וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה: "קורא לכולם להתחסן - זה הסיכוי שלנו לצאת מהמגיפה"

12.12.2020 / 14:12

פרופ' אש הבהיר כי תוצאות הניסויים בחיסון של פייזר, שקיבל את אישור ה-FDA ויופץ בקרוב בישראל, מראות שיעילותו גבוהה ותופעות הלוואי זניחות. "מקווים שתגיע החודש מסה משמעותית", אמר. בביקור בדליית אל כרמל שנמצאת תחת סגר, שיבח את המאמצים להורדת התחלואה

בווידאו: פרופ' אש קורא לכולם להתחסן/עריכה: טל רזניק

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, קרא היום (שבת) לציבור להתחסן לנגיף הקורונה כשתיפתח האפשרות לעשות זאת. בביקור משותף עם ראש מטה הקורונה לחברה הערבית, איימן סייף, במועצה המקומית דליית אל-כרמל, התייחס גם למצב התחלואה ביישוב שנמצא תחת סגר ושיבח את המאמצים הנעשים לעצירת התפשטות הנגיף.

"ה-FDA אישר היום את החיסון שאנחנו הולכים לתת, ואני עברתי על כל הנתונים", אמר אש. "בעיתון הרפואי הנחשב ביותר יש מידע על נתוני הבדיקה של החיסון על 40 אלף איש. הנתונים טובים מאוד. זה מראה בצורה ברורה שהחיסון מאוד יעיל. מבחינת תופעות לוואי, במעקב של ארבעה חודשים יש דברים מקומיים: חום, חולשה, אין דברים רציניים בינתיים".

"החיסונים הולכים להגיע, אנחנו מקווים שבמהלך החודש תגיע מסה משמעותית", הוסיף. "אני קורא שוב לכולם להתחסן כשיגיעו החיסונים בימים הקרובים. זה הסיכוי שלנו לצאת מהמגיפה הזאת".

ממונה הקורונה נחמן אש בדליית אל כרמל, 12 דצמבר 2020. מזאווי פרסומאים, מטה הסברה משרד הבריאות., צילום מסך
"הנתונים טובים מאוד". אש וסייף בדליית אל כרמל/צילום מסך, מזאווי פרסומאים, מטה הסברה משרד הבריאות.

ראש המועצה רפיק חלבי ביקר את מדיניות הסגר והדגיש כי בדליית אל כרמל פועלים כפי שהתבקשו, ושההחלטה פוגעת ואינה מידתית. "אין יישוב שערך כל כך הרבה בדיקות כמונו (12 אלף בדיקות - י"א). ה-R של דליית אל כרמל יותר נמוך מהממוצע הארצי וגם קצב התחלואה יותר נמוך", טען. ביישוב ישנם 140 חולים פעילים מתוך כ-17 אלף תושבים, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 9%.

בעקבות החשש ממענה נמוך לקריאה להתחסן, במשרד הבריאות ובקופות יחלו בקרוב בקמפיין ייעודי לכל מגזר, שיהיה נגיש בערבית, רוסית ואמהרית. בתופעת ה"טרמפיסטים", כפי שהם מוגדרים במשרד הבריאות, שמתכוונים לוותר על החיסון ולהסתמך על כך שרוב האוכלוסייה תתחסן במקומם, במשרד מתכוונים להילחם בעזרת הדרכון הירוק, שייתן למחוסנים אפשרויות כמו כניסה לאירועי תרבות וטיסות ללא בדיקות.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"מקווים שבמהלך החודש תגיע מסה משמעותית". סימולציה של חיסונים בשיבא/ראובן קסטרו

אתמול עדכן משרד הבריאות כי 11,316 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף - נתון הגבוה בכ-39.7% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 8,101 נדבקים בנגיף, וכמעט כפול מהנתון שלפני שבועיים, אז אובחנו 6,036 בני אדם. מדובר בשבוע הרביעי ברצף שבו נרשמת מגמת עלייה מאז הסגר השני, והשיא מאז הסרת ההגבלות, כשמספר הנדבקים הכולל בישראל מאז פרוץ המגיפה עומד על 352,860.

כמו כן, 71 בני אדם מתו השבוע - עלייה לעומת השבוע שעבר, אז מתו 57 בני אדם. מספר המתים הכולל מהנגיף עומד כעת על 2,962.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully