וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח ה-FDA לפני הדיון המכריע: החיסון של פייזר לקורונה בטוח ויעיל מאוד

8.12.2020 / 15:22

מינהל התרופות בארה"ב פרסם את ממצאי הניסוי לקראת הדיון המכריע ביום חמישי. לא נמצאו בעיות בטיחותיות שצריכות למנוע את אישור החירום לחיסון, שנמצא יעיל בקרב 94% מבני 55 ומעלה שהשתתפו בניסוי. שני אנשים מתו אחרי שקיבלו את הזריקה הראשונה, בהם אחד שסבל ממחלות רקע

בווידאו: מבצע חיסוני הקורונה בבריטניה יצא לדרך/צילום: רויטרס

מסמכים שפורסמו היום (שלישי) על ידי ה-FDA אישרו כי החיסון של פייזר ו-BioNTech יעיל מאוד בהגנה מפני נגיף הקורונה. זאת לקראת דיון מכריע לאישורו שיתקיים ביום חמישי הקרוב.

לפי הנתונים, שני נסיינים מתוך 38 אלף איש שהשתתפו בניסוי מתו, אחד מהם סבל מהשמנת יתר וממחלות רקע. עוד נכתב כי לא נמצאו בעיות בטיחותיות שצריכות למנוע את פרסום אישור שימוש החירום בחיסון. הוא נמצא יעיל בקרב 94% מבני 55 ומעלה שהשתתפו בשלב השלישי בניסוי. המידע הראשוני מצביע כי החיסון מגן מפני פיתוח מחלה חמורה של קורונה, אף שהנתונים עדיין מוגבלים מכדי להגיע למסקנות חותכות.

מוקדם יותר היום, בריטניה החלה להשתמש בחיסון שפותח על ידי שתי החברות מארצות הברית ומגרמניה, שיוצר תקווה לניצחון על המגיפה העולמית.

משתתף בניסוי חברת פייזר מקבל חיסון לקורונה במרילנד, ארצות הברית, 24 במאי 2020. רויטרס
משתתף בניסוי חברת פייזר מקבל חיסון לקורונה במרילנד/רויטרס

ה-FDA פרסם את הממצאים באתר שלו, וביום חמישי תתקבל ההכרעה על ידי סוג של בית משפט מדעי שיערוך את דיוניו לעיני הציבור ובשידור חי. הם יקבעו עד כמה המידע המגבה את החיסונים מבוסס. מחברי הדוח הבהירו כי המידע שהוגש עומד בקנה אחד עם התקנות לאישורי חירום לחיסונים. לאחר הדיון, ה-FDA צפוי לקבל את ההחלטה בתוך כמה ימים או שבועות.

ב-FDA אמרו כי שתי מנות החיסון היו יעילות במיוחד למניעת הידבקות בווירוס לפחות שבעה ימים אחרי המנה השנייה. בדוח ציינו כי אין מספיק מידע כרגע כדי לקבוע לגבי בטיחות החיסון בקרב בני 16 ומטה, נשים בהיריון ובעלי מערכת חיסונית מוחלשת.

משלוח ראשון של חיסוני הקורונה של חברת פייזר צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים - כך הודיע הערב משרד הבריאות. בסך הכול, ישראל הזמינה שמונה מיליון מנות, שהן ארבעה מיליון חיסונים, כשעלות כל מנה היא 39 דולרים. לפי ההערכות, ארבע מיליון המנות יגיעו עד סוף החודש.

נתונים -  חיסוני הקורונה. -, אתר רשמי
משלוח ראשון של חיסוני הקורונה של חברת פייזר יגיע לארץ בימים הקרובים. החיסונים שיגיעו לישראל/אתר רשמי, -

ישראל היא אחת המדינות שרכשו את החיסונים של פייזר, ואתמול אמר משרד הבריאות כי המשלוח הראשון צפוי להגיע בימים הקרובים. בסך הכול, ישראל הזמינה שמונה מיליון מנות, שהן ארבעה מיליון חיסונים, כשעלות כל מנה היא 39 דולרים. לפי ההערכות, ארבע מיליון המנות יגיעו עד סוף החודש.

ניתן בשתי מנות ובטווח של כמה שבועות האחד מהשני. החיסון צריך להישמר בהקפאה עמוקה של 70- מעלות עד חמישה ימים לפני מתן המנה. הוא פותח במהירות שיא - עשרה חודשים בלבד - בהשוואה לעשור הנדרש בדרך כלל להשלמת כל השלבים. במשרד הבריאות הבהירו כי ההחלטה בנושא תתקבל באופן עצמאי, ללא קשר לרשויות המובילות בעולם.

כשיגיעו החיסונים לישראל, המדיניות בבתי החולים תהיה לבדוק תחילה את המתחסן בבדיקה סרולוגית, כדי לבדוק האם קיימים בגופו נוגדים. בדרך זו, מי שכבר נחשף לנגיף לא יחוסן. גורמים בקופות החולים ציינו כי הכוונה היא להמתין בכל מקרה לאישור ה-FDA לחיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully