וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הפרת ההנחיות במגזר החרדי: הכפלת הקנסות אושרה בקריאה ראשונה

עודכן לאחרונה: 25.1.2021 / 17:44

על פי ההצעה שאושרה ברוב של 52 לעומת 23 מתנגדים, הסכום המרבי של הקנסות יעמוד על עשרת אלפים שקלים ולמשטרה תהיה סמכות להוציא צו סגירה מנהלי למוסדות שפועלים בזמן הסגר. הסיעות החרדיות התנגדו: "העלאת הקנסות תגרום רק להעמקת השבר הכלכלי הקשה"

בווידאו: הארכת מעצר לחשודים בתקיפת שוטרים בבני ברק/צילום: ספיר לוי

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק שנועדה להחמיר את הענישה על מפרי הנחיות הקורונה. 52 חברי כנסת הצביעו בעד מול 23 מתנגדים. הסכום המרבי של הקנסות יעמוד על עשרת אלפים שקלים במקום 5,000 שקלים, והוא יוטל בין היתר על מנהלי מוסדות חינוך שייפתחו בניגוד להנחיות. זאת, ברקע הפרת ההנחיות במגזר החרדי.

הצעת החוק גם מקנה סמכות למשטרה להוציא צו סגירה מנהלי למוסדות שפועלים בתקופה שבה נאסר זאת. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי הסמכות נועדה "לתת כלים נוספים להתמודדות עם הפרות של מוסדות חינוך הפועלים בניגוד לאיסור על פתיחתם, באופן שיאפשר את סגירתם הפיזית גם אם אינם נענים להוראה הנורמטיבית האוסרת את הפעלתם".

הצעת החוק קובעת כי הקנס יוטל לא רק על מוסדות חינוך אלא גם על מי שיפעיל עסק או חנות, יערוך מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או אומנות, בניגוד להנחיות.

אברכים בבני ברק, 19 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"העלאת הקנסות תגרום להעמקת השבר הכלכלי". ישיבה בבני ברק/ראובן קסטרו

הסיעות החרדיות התנגדו להצעת החוק. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הסביר בישיבת הסיעה שהתקיימה מוקדם יותר כי "לא צודק ולא הגיוני שמי שעושה חתונה קטנה עם 30 איש, שומר ומקפיד על כל ההנחיות ועוטה מסכות, יקבל את אותו קנס כמו כאלה שמקיימים חתונות ענק עם מאות משתתפים ומפרים באופן בוטה ומסוכן את ההנחיות". לדבריו, "העלאת הקנסות תגרום רק להעמקת השבר הכלכלי הקשה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בסיום הדיון על חוק הקנסות כי "מדהים אותי לראות אנשים שלא מצייתים, מסכנים את עצמם ואת הבריאות של הסובבים אותם. ולכן צריך להעביר את החוק שמגדיל את הקנסות ויעזור לנו בהרתעה". הוא הוסיף כי "אנחנו מחוייבים כחברה להוקיע את כל העבריינים. ומי שלא מבין בטוב יקבל גם קנסות בהתאם".

הצעת החוק הובאה לכנסת בחודש נובמבר עוד קודם פיזור הכנסת ה-23, ונוסחה קבע כי הקנס על פתיחת מוסד חינוך יעלה לסכום של 25 אלף שקלים. ההצעה נבלמה על ידי ראשי יהדות התורה וש"ס ולא עלתה להצבעה, ומאז ירד הסכום המרבי של הקנסות לעשרת אלפים שקלים.

עוד בוואלה!

בעקבות המהומות: עיריית בני ברק מאיימת ב"שיימינג" למתפרעים

לכתבה המלאה
ברכת אברהם סלונים תלמוד תורה, בני ברק, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תלמידים בבני ברק/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הצעת החוק עמדה במרכז עימות בין הליכוד וכחול לבן. בכחול לבן טענו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעכב את ההצבעה על ההצעה להעלאת הקנסות ואמרו כי "נתניהו ייתן דין וחשבון לציבור למה הוא נכנע למגזרים שלמים ומסרב לסגור מוסדות חינוך ואולמות אירועים" והוסיפו כי "כל עוד לא יאשר את האכיפה שתוריד את התחלואה, נתניהו אשם בלעדי בכל החמרה במצב הבריאות". בליכוד טענו בתגובה ש"כחול לבן עושים פוליטיקה מהמלחמה בקורונה. ראש הממשלה נתניהו אמר כבר אתמול שהוא תומך בקידום חקיקת הקנסות בכנסת, ואכן מזכיר הממשלה ברוורמן פנה ליו"ר הכנסת בדרישה לכנס את המליאה".

בכחול לבן אמרו היום כי ימשיכו להתעקש על קידום החוק "עד אשר החוק יעבור בשלוש קריאות ויכנס לתוקפו", לשון ההודעה. בסיעה הדגישו כי "מדובר בחוק שמציל חיי אדם, וכל עיכוב בחוק הוא בגדר כניעה פוליטית שמשמעותה הפקרות מוחלטת של המאבק בקורונה. לא ניתן יד לתחמנות של הליכוד שמנסה לזכות בקולות החרדים במחיר סיכון חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully