וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשיתוף פעולה? בנט וסער חתמו על הסכם עודפים לקראת הבחירות

עודכן לאחרונה: 4.1.2021 / 19:09

ראשי ימינה ותקווה חדשה הודיעו על הסיכום כשברקע המגעים לאיחוד בין ימינה לבית היהודי. לפי סקרי מנדטים שפורסמו לאחרונה, כוחה של תקווה חדשה מוערך בכ-18-17 מנדטים, בעוד מפלגתו של בנט נעה בין 12 ל-14 מנדטים. גם ליברמן ולפיד חתמו על הסכם דומה לבחירות הקרובות

בווידאו: סער על חוק גבלת כהונת רה"מ, מאיר יצחק הלוי על ההצטרפות לסער/צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

נפתלי בנט וגדעון סער חתמו היום (שני) על הסכם עודפים בין המפלגות שבראשותם, ימינה ותקווה חדשה. זמן קצר לאחר מכן, גם אביגדור ליברמן ויאיר לפיד חתמו על הסכם דומה בין מפלגותיהם, ישראל ביתנו ויש עתיד. ההכרזות מגיעות כחודשיים וחצי לפני מועד הבחירות.

ח"כ איילת שקד מימינה אמרה היום כי מפלגתה לא תפסול שיתוף פעולה עם מפלגתו של סער אחרי הבחירות. בריאיון לערוץ הכנסת היא נשאלה על שיתוף פעולה אפשרי עם תקווה חדשה - לפני או אחרי הבחירות - והשיבה: "אחרי הבחירות הכול פתוח". בתשובה לשאלה האם קיימת אפשרות לרשימה אחת משותפת עם מפלגתו של סער, שקד השיבה: "אני לא חושבת".

ההסכם בין סער ובנט משאיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו לכאורה ללא אפשרות לחתום הסכם עודפים עם אחת ממפלגות הימין, לאור העובדה שיש עתיד וישראל ביתנו צפויות לחתום על הסכם ביניהן, וש"ס ויהדות התורה עשויות גם הן לחתום ביניהן על הסכם דומה.

נפתלי בנט, גדעון סער. -, פלאש 90
יחברו לקראת הבחירות? בנט וסער/פלאש 90, -

הסכם עודפים הוא נוהג המעוגן בחוק הבחירות, המאפשר למפלגות להתקשר ביניהן לשם חלוקת מנדטים. על פי החוק, לצורך כך, מפלגה יכולה להתקשר בהסכם כזה רק עם מפלגה אחת ועל המפלגות להודיע על כך לוועדת הבחירות המרכזית עד 11 יום לפני יום הבחירות. הסכם העודפים מאפשר לשתי המפלגות החתומות עליו להעביר קולות אחת לשניה במסגרת חלוקת המנדטים.

לפי סקרי מנדטים שפורסמו לאחרונה, כוחה של מפלגת תקווה חדשה של סער מוערך בכ-18-17 מנדטים, בעוד ימינה בראשות בנט עומדת נעה בין 12 ל-14 מנדטים. יש עתיד של לפיד זוכה לפי הסקרים ל-13-11 מנדטים, בעוד ישראל ביתנו עם 6-5.

עוד בוואלה!

רפי פרץ: "שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים"; ההחלטה - ביממה הקרובה

לכתבה המלאה

ברקע המו"מ: יו"ר הבית היהודי פרץ שוקל פרישה

מוקדם יותר הבית היהודי פרסמה הודעה לפיה המפלגה מנהלת משא ומתן עם "עם ימינה לריצה משותפת והשבת האחדות לציונות הדתית". במפלגה אמרו כי "השיחות עם בנט מתנהלות ברוח טובה, מתוך כוונה לאחד את השורות ולפעול למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל כבעבר. אנחנו מקווים לסגור עם בנט בקרוב".

במקביל למו"מ בין המפלגות, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ הודיע כי הוא שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים. הוא צפוי לקבל החלטה בנושא במהלך היממה הקרובה. אם יודיע על פרישה, עדיין ימשיך לכהן בתור השר לענייני ירושלים ומורשת עד להשבעת הממשלה הבאה.

את פרץ צפוי להחליף מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, שצפוי להשתלב ברשימת ימינה בראשות בנט בבחירות הקרובות. המהלך, שנרקם מאחורי הקלעים, נועד ללחוץ על יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' להתאחד עם בנט במחיר נמוך יותר מדרישתו הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully