וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: גנץ צריך להציל את הכבוד העצמי שלו ולפרק את הממשלה

21.12.2020 / 6:30

הביקורת על רה"מ החליפי לקראת פיזור הכנסת, המתקפה החריפה על ניהול הזירה הביטחונית של נתניהו, הספקות לגבי מפלגתו החדשה של גדעון סער - וגם מה דעתו על הבעלים החדש של בית"ר ירושלים? יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"הדבר היחיד שנשאר לגנץ להציל זה את הכבוד העצמי שלו - ולפרק את הממשלה" - כך אומר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע", בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

ברקע המאמצים האחרונים של הליכוד וכחול לבן להגיע לפשרה שתמנע בחירות, ליברמן קרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ "לתקן את כל הטעויות שהוא עשה בדרך. הוא עשה כל טעות אפשרית, וכרגע יש לו אפשרות לתקן ולפרק את הקואליציה הזו, שהיא בלתי נסבלת ובלתי סבירה, ולהקים משהו חדש אחרי הבחירות".

ליברמן מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה החליפי. "גנץ לא מבין הרבה בפוליטיקה, אחרת לא היה מגיע למצבו הנוכחי היום. אני רוצה לקוות שהוא למד והפיק לקחים - והלקח הראשון הוא שנתניהו לא מתכוון בשום צורה לקיים רוטציה, ודבר שני זה כל מה שמעניין את נתניהו זה למנות אנשים נאמנים לו, גם כיועצים משפטיים, גם בפרקליט מדינה, גם שופטים וחוץ מזה לא מעניין אותו שום דבר. והוא כמובן לא רוצה לפנות את בלפור - אפילו לא לדקה אחת".

ח"כ אביגדור ליברמן במהלך כינוס מליאת הכנסת 6 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
"הציבור חייב לדרוש תשובות ברורות". ליברמן במליאה/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

ליברמן, שר הביטחון לשעבר, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו גם על ניהול הזירה הביטחונית. "אין לו שום גבולות. הוא חצה את כל הקווים האדומים. כל ההחלטות מתקבלות במשולש בין נתניהו, ראש המל"ל וראש המוסד. אין מערכת ביטחונית, אין מערכת בריאות, אין כלום. גם מבחינה ביטחונית בשנתיים האחרונות יש הידרדרות מוחלטת, ונתניהו למעשה נטרל לחלוטין את מערכת הביטחון".

לדבריו, "אם הרמטכ"ל וראש אמ"ן לא יודעים שראש הממשלה עוזב את המדינה ונוסע למדינת אויב לערב הסעודית - זה סוף פסוק, אפשר כבר עכשיו למנות את ועדת אגרנט הבאה".

הוא ביקר גם את שיתופי הפעולה המתהדקים של הליכוד עם מנסור עבאס, יו"ר סיעת רע"מ. "מנסור עבאס נסע באוקטובר 2018 לדוחא ונפגש, התחבק והתנשק עם חאלד משעל וכל ראשי החמאס. הוא השותף הטבעי החדש של נתניהו. נתניהו הופך למשת"פ של התנועה האסלאמית ושל חמאס ולא במקרה הוא לא מוכן לעשות כלום עם חמאס ולהיפך - הוא לוחץ להסדרה. חמאס הופכת תחת חסות נתניהו לחיזבאללה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במתקן חיסוני הקורונה של מכבי, תל אביב, 13 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"אם הרמטכ"ל לא יודע שרה"מ נוסע למדינת אויב – זה סוף פסוק". נתניהו/ראובן קסטרו

על המפלגה החדשה של גדעון סער, שמאיימת לכרסם גם בכוחה של ישראל ביתנו ולהתחרות על אותו מאגר קולות, ליברמן אמר כי "זו מפלגה של קדנציה אחת - מפלגת אופנה. עדיין לא ברור לי אם זו תקווה חדשה או גרסה חדשה של כחול לבן. בסופו של דבר, בכל שלוש מערכות הבחירות האחרונות גדעון סער עבד אצל נתניהו, הצטלם איתו וכיכב איתו בשלטי חוצות".

לדבריו, "טוב שגדעון סער הצטרף למרוץ, כי יש פוטנציאל להקים משהו אלטרנטיבי - קואליציית ימין מרכז ציונית וליברלית". זאת, בהמשך לקריאה שלו לסער, יאיר לפיד ונפתלי בנט להקים גוש ימין ציוני ליברלי שירכיב ממשלה בלי הליכוד והחרדים אחרי הבחירות הבאות, ויקדם נושאים כמו נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת.

כולם דחו את ההצעה שלו על הסף, אך ליברמן הכריז שזו צפויה להיות האג'נדה שלו בבחירות הבאות. "המיקוד יהיה קואליציה ציונית ליברלית מול קואליציה חרדית משיחית - השאלה אם ישראל תהפוך להיות חצי צפון קוריאה או חצי איראן?".

גדעון סער  באירוע שנתי של ישיבת 'כסא רחמים'  בגני התערוכה, 25 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"קשור בטבור לש"ס ויהדות התורה" סער באירוע של ישיבת כסא רחמים, לפני שנתיים/ראובן קסטרו

"סער קשור בטבור לש"ס ויהדות התורה והוא צריך להבהיר אם הוא הולך עם נתניהו והחרדים או שהוא יצטרף לגוש ציוני-ליברלי אחרי הבחירות", הוא אמר. "מאז פרישתו מהליכוד הוא משקיע שעות של שיחות עם ראשי המפלגות החרדיות, בהם הוא מבהיר שהוא לא רואה שום קואליציה בלי ש"ס ויהדות התורה".

ליברמן הוסיף כי "הציבור צריך לדרוש מבנט וסער תשובות ברורות לאן פניהם. אם הכיוון שלהם הוא ליצמן, דרעי, גפני ונתניהו - שהציבור יידע. אצלי התחייבות זו התחייבות ואני רוצה שגם אחרים יבהירו בדיוק לאן הם מתכוונים. הציבור חייב לדרוש תשובות ברורות, לא לקנות חתול בשק".

וגם: על ההיסטוריה של היחסים המרירים עם נתניהו ואיך הגענו עד הלום, על מתנגדי החיסונים וגיבורי הדגלים השחורים במפלגתו, ומה הוא חושב על הבעלים האמירתים החדשים של בית"ר ירושלים?

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים האחרונים:
שיחת השבוע עם יולי אדלשטיין
שיחת השבוע עם עאידה תומא סלימאן
שיחת השבוע עם נפתלי בנט
שיחת השבוע עם קרנית פלוג
שיחת השבוע עם בני גנץ
שיחת השבוע עם דני דיין
שיחת השבוע עם יצחק פינדרוס
שיחת השבוע עם בצלאל סמוטריץ'
שיחת השבוע עם חמי שלו
שיחת השבוע עם מירב כהן
שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי
עוד פודקאסטים מומלצים >

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully