וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר: "שר המים אלקין ירק לבאר ממנה שתה במשך שנים"

עודכן לאחרונה: 28.12.2020 / 19:54

העזיבה של השר שהיה מקורב לנתניהו וחבירתו לסער, מדוע מפלגת "תקווה חדשה" מעמידה את הליכוד "בסכנה גדולה", החקירה ביועמ"ש בגין סחיטה באיומים - ומה פגע בו וגרם לו לדבריו לשנות את התנהגותו. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"אני לא הייתי נוהג כמו אלקין. לא הייתי יורק לבאר ששתיתי ממנה הרבה מים - אפרופו שר המים. הוא גם שתה הרבה מאוד מים מהקרבה שלו לראש הממשלה והמקום שלו בליכוד" - כך אומר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), בהתייחס לביקורת החריפה שהשמיע זאב אלקין על הליכוד ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע", בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

זוהר דחה בתוקף את ההאשמות של אלקין, לפיהן השיקולים המשפטיים והאישיים של נתניהו משפיעים על קבלת ההחלטות שלו. "זכותו לעזוב, אבל הוא החליט לעזוב בטריקת דלת", אמר. הוא הסביר כי המפלגה החדשה של סער ואלקין מעמידה את הליכוד "בסכנה גדולה". והוסיף כי "אני מקווה שבסוף הם לא יהיו מסוגלים ברמה האידאולוגית להקים ממשלה עם יש עתיד ומרצ והימנעות של המשותפת, אבל אי אפשר לדעת, לא הייתי סומך על זה".

עם זאת, הוא הביע ביטחון בכך שהליכוד יצליח "לעצור את המומנטום ולהסביר לציבור שאין תחליף לעשייה, ושעשינו ועושים למענו". לדבריו, "יש רק לא ביבי, אנחנו מכירים את הרוטינה. אם נצליח להגיע ליותר מ-30 מנדטים יחד עם הסיעות החרדיות, מאוד ריאלי שרק הליכוד יוכל להקים ממשלה".

מיקי זוהר ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
"מכירים את הרוטינה". יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, ביום ההצבעה על פיזור הכנסת/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

יו"ר הקואליציה התייחס להתפרקות של ממשלת נתניהו-גנץ, ואמר כי "מה שפירק את הקואליציה זה שלושת מערכות הבחירות שקדמו להקמתה, מערכות מאוד קשות, אפילו עקובות מדם, זה היה קרב קשה בינינו לבין היריבים הפוליטיים שלנו". לדבריו, "גם אחרי שהתחברנו - אף אחד מהצדדים לא הצליח להתרגל לעובדה שצריך לעבוד ביחד".

מיד לאחר מכן תקף זוהר את כחול לבן. "הליכוד עשה כל מאמץ ובכחול לבן לא. השרים לא היססו לתקוף את ראש הממשלה, וניהלו מאבקים יומיומיים בנושא של מערכת המשפט ומה שקשור לקורונה". לדבריו, "כחול לבן חשבו שהם צריכים לדבר למפגינים בבלפור, ולא לדבר בנושאים החברתיים-כלכליים. אמרתי להם: 'המפגינים בבלפור עברו ליש עתיד, הם כבר לא יצביעו בשבילם יותר'. אבל הם לא רצו להקשיב".

זוהר גם הדף את הטענות לפיהן הליכוד חתר תחת קיום ההסכם, במניעת העברת התקציב הדו-שנתי כדי להתחמק מהעברת הרוטציה לגנץ. "אף אחד לא חשב לרגע שנסכים לתת את הרוטציה אם לא תהיה ממשלה יציבה שעובדת בצורה מקצועית, רצינית, ושמה בצד את המחלוקות", הבהיר. "מי שחשב שהליכוד מספיק פראייר לתת את ראשות הממשלה למי שתוקף אותו ועוין בתוך הממשלה לא מכיר את הליכוד".

הוועדה המיוחדת להצעת חוק יסוד: הממשלה תיקון – ממשלת חילופים, 27 באפריל 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, דובי רומן
"מאבקים יומיומיים בתוך הממשלה". זוהר וניסנקורן בכנסת/דובי רומן, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

עוד הוסיף יו"ר הקואליציה כי "אנחנו יודעים לכבד הסכמים, אבל אנחנו לא חסרי ניסיון פוליטי. אם הם היו נותנים ממשלה אמיתית - הם היו מקבלים רוטציה". לטענתו, המו"מ בין הליכוד וכחול לבן להארכת חיי הממשלה ודחיית פיזור הכנסת הוכשל על ידי מחנה המורדים בכחול לבן. "ונניח שהיינו דוחים את הרוטציה בשישה חודשים זה היה אסון גדול מבחינת גנץ?", תהה. "היום הוא נמצא במצב פחות טוב בלשון המעטה. הוא רצה, מי שלא רצה זה חלק גדול מחברי כחול לבן. גנץ פשוט איבד את השליטה במפלגה שלו".

לפני כחודשיים, זוהר נחקר במשטרה בחשד לסחיטה באיומים של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בעקבות דברים שאמר בריאיון רדיו נגדו. הוא שב ואמר שהחקירה "הייתה חציית גבול", ובינתיים הוא ממתין להכרעה בדבר הגשת כתב אישום.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"החקירה הייתה חציית גבול". מנדלבליט/ראובן קסטרו

במקביל לחקירה, מי שנחשב לאחד הח"כים הקולניים והווכחניים בליכוד, ריכך את הטון ושינה את ההתנהלות שלו. "התגובות לחקירה שברו אותי", אמר. "כשראיתי את כל התגובות של יריביי הפוליטיים, השמחה והאיחולים, זה מאוד פגע בי. הרגשתי שהצד השני אטום כלפיי, בגלל הנראות האובר-לוחמנית שלי בציבור, ושזה לא משנה מה אני אגיד", הסביר זוהר. "אני יכול להגיד את הדבר הכי טוב למדינת ישראל והם לא יקשיבו כי זה אני. אני לא יכול להיות במצב שאני מדבר לאנשים, והם נאטמים כלפיי".

לדבריו, "מה שהציבור מקבל עכשיו זה מיקי האמיתי. ביום-יום שלי אני לא בן אדם שרב, מתלהם או כועס. כשנדלקת הנורה האדומה של המצלמה לפעמים יוצאים דברים שהם לא באמת אתה. והגעתי לנקודה שאמרתי שאני חייב לעצור, אנחנו במשבר קורונה, העולם כולו בטירוף, זה לא זמן למלחמות. 'תשנה גישה תייצר שיח חדש', ואני חושב שזה תופס". זוהר הוסיף כי "זה עושה לי טוב על הלב שאנשים מכירים עוד מיקי".

זוהר דיבר עוד על הפריימריז בליכוד, תפקיד חלומותיו בממשלה הבאה, מה הוא חושב על החיקויים בתוכניות סאטירה ומה לא הבנו על האמירה "כוח, כסף, כבוד".

אלקין הגיב לדבריו של זוהר ב"שיחת השבוע" בריאיון לאתר "סרוגים" ואמר כי "אם מיקי זוהר זה הרף והמבחן של הממלכתיות והחכמה של תנועת הליכוד, אז בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully