וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המהומות: עיריית בני ברק מאיימת ב"שיימינג" למתפרעים

עודכן לאחרונה: 25.1.2021 / 17:28

ראש העיר רובינשטיין הזהיר כי מעתה ייחשפו תיעודי אלימות והתפרעויות ממצלמות החירום הממוקמות בעיר. שישה נוספים נעצרו בחשד למעורבות בהפרות הסדר הלילה, שכללו את הצתת האוטובוס ותקיפת הנהג. הרב הראשי לישראל: קורא לרשויות ולמחנכים ללמד את הפורעים מידות ודרך ארץ

בווידאו: אוטובוס הועלה באש בבני ברק/צילום: דוד קשת ושמעון ברוך-ידיעות מהשטח בטלגרם

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, אמר היום (שני) כי העירייה תפרסם מעתה תיעודים ממצלמות החירום הפזורות בעיר, הכוללים אירועי אלימות והתפרעויות, זאת בעקבות עליית המדרגה בעימותים בין כוחות המשטרה למפגינים בעיר. שישה בני אדם נוספים נעצרו בחשד למעורבות באירועי הלילה.

"כל מקרה של אלימות המתועד במצלמות החירום הגלויות והסמויות, יפורסם מעתה באופן מלא בהתאם להנחיות החוק ויטופל באופן ממוקד ומהיר כפי שכבר הוחל בשעות האחרונות", נמסר בהודעת העירייה.

רובינשטיין אמר את הדברים לאחר שבמהלך הלילה הוצת אוטובוס של חברת אפיקים בעיר במסגרת ההפגנות. נהג האוטובוס פונה לבית החולים במצב קל. ארבעה חשודים נעצרו על האוטובוס, ושניים מהם שוחררו היום - העיתונאי ארנון מעוז וצעיר בן 27 ללא עבר פלילי. טרם ידוע אם גם שני הקטינים שנעצרו שוחררו.

הצתת אוטובוס במהלך עימותים בבני ברק, 25 בינואר 2021. ב.ג, אתר רשמי
"כל תיעוד אלים יפורסם". האוטובוס שהוצת הלילה בבני ברק/אתר רשמי, ב.ג

היום, קיים רובנישטיין סבב שיחות עם מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן ועם מפקד מרחב דן מומי בוריה. בהודעתו הזכיר את הטענות בנוגע לאלימות משטרתית בהפגנות בעיר בשבוע שעבר, אך ציין כי אין מקום בעירו לאירועים מהסוג שנראו אמש. "הובן כי לצד הגינוי התקיף על פעילות המשטרה בצורתה החריגה ביום חמישי, לא נקבל בשום אופן שהוא מציאות בה קומץ קיצונים מתפרע ומשתולל בעיר וזרוע בה הרס כפורקן יצרים ויצירת אנרכיה", אמר.

"סוכם בשיחה על ביצוע פעולות אכיפה ממוקדות לשמירה על הסדר בעיר", נמסר בהודעת העירייה. "בכלל זה - העברת כלל תיעודי המצלמות מרחבי העיר להגעה ממוקדת ומהירה אל הפורעים בנחישות וברגישות, בכדי להשיב את שגרת חיים הנורמלית בעיר בצל הקורונה וחובת השמירה על החיים".

במקביל, נציב הכבאות דדי שמחי הגיע במהלך היום לתחנת הכיבוי בבני ברק על מנת לתחקר את התנהלותה במהלך האירועים. בין השאר נבדקה סוגיית משך זמן התגובה והגעת כוחות הכיבוי לזירה בה הוצת האוטובוס. גורם בכיר בשירות הכבאות אמר לוואלה! NEWS כי "לוחמי האש עדיין בעיצומים ופועלים במתכונת שבת. אני מקווה שהפגיעה באימונים לא תבוא לידי ביטוי בכשירות המבצעית".

ניידת משטרה בכניסה לתחנת הכיבוי בבני ברק 25 בינואר 2021. שלומי גבאי
ההתנהלות מתוחקרת. ניידת משטרה בכניסה לתחנת הכיבוי בבני ברק, היום/שלומי גבאי

המשטרה עצרה ארבעה בני אדם בחשד למעורבות בהצתה ובתקיפת הנהג. האירוע גרר שורה של גינויים במערכת הפוליטית ומפי רבנים בכירים, בהם הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף. "הפורעים בבני ברק הם נוער שוליים מחללי השם ויש להתנער מהם", אמר. "דרכם אינה דרך התורה, קורא לרשויות הרווחה לטפל בהם ולמחנכים ללמדם מידות ודרך ארץ. אין שום הצדקה למעשי אלימות ויש לחדול מכך מיד.

"שמעתי בכאב רב ובזעזוע על האלימות הקשה וחילול השם החמור שנעשה בימים האחרונים בכמה מקומות ברחבי הארץ, והתנהגותם האלימה של קומץ נערים מנוערים מן התורה ומהמידות ודרך ארץ", הוסיף הרב. "יש להוקיע את אותם פורעים ולהתנער מהם. חובה קדושה על ראשי העיר ורשויות הרווחה להתגייס לטיפול מיידי בנוער זה, שאחרי הכול הוא חלק מבשרנו וכמובן שהוא מיעוט ואינו מלמד על הכלל".

עימותים בין המשטרה למפגינים חרדים על נהלי הסגר, בני ברק, 24 בינואר 2021. יותם רונן
"המיעוט אינו מלמד על הכלל". בני ברק, אתמול/יותם רונן

גינויים למעשים הגיעו גם מהמערכת הפוליטית. שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי הצתת האוטובוס היא אירוע חמור. "המעשה בוצע בידי ונדליסטים שסיכנו את חייהם של נוסעי האוטובוס, הנהג והדיירים במקום האירוע", אמרה.

"אני קוראת לאכיפה נחושה וחסרת פשרות נגד כל גילוי של אלימות, תוך אפס סובלנות לפגיעה בנהגים, באוטובוסים ובתשתיות התחבורה הציבורית. אני יודעת שמדובר בקומץ שאינו משקף את תושבי בני ברק המצפים לא פחות מאיתנו לאכיפה ופעילות נחושה זו, להרגעת הרוחות והשבת השקט והשלווה לעיר ולתושביה".

לדברי הביקורת הצטרף גם סגן שרת התחבורה, אורי מקלב (יהדות התורה). "אנחנו עושים מאמצים רבים לשמור את בטחון הנהגים וביטחון הנוסעים", אמר. "מה שקרה אתמול זו עבריינות לשמה וחובתנו לשמור את ביטחון הנהגים וביטחון הנוסעים".

הארכת מעצר | התוקפים החרדים בבני ברק. השלום, ת״א 25 בינואר 2021. מרים אלסטר/פלאש90, אתר רשמי
המעצר הוארך עד ליום רביעי. בית משפט השלום בתל אביב, היום/אתר רשמי, מרים אלסטר/פלאש90

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בתל אביב האריך היום את מעצרם של ארבעת החשודים במעורבות בתקיפת השוטרים במהומות בעיר בליל חמישי. במהלך הדיון ציין נציג המשטרה כי החשודים קושרים את עצמם לנוכחות במקום ולחלק מהעבירות. מנגד, עו"ד טל גבאי המייצג את החשודים, אמר טען כי הם כלל לא ידעו שמדובר בשוטרים.

"השוטרים סירבו להזדהות ובאו בלבוש אזרחי ונכנסו בצורה אלימה", אמר. " יש הבדל בין תקיפה אחרת לחלוטין לבין תקיפת שוטר". מנגד טענה השופטת כי "לפי העדויות אני יכולה להגיד לך שהם ידעו של מי הרכב וידעו שמדובר בשוטרים וכל מי שהיה שם מסביב לרכב צריך להיעצר".

בווידאו: הארכת מעצר לחשודים בתקיפת שוטרים בבני ברק/צילום: ספיר לוי

"המשימה של בית המשפט לשיטתי היא מאוד ברורה - לאבחן מה חלקם של החשודים באירוע", אמר גבאי. "בדומה לאירוע הפגנה שיצא משליטה לא יעלה על הדעת שדינו של אחד שחסם נתיב תנועה יהיה כמו דינו של אחר שהרים יד על שוטר. לא יעלה על הדעת שהארבעה יעצרו וישלמו את המחיר על אחד ששבר את השמשה".

"כל מה שניתן לייחס להם זה מכות בידיהם על הרכב מתוך מטרה להבריח את יושבי הרכב", הוסיף גבאי. "אם רצו החשודים יכלו לתקוף את השוטרים במספר הזדמנויות ולא עשו זאת. המוסד הזה היה יעד לביקורת משטרתית במספר הזדמנויות ועמד בהן היטב. הפעם השוטרים הגיעו בלבוש אזרחי וסירבו להזדהות. האדמו"ר הורה לכל מי שהיה מעורב להתייצב במשטרה וכך עשו והסגירו את עצמם, אין יותר מעורבים מחסידות ויז'ניץ".

מנגד, השופטת קבעה כי מדובר ב"אירוע מזעזע, כמעט לינץ' שבו רכב הותקף. גם אם כל שעשו החשודים זה לחבוט ברכב הרי שמדובר בהתנהגות פרועה, שהיא חלק מהתנהגות 'אלימה כוללת', ומסייעת לאותה התנהגות ומסייעת לאותם עבריינים נוספים. מצופה היה שהמעורבים ימנעו גם בגופם את התקיפה... לבית המשפט אין ברירה אלא להחליט לפי הראיות שלפניו".

עיריית בני ברק והמשטרה גיבשו תכנית להשבת השקט בעיר

היום גיבשו ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין וסמפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ת"א, ניצב דוד ביתן, תכנית שמטרתה להשיב את השקט בעיר, בעזרת פעילות מתונה. במסגרת התכנית, גדולי הרבנים חתמו על מכתב בקריאה לאזרחים להימנע מעימות עם שוטרים, גם בכל הנוגע לאכיפת תקנות הקורונה. בנוסף, הוצבו מצלמות ברחבי העיר כדי לאתר כל ניסיון להפרת הסדר ולטפל בו נקודתית.

ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין וסמפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ת"א, ניצב דוד ביתן, סיכמו על תוכנית משותפת להשבת השקט והסדר לעיר, 25 בינואר 2021. דוברות עיריית בני ברק, אתר רשמי
גיבשו תכנית להשבת השקט. פגישת ההידברות בעיריית בני ברק, היום/אתר רשמי, דוברות עיריית בני ברק

ראש העיר אברהם רובינשטיין בירך על ההסכמות, והבהיר כי "לא נרשה בשום אופן לגורמי שוליים להכתים את העיר ולפגוע במרקם החיים שלנו. בתיאום עם המשטרה, בנחישות אך ברגישות, נמנע אלימות באשר היא ונשיב את הסדר לרחובות העיר".

סמפכ"ל המשטרה, ניצב דוד ביתן, בירך אף הוא על ההידברות והבטיח כי המשטרה תנהג מצידה באיפוק, במטרה להחזיר את החיים בעיר לשגרה בהקדם האפשרי. "אנחנו מברכים על הפגישה שתכליתה העיקרית להבטיח את החזרת החיים והסדר לעיר עוד היום", אמר ניצב ביתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully