וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד הבריאות חוששים מהיענות נמוכה - ויחלו בקמפיין לעידוד התחסנות

11.12.2020 / 11:58

ישראל תתחיל בשבוע הבא במתן חיסוני הקורונה של פייזר אך במשרד נערכים גם לפחד מהחיסון ולאדישות הציבור. בסקר שנערך בין הצוותים הרפואיים באחת הקופות, עולה כי רק 50% השיבו כי הם מוכנים לקבל את החיסון. לצד זאת, בקופות ממתינים למידע על הסבבים הבאים של הגעת החיסון

בווידאו: תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים לביה"ח שיבא/מערכת וואלה! NEWS

לאחר עשרה חודשים של מגפה, ישראל קיבלה השבוע את החיסונים נגד הקורונה ביחד עם חמש מדינות נוספות מסביב לעולם, ותתחיל לחסן את הצוותים הרפואיים ב-20 בדצמבר, לאחר שהתקבל האישור של ה-FDA ויעבור את התקינה הישראלית. עם זאת, בכירים במערכת הבריאות מביעים חשש כי הבעיה המרכזית תהיה חוסר היענות הציבור לחיסון ופחד ממצב שבו ההיצע יעלה על הביקוש.

במשרד הבריאות ובקופות יחלו בקרוב בקמפיינים לעידוד החיסון, שיהיו מיוחדים לכל מגזר ויהיו נגישים בכמה שפות כמו ערבית, רוסית ואמהרית. הפחד מהחיסון יכול לנבוע גם בצורה של "טרמפיסטים", כפי שהם מוגדרים במשרד הבריאות, כשרבים יוותרו על החיסון, אך יסמכו על כך שרוב האוכלוסייה תתחסן במקומם. במשרד מתכוונים להילחם בתופעה בעזרת הדרכון הירוק, שייתן למחוסנים אפשרויות כמו כניסה לאירועי תרבות וטיסות ללא בדיקות.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים, שיבא/ראובן קסטרו

בסקר שנערך בין הצוותים הרפואיים להיענות לחיסון באחת הקופות, עולה כי רק 50% השיבו כי הם מוכנים לקבל את החיסון. מספר דומה עלה בסקר שנערך בין צוותי הרפואה בבית החולים שיבא בתל השומר. עוד עולה מהסקר כי גברים רוצים לקבל את החיסון יותר מנשים וככל שהאדם יותר מבוגר יותר - כך היענותו לחיסון גבוהה יותר, כשישנה קפיצה מגיל 50 ומעלה. 90% מהמשיבים לסקר טענו כי הם מאמינים לדיווחים שיש בתקשורת על החיסון.

בגלל שישראל נמנית עם עוד חמש מדינות בסך הכול שמתחילות לחסן את האוכלוסייה, התיעוד של הנתונים חשוב ביותר ויכול להשפיע על העולם כולו. ולכן הקופות נערכות לאגד את הנתונים ולהעבירם למשרד הבריאות במהירות כך שאם תהיה בעיה נוכל לדעת אותה מהר מאוד. קופות החולים יהיה הגורם המרכזי שיחסן את האוכלוסייה, אך פיקוד העורף יהיה לגיבוי במידה והקופות יגיעו לאי ספיקה בעקבות תחלואת החורף או היענות גבוהה מהצפוי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהגעת חיסוני פייזר לישראל, נתב"ג 9 בדצמבר 2020. מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
נתניהו בהגעת חיסוני פייזר לישראל, אתמול/אתר רשמי, מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט

כחלק מההיערכות הלוגיסטית למבצע החיסונים, ישראל הצליחה לנצח גם את הלוגיסטיקה המורכבת של חברת פייזר. החיסון של החברה מגיע במגש של אלף חיסונים, ומהרגע שנפתח המגש צריך לסיים אותו בתוך חמישה ימים ולחסן אלף איש - 200 בכל יום. הלוגיסטיקה הזו גרמה לבריטניה לוותר על חיסון בבתי האבות הקטנים כיוון שאין שם מספיק אנשים והחיסון עלול להתקלקל.

בישראל נמצא פתרון טוב יותר - והוא לפצל את המגשים של החיסון, המאוחסנים במקררי הענק של חברת טבע בשוהם, למגשים של 50, 65 ו-250 חיסונים, כך שהחיסונים יוכלו להגיע גם למקומות המרוחקים ביותר ותכסה גם בתי אבות קטנים, מבלי לפגוע בטיב החיסון. פיצול המגשים מקל על ישראל מאוד מכיוון שכך תהיה אפשרות להגיע עם ניידות ליישובים קטנים בפזורה הבדואית, ביהודה ושומרון ובערבה. הקופות כבר נערכו להגיע אליהם בניידות מיוחדות.

משרד הבריאות ישנע את המגשים לנקודות מרכזיות ברחבי הארץ ומשם הם יועברו לקופות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הקופות יחלו לחסן את האוכלוסייה ב-27 לדצמבר, אך קופות החולים לא עודכנו בקצב הגעת החיסונים לאחר הסבב הראשון. החיסונים יסופקו לפי גודל הקופה, אך ראשיהן טרם עודכנו במועד הגעת הסבבים הבאים של החיסונים ובכמותם. המידע דרוש לקופות כדי להיערך למבצע הלוגיסטי המורכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully