וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד, החרדים והמשותפת סיכמו על דיל משותף: חוק הקנסות ירוכך

עודכן לאחרונה: 25.1.2021 / 20:27

ארבע המפלגות הגיעו להסכמה לפיה החוק יעבור לדיון בוועדה הנשלטת בידי יהדות התורה, וכך ימוסמס קידום החמרת הקנסות. את המהלך הוביל ח"כ גפני, בתמיכת ש"ס, הליכוד וח"כ טיבי. בכחול לבן הבהירו כי לא יאפשרו את העברת תקנות הסגר עד להעברת החוק בשלוש קריאות

בווידאו: גפני מקבל טלפון מזוהר במהלך דיון בוועדת הכספים/מערכת וואלה! NEWS

ועדת הכנסת קבעה הערב (שני) כי הוועדה שתדון בחוק להגדלת הקנסות בשל הפרות של תקנות הקורונה היא ועדת החוקה, הנשלטת בידי יהדות התורה. זאת, שעות לאחר שהכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להכפלת הקנסות.

המטרה של ההחלטה היא להביא לסיכולה או לריכוך משמעותי בנוסח. בכחול לבן מאיימים להפיל את תקנות הסגר אם ההצעה לא תעבור. את המהלך הוביל ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, בתמיכת ש"ס, הליכוד וח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת.

ביהדות התורה ובש"ס סיכמו עם הליכוד לקדם את חוק הקנסות מחר בוועדת החוקה, בהתאם לפשרה שנחשפה בעבר בוואלה! NEWS, ולפיה, גובה הקנס המקסימלי יעמוד על 7,500 שקלים במקום 10,000 שקלים, והסמכות לחלק קנס זה תהיה בידי קציני משטרה בתנאים מסוימים. לשוטר רגיל תישאר סמכות לתת קנס בסך 5,000 שקל במקרים של הפרת הנחיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם יו"ר הכנסת יריב לוין, וכן גם עם ראשי הסיעות החרדיות, וסיכם איתם את הפרטים.

תלמידים עושים את דרכם למוסד החרדי "מאה שעריים" בבתר עילית בניגוד לתקנות הקורונה 22 בינואר 2021. ניב אהרונסון
תלמידים מגיעים למוסד החרדי "מאה שערים" בבתר עילית בניגוד לתקנות הקורונה/ניב אהרונסון

מאחורי הקלעים, כחול לבן, שיזמה את קידום ההצעה, התנגדה להעברתה לוועדת החוקה בטענה כי החרדים יקברו אותה, וכשהבינה שאין לה רוב, עצרה את הדיונים. יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע לליכוד כי "עד שלא יעבור חוק הקנסות בשלוש קריאות - לא נאפשר את העברת תקנות הסגר".

המשמעות היא שאם עד מחר בערב לא יאושר חוק הקנסות - הממשלה תצטרך להתכנס בסוף השבוע קודם סיום הסגר כדי לקבוע מחדש הנחיות, וככל שיתקבלו החלטות חדשות, לכנסת יהיו עשרה ימים נוספים לאשר, לבטל או לתקן את התקנות.

בכחול לבן טענו כי "הליכוד ממשיכים לתחמן ואת המחיר כולנו משלמים בחיי אדם. אם לא תהיה אכיפה שוויונית - לא יהיה סגר. אם בני ברק וביתר עלית לא נסגרות, גם ראשון לציון והרצליה לא ייסגרו. נמשיך להגן על המדינה מתוך הממשלה המעוותת הזאת ואחרי הבחירות נוודא שתקום ממשלה ישרה עם אנשים ישרים שישקמו את הכלכלה ואת החברה מנזקי הקורונה וביבי".

למרות הדיל, ראש הממשלה התגאה הערב בכך שהכנסת אישרה בקריאה ראשונה. מוקדם יותר אישרה המליאה ברוב של 52 תומכים מול 23 מתנגדים את ההצעה, ולפיה, הקנסות על פתיחת בית עסק, מוסד חינוכי או מקום פתוח לציבור בניגוד לתקנות יוכפלו מ-5,000 שקלים ל-10,000 שקלים, כמו גם על הפרת ההגבלות לעניין מסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אמנות.

עוד בוואלה!

ברקע הפרת ההנחיות במגזר החרדי: הכפלת הקנסות אושרה בקריאה ראשונה

לכתבה המלאה
בני ברק בסגר, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
שוטרים אוכפים את תקנות הסגר בבני ברק/ראובן קסטרו

הצעת החוק גם מקנה סמכות למשטרה להוציא צו סגירה מנהלי למוסדות שפועלים בתקופה שבה נאסר זאת. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי הסמכות נועדה "לתת כלים נוספים להתמודדות עם הפרות של מוסדות חינוך הפועלים בניגוד לאיסור על פתיחתם, באופן שיאפשר את סגירתם הפיזית גם אם אינם נענים להוראה הנורמטיבית האוסרת את הפעלתם".

הצעת החוק הובאה לכנסת בנובמבר, עוד קודם פיזור הכנסת ה-23, ונוסחה קבע כי הקנס על פתיחת מוסד חינוך יעלה לסכום של 25 אלף שקלים. ההצעה נבלמה על ידי ראשי יהדות התורה וש"ס ולא עלתה להצבעה, ומאז ירד הסכום המרבי של הקנסות לעשרת אלפים שקלים.

כעת, כך נראה, החרדים שוב בולמים את העלאת הקנסות, ומוכנים לכל היותר להתפשר על העלאת הקנסות ל-7,500 אלף שקלים כך שרק קציני משטרה יוכלו לחלק אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully