וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פינדרוס: קשה להסביר לאימא בתל אביב למה היא לא יכולה ללכת לעבודה

מה הציבור החילוני מפספס במשבר הקורונה, מדוע ההגבלות על מערכת החינוך החרדי לא ניתנות לאכיפה והאינטרסים הפוליטיים של נתניהו ולפיד. יו"ר סיעת יהדות התורה, יצחק פינדרוס, בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"אנחנו נמצאים באחד מרגעי המשבר הגדולים והקשים ביותר בין הציבור החרדי לכללי. אני מזדהה ומבין את האימא החילונית כמו שאני מבין את האבא בביתר עילית. מאוד קשה להסביר לאותה אימא שיושבת בתל אביב ולא יכולה ללכת לעבודה כי הילדים שלה בבית, והיא רואה בתקשורת את הסרטון של ילדים רצים לתוך בית ספר. אם הייתי אימא חילונית גם לא הייתי שותק", כך אומר ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר סיעת יהדות התורה, בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע" בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו והכתב בכנסת ולענייני חרדים יקי אדמקר.

לדברי פינדרוס, הבעיה העיקרית במערכת קבלת ההחלטות בטיפול במשבר היא שאינה כוללת מענה המותאם לכל האוכלוסיות. "הקורונה תפסה את הציבור החרדי בבטן הכי רכה שלו. יחסי מדינה וחרדים מעולם לא הוסדרו בצורה נכונה, אלה יחסים של אינטרסים ולחצים פוליטיים, אבל לא משהו אמיתי. אז כל החלטה מקצועית שמקבלים בכל משרד לא מותאם תרבותית. יש פה שתי חברות שמדברות שפה אחרת, תרבות וסגנון החיים אחרים: כשאתה אומר בית ספר, אצלנו זה לא אותו דבר - לא מבחינת מטרות, מבנה ארגוני וחינוכי ולא בצורת תפקוד".

עם זאת, הוא הדגיש כי החרדים לא דורשים יחס מקל מהממשלה אלא יחס מותאם. "אני לא אומר שלא צריך הנחיות למגזר החרדי, או שהחרדים פטורים מהנחיות, או שהחינוך שלי חשוב יותר מהחינוך שלהם - אבל יש שוני במערכת החינוך. בעניין תלמודי התורה, אם המדינה הייתה בעניינים והייתה מנסה להבין מה זה החינוך החרדי - יכול להיות שהיו מוצאים פתרונות או מתווה מסודר".

יצחק פינדרוס, 22 באוקטובר 2018. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"הקורונה תפסה את הציבור החרדי בבטן הכי רכה שלו". פינדרוס/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

פינדרוס הוסיף כי הדרישות מהציבור החרדי צריכות להיות מותאמות תרבותית. "בסוף בוואקום הזה נכנסים אנשים שלא יודעים להתמודד עם זה וגם אנרכיסטים. כשאתה יושב ובונה גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה, אי אפשר לאכוף ואי אפשר להביא משטרה. אין מציאות שעושים דברים שלא מותאמים לצרכי הציבור. כשזה מגיע לחברה החרדית לא יושבים אנשי מקצוע שמבינים מה יכול לעבוד. גם החברה החרדית לא העמידה מתוכה אנשי מקצוע שיכולים לעשות את זה".

יו"ר סיעת יהדות התורה הביע חשש מהשסע שנוצר כתוצאה מההתרעמות של הציבור הכללי על הפרת ההנחיות במגזר החרדי. "אנחנו קוראים לציבור להישמע להנחיות. כל חרדי שמסתובב בלי מסיכה עושה לנו נזק נוראי. לחילוני יש פריבילגיה להסתובב בלי מסיכה ולא לעשות נזק לציבור שלו. אצלנו צריך להקפיד על ההנחיות יותר כי זה נראה רע ומגביר את הקיטוב בעם".

פינדרוס דיבר עוד על ההבדל בין הסגר הראשון לשני, יחסי הכוחות בין ההנהגה הרבנית לפוליטיקאים בחברה החרדית, ברית האינטרסים בין החרדים לנתניהו ומה האינטרסים של יאיר לפיד.

עוד בוואלה!

סמוטריץ': אני רוצה קהל ימני, לא מאמין בלגנוב קולות

לכתבה המלאה

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים הקודמים:
שיחת השבוע עם בצלאל סמוטריץ'
שיחת השבוע עם חמי שלו
שיחת השבוע עם מירב כהן
שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully