחר צפוייה הממלכה המאוחדת להתחיל לחסן את אזרחיה.

בארצות הברית, מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) צפוי לדון בשבוע הבא בבקשת החברה למתן אישור חירום. עם זאת, באיחוד האירופי, שממנה פרשה בריטניה בתחילת השנה, הזהירו מפני אישור מהיר מדי של החיסונים ואמרו כי יקבלו החלטה רק ב-29 בדצמבר.

מלבד פייזר, ישראל חתמה על הסכם אספקת חיסונים גם עם חברת מודרנה, שפיתחה חיסון בטכנולוגיה דומה, ועם חברת אסטרהזניקה הבריטית. כמו כן, צפויה רכישת חיסוני "ספונטיק 5" מרוסיה, לצד המשך פיתוח חיסון ישראלי במכון הביולוגי בנס ציונה.

המקפיאים של חברת שראל שיאחסנו את החיסון לקורונה של חברת פייזר. חברת שראל, אתר רשמי
המקפיאים שבהם יאוכסנו מנות החיסון שיגיעו לישראל, השבוע/אתר רשמי, חברת שראל

גורמים בקופות החולים העריכו כי ארבע מיליון מנות של חיסוני חברת פייזר צפויות להגיע לישראל עד סוף החודש. לדבריהם, במשרד הבריאות הבהירו כי עליהם להיערך להתחיל לחסן את המטופלים כבר בחודש ינואר. גורם בכיר בקופות החולים העריך כי יש "סיכוי טוב שבחודש פברואר נהיה בעולם אחר".

הדיווח על הגעת החיסונים בקרוב מגיע יום לפני תחילת מתן החיסונים לאוכלוסיה בבריטניה, שאישרה לפני כשבוע את השימוש בחיסון. בישראל קיבלו את הודעת הממלכה בשביעות רצון, אך ההחלטה על אישור החיסון בארץ תגיע רק לאחר החלטה של הרגולטור האמריקני - ה-FDA.

במשרד הבריאות הבהירו כי ההחלטה בנושא תתקבל באופן עצמאי, ללא קשר לרשויות המובילות בעולם. "ישראל היא רשות רגולטורית עצמאית, כל חיסון שיינתן בארץ צריך לקבל אישור משרד הבריאות", נמסר אז.

בנוסף לכך, במערכת הבריאות עדיין ממתינים לתוצאות המשלימות ולנתוני הבטיחות המלאים של הניסוי בחיסון, שיוצגו לקהילה המדעית רק בעוד כמה ימים.

נתונים -  חיסוני הקורונה. -, אתר רשמי
מחכים עדיין לנתוני הבטיחות. תוצאות הניסויים בחיסונים לקורונה/אתר רשמי, -

כשיגיעו החיסונים לישראל, המדיניות בבתי החולים תהיה לבדוק תחילה את המתחסן בבדיקה סרולוגית, כדי לבדוק האם קיימים בגופו נוגדים. בדרך זו, מי שכבר נחשף לנגיף לא יחוסן. גורמים בקופות החולים ציינו כי הכוונה היא להמתין בכל מקרה לאישור ה-FDA לחיסון, המתוכנן ל-10 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully