וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרב מיכאלי: הנוכחות של פרץ ושמולי מקשה על העבודה לעבור את אחוז החסימה

13.1.2021 / 9:22

התמודדותה על עתיד העבודה והמאבק המשפטי בחברי מפלגתה, מדוע אי אפשר לסמוך על גנץ ופרץ למרות שהדיון לא אישי, מה דעתה על לפיד והאיחודים האפשריים במרכז-שמאל - ותביעת העוזרת הפרלמנטרית שטוענת שהתעמרה בה. ח"כ מרב מיכאלי בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"בני גנץ לא יכול להיות תרופה לשום דבר, עמיר פרץ ואיציק שמולי לא תורמים אלא רק מזיקים, יאיר לפיד הוא לא בן אדם עם דרך" - כך אומרת ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע", בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

מיכאלי, שמתמודדת על ראשות מפלגת העבודה, מתארת את ההיערכות בגוש המרכז-שמאל למו"מ על איחודים וחיבורים. "הדיון לא אישי נגד גנץ או פרץ, אבל אי אפשר לסמוך עליהם. יש דברים שאין בהם דרך חזרה, בהקשר של אמינות ציבורית".

ברקע הודעתו של יו"ר העבודה עמיר פרץ כי לא יתמודד בכנסת הבאה, מיכאלי אומרת כי "פרץ ושמולי פשוט צריכים לשחרר את המפלגה מנוכחותם המכבידה והמעיקה, גם אם הכוונות שלהם היו טובות. כרגע אף אחד לא מוכן להתחבר אליהם. הנוכחות שלהם מקשה על העבודה לעבור את אחוז החסימה ומפלגת העבודה במצבה הנוכחי לא יכולה להרשות לעצמה את זה". השיחה עם מיכאלי הוקלטה טרם הודעת פרץ.

ח"כ מרב מיכאלי ביום השבעת הממשלה שבוטלה, כנסת, 14 במאי 2020. ראובן קסטרו
"יש מספר עצום של חברות וחברים שלא מוותרים". מיכאלי/ראובן קסטרו

מיכאלי נערכת להתמודדות בפריימריז על ראשות המפלגה בעוד 12 יום, אך ממתינה להכרעת בית המשפט העליון בערעור שהגישה הנהלת העבודה על ההחלטה לחייב את המפלגה לקיים פריימריז בקרב המתפקדים, ולא רק בקרב חברי הוועידה המצומצמת. "יש במפלגה עוד כ-40 אלף מתפקדים. ברור שגם בתוך מפלגת העבודה יש כאלה שמתקשות ומתקשים להאמין שיש עוד מה להציל, אבל יש מספר עצום של חברות וחברים שלא מוותרים, ויש געגוע וכמיהה ברחוב. הציבור אומר לי 'הלוואי ותצליחי', מפלגת העבודה היא לא רק גוף פוליטי, היא סמל".

בעקבות המצב העגום של מפלגת העבודה בסקרים היא מסבירה כי "זה מובן מאליו שכשעמיר פרץ ואיציק שמולי, שהפנו עורף לכל התחייבות והבטחה, הגיעו למצב הזה - מי ייתן את הקול שלו למי שנתן את הקול לנתניהו? זה הרי לא רציונלי. אני יודעת שאני נדמית כמו סוג של דון קישוט, אבל זו לא תהיה הפעם הראשונה שאני עושה דברים שאנשים חושבים שהם מוזרים ובסוף מצליחה בזה".

בנוגע לפיצולים המרובים בגוש המרכז-שמאל, מיכאלי אומרת כי "לצערי הרבה במחנה המרכז-שמאל, שמדבר גבוהה על דמוקרטיה, מעדיפים להימנע מהתמודדויות. יש אצלנו קלקול. גם בני גנץ, גם יאיר לפיד, צבעו את הפוליטיקה כמשהו מגונה, כאילו צריך להביא אנשים שלא עשו פוליטיקה. אבל זה מקצוע, זה תחום ידע. נכון, יש אתגרים בדמוקרטיה פנימית, דמוקרטיה היא לא שיטה מושלמת אבל האם התשובה היא להקים כל פעם צעצוע חדש שלרגע נראה נוצץ אבל אין לו שום יכולת להתמודד עם מה שצריך בפוליטיקה? המחנה שלנו צריך להבין שהוא צריך להיבנות מחדש. לא יהיו פה קסמים של יום אחד".

מפלגת העבודה בחירות 2019 מועד ב, עמיר פרץ   איציק שמולי ואורלי לוי, 28.07.2019. ראובן קסטרו
"פשוט צריכים לשחרר את המפלגה מנוכחותם המכבידה והמעיקה". שמולי ופרץ/ראובן קסטרו

היא מתחמקת מלהשיב מה יהיה מקומה במפת האיחודים והחיבורים העתידית אם תיבחר לראשות המפלגה ומכחישה שיש לה הבנות מוקדמות עם יו"ר הישראלים, רון חולדאי. "אני לא סוחרת במטבעות שאין לי או רותמת אף סוס מוקדם מדי, מופצים עליי בימים אלה הרבה מאוד שקרים. אני לא יודעת מה תהיה הקונסטלציה שתייצר ומה יהיו האפשרויות, לא עושה הכרזות שאחר כך אבל בגדול יאיר לפיד הוא לא בן אדם עם דרך, ורון חולדאי הוא איש מפלגת העבודה לדורותיו, הערכים שלו ברורים והוא מצהיר עליהם בצורה מפורשת".

לדבריה, "דברים גדולים יכולים לקרות לפני סגירת הרשימות. אין לי ספק שמפלגת העבודה יכולה להיות חלק מזה. אני הראשונה שמבטיחה לנהוג באחריות לא רק כלפי המפלגה, אלא כלפי הגוש. ככל שיתהווה כאן כוח שילך ביחד אני האחרונה שאעמוד בדרכו ויותר מזה".

מיכאלי דיברה עוד על ההיסטוריה של שליפות הסכינים במפלגת העבודה שהביאו אותה עד עלום, ותביעת העוזרת הפרלמנטרית שטוענת שהתעמרה בה.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים האחרונים:
שיחת השבוע עם איילת שקד
שיחת השבוע עם מיקי זוהר
שיחת השבוע עם אביגדור ליברמן
שיחת השבוע עם יולי אדלשטיין
שיחת השבוע עם עאידה תומא סלימאן
שיחת השבוע עם קרנית פלוג
שיחת השבוע עם בני גנץ
שיחת השבוע עם דני דיין
שיחת השבוע עם בצלאל סמוטריץ'
שיחת השבוע עם חמי שלו
שיחת השבוע עם מירב כהן
שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי
עוד פודקאסטים מומלצים >

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully