וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' תקף במרומז את בנט: "איני יכול לתת יד לחילול שבת"

26.12.2020 / 21:16

ברקע המגעים בין השניים על ריצה משותפת, התייחס יו"ר האיחוד הלאומי לריאיון שקיים יו"ר ימינה בתכנית "אופירה וברקוביץ" ששודרה בשישי בערב. סמוטריץ לא הזכיר בפוסט את שמו של בנט, אך הבהיר כי הוא לא היה מתראיין לתכנית שמשודרת בשבת: "כחבר כנסת במפלגה דתית"

בווידאו: בנט הכריז על התמודדותו לראשות הממשלה/צילום: גו לייב, עריכה: אסף דרורי

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' תקף הערב (שבת) במרומז את יו"ר ימינה נפתלי בנט, על כך שהתראיין לתכנית "אופירה וברקוביץ" ששודרה בשישי בערב, ברקע המגעים בין השניים על ריצה משותפת של הרשימות.

סמוטריץ' לא הזכיר בפוסט את שמו של בנט, אך הסביר כי הוא לא היה מתראיין לתכנית שמשודרת בשבת, אף אם צוין בשידור כי הקטע צולם ביום חול. "כחבר כנסת במפלגה דתית, שלוקחת אחראיות על הזהות היהודית של מדינת ישראל ובכלל זה שמירת שבת במרחב הציבורי, איני יכול לתת יד לחילול שבת, ולהשתתף בתכניות שעושות זאת".

השבוע פורסם בוואלה! NEWS כי כתנאי לריצה משותפת, סמוטריץ' דורש מבנט ריצ'רץ' בעשירייה הראשונה של הרשימה המאוחדת של ימינה. זהו מחיר גבוה יותר ממה שדרש סמוטריץ' קודם ירידת המפלגה בסקרים כתוצאה מריצתו של גדעון סער במפלגה חדשה.

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
בנט וסמוטריץ' בבחירות 2019/ראובן קסטרו

סמוטריץ' אף בוחן ריצה נפרדת עם מפלגות דתיות נוספות, אך ייתכן כי מהלכים אלו הם חלק מניסיון פוליטי להלחיץ את בנט, שמעוניין לסגור על ריצה משותפת עמו מאוחר ככל שניתן.

המחיר של סמוטריץ' לריצה משותפת היה נמוך יותר. בשבועות האחרונים הוא רצה לקבל ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה, וכן מקומות נוספים בהמשך הרשימה. מאז שהמפלגה רשמה ירידה בסקרים, בעקבות הודעת גדעון סער על הקמת מפלגה חדשה, המחיר עלה: חמישה מקומות בעשירייה הראשונה.

עם זאת, גורם פוליטי טען כי ייתכן ודרישת סמוטריץ' נועדה להשיג לבסוף רק ארבעה מקומות, אך כאלה גבוהים יותר - מקומות 2, 4, 6 ו-8, ועל חלקם בנט לא מוכן לוותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully