וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: נתניהו זרק אותנו ופירק את הגוש ממניעים אישיים ולא אידאולוגיים

6.1.2021 / 16:21

על המפלגה של סער שבלמה את הזינוק של ימינה בסקרים, מדוע היא מתעקשת לסרב לפסול את נתניהו כראש ממשלה, מה סיכויי המגעים לחבירה עם גנץ - ומי הח"כ היחיד שהיא לא מדברת איתו? ח"כ איילת שקד בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"הם מציגים את עצמם כתקווה חדשה אבל הם כולם היו חלק מממשלת הכישלון. אנחנו היינו האופוזיציה היחידה בתקופת הקורונה ואופוזיציה שלא רק צעקה אלא גם הביאה פתרונות" - כך אומרת ח"כ איילת שקד (ימינה) בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע", בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

בעקבות ההתחזקות של מפלגתו החדשה של גדעון סער, שבלמה את הזינוק של ימינה בסקרים, טוענת שקד כי "חודשיים וחצי זה נצח, יש הרבה מפלגות אווירה שצצות ונופלות, אין ספק שזה יוצר אתגר אבל אנחנו פייטרים ולוחמים ובטוחה שנעמוד גם באתגר הזה".

היא מתעקשת על צדקת הקו שמסרב לפסול את בנימין נתניהו כראש ממשלה, בשונה מהקו של סער ומפלגתו החדשה. "אם היינו אומרים רק לא ביבי היינו מקבלים ליטוף בגב מהתקשורת. אנחנו לא שייכים למחנות המוזרים שנוצרו של רק ביבי או רק לא ביבי. אנחנו מסרבים להיכנס לגושים האלה - גוש אחד של שנאה עיוורת וגוש שני של הערצה עיוורת".

שקד משתדלת שלא להשיב ישירות לשאלות על הטינה האישית שיש לנתניהו כלפיה וכלפי נפתלי בנט, אבל מודה שהיא קיימת. "אי אפשר להכחיש את זה, זו המציאות. היא השפיעה על מהלכים פוליטיים. ב-2013 הוא לא רצה להכניס אותנו לממשלה והיינו צריכים לעשות שותפות פוליטית עם יש עתיד כדי להיכנס לקואליציה, וגם עכשיו - הוא זה שפירק את גוש הימין כשזרק אותנו לאופוזיציה ברגע שמצא כלה אחרת מהשמאל. זה לא ממניעים אידיאולוגיים אלא אישיים, אבל בסוף מה שחשוב זה כוח ומנדטים. ונעשה מה שאנחנו צריכים כדי להחליף אותו".

אילת שקד וניצן הורוביץ בועידת ישראל ללכידות חברתית, אווניו שדה"ת, 5 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"אי אפשר להכחיש את הטינה האישית שיש לנתניהו". שקד/ראובן קסטרו

לדברי שקד, מערכת הבחירות הקרובה תתמקד בנושא הכלכלי. "מבצע החיסונים יפה ומעודד ואני ממש מקווה שהקורונה אוטוטו נגמרת, אבל זה כמו צונאמי ששוטף הכול ומשאיר הריסות ואת הכלכלה ייקח עוד הרבה מאוד זמן לתקן. 800 אלף מובטלים זה מספר עצום, לא כולם יחזרו ביוני כשייגמר החל"ת. אני חושבת שיש אנשים בציבור שזה מה שמניע אותם. את האנשים שאין להם איך להביא משכורת הביתה והעסק שלהם קורס לא מעניין שמלך מרוקו יגיע לארץ".

ברקע הקשיים במו"מ של בנט עם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', שקד משוכנעת ש"ימינה תרוץ כפי שהיא היום. היינו בשותפות ארוכה עם האיחוד הלאומי אין סיבה שזה לא ימשיך. אין פערים אידאולוגיים אלא בסך הכול ויכוח על מקומות ברשימה". בהתייחס לניסיונות התערבות של נתניהו במתרחש בימינה, היא אומרת: "הוא יכול לנסות. אנחנו יודעים לדבר אחד עם השני כולנו. אני מניחה שבצלאל ייקח את ההחלטה הנכונה עבור הציבור שלנו וציבור הבוחרים שלנו".

בנוגע למגעים לחבירה עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שקד אומרת כי מדובר "בספינים ותו לא". לדבריה, "כאינדיבידואלים, אחד אחד, יש שם אנשים טובים, אין ספק שחלקם היו יכולים בקלות להשתלב בימינה, אין על זה ויכוח. אבל כמפלגה - תפיסת העולם שלהם שונה מתפיסת העולם שלנו. עכשיו שהאגף השמאלי התנתק מי שנשאר בכחול לבן הוא באגף מרכז ימין אבל כמפלגה הם היו שותפים להתפרקות ולכישלון ואנחנו מציעים דבר אחר". בתשובה לשאלה אם לגנץ עצמו עשוי לקבל מקום בצמרת ימינה היא משיבה: "אני לא מאמינה, לא חושבת, לא מדברים על זה, זה לא על הפרק".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה, כפר המכביה, 29 בדצמבר 2020. אלעד מלכה
שיבוץ בצמרת ימינה "לא על הפרק". גנץ/אלעד מלכה

על הקשיים והאתגרים בחיים הפוליטיים היא אומרת: "יש רגעים שאני אומרת לעצמי שאני שוחה בבריכת ביוב והריח לא נעים פה, אבל בסוף מי שלא יכול להריח את הריחות של המטבח שלא ייכנס לבשל. לכל פוליטיקאי יש רגעים כאלה שהוא מבין שהוא עובד בסביבה מסריחה. לפעמים יש לי געגועים לעולם פשוט ונוח יותר".

וגם: על ההבדל בין החיים באופוזיציה להשפעה משולחן הממשלה, איזה תיק היא תרצה בממשלה הבאה, איזו אפליקציה היא הייתה מתה למחוק ומי הח"כ היחיד שהיא לא מדברת איתו.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים האחרונים:
שיחת השבוע עם מיקי זוהר
שיחת השבוע עם אביגדור ליברמן
שיחת השבוע עם יולי אדלשטיין
שיחת השבוע עם עאידה תומא סלימאן
שיחת השבוע עם קרנית פלוג
שיחת השבוע עם בני גנץ
שיחת השבוע עם דני דיין
שיחת השבוע עם בצלאל סמוטריץ'
שיחת השבוע עם חמי שלו
שיחת השבוע עם מירב כהן
שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי
עוד פודקאסטים מומלצים >

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully