וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטובוס הוצת בבני ברק, מהומות ויידוי אבנים בירושלים

כוחות רבים פעלו במרכז הבירה, לאחר שעשרות חרדים התפרעו באזור, גרמו נזק לרמזורים ורכבים וחסמו צירי תנועה. כמו כן, נזק כבד נגרם לרכבת הקלה ולתחנת רכבת באזור שבטי ישראל. נהג האוטובוס בבני ברק הותקף ונפצע באורח קל

בווידאו: עימותים במהלך אכיפת פתיחת מוסדות חינוך חרדים בי-ם ובאשדוד/צילום: ניב אהרונסון, רוני כנפו וא. כהן

מהומות ועימותים אלימים פרצו הלילה (שני) בירושלים ובבני ברק, בין מפגינים חרדים לשוטרים. ההפגנות התקיימו במסגרת מחאת פלגים במגזר החרדי, נגד המשטרה והתקנות האוסרות הפעלת מוסדות חינוך והתקהלויות. בבני ברק נעצרו ארבעה חשודים בהצתת אוטובוס בשכונת מגורים ובניסיון לפרוץ לתחנת כיבוי, בעוד בירושלים נעצרו שניים בחשד שמעורבות בהשלכת אבנים והשחתת רכוש.

בירושלים הוזעקו כוחות גדולים לכיכר השבת, לאחר שכמה עשרות מפגינים התאספו במקום והחלו לטענת המשטרה ביידוי אבנים ובחסימות צירים. על פי השוטרים, המפגינים גרמו נזק לרמזורים ולתשתיות אחרות באזור. שניים נעצרו בחשד להפרות סדר.

משטרת ירושלים אף עורכת חיפושים אחר חשודים בהשחתת הרכבת הקלה באזור רחוב שבטי ישראל. החיפושים החלו לאחר שאלמונים ניפצו שמשות והשליכו צבע על חלונות אחד הקרונות. כמו כן הונח מכשול על גבי המסילה. ההשחתה באה ככל הנראה במסגרת המאבק נגד תוואי הרכבת המתוכנן בבר אילן.

השחתה של תחנת רכבת קלה בירושלים. 24 בינואר 2021. מחאת החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
תחנת הרכבת הקלה שהושחתה באזור שבטי ישראל/אתר רשמי, מחאת החרדים הקיצוניים

מחברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים, נמסר כי "נגרם נזק רב לרכבת קלה ולתחנת הרכבת על ידי קבוצת מפגינים אלימים שהתפרעו". בחברה הוסיפו כי "המפגינים שניפצו באבנים את שמשות הרכבת והתחנות והשליכו צבע דביק על הקרונות, סיכנו במעשיהם את הנוסעים המבוהלים. סיטיפס מגנה בחריפות את המתקפה האלימה והוונדליסטית, וקוראת למשטרה למצות את הדין עם המתפרעים".

רכבת קלה שהושחתה ע"י מפגינים בירושלים, במחאה נגד תוואי הרכבת הקלה. 24 בינואר 2021. א.כהן, אתר רשמי
הרכבת הקלה שהושחתה, הערב בירושלים/אתר רשמי, א.כהן

במקביל, נרשמו עימותים גם בבני ברק, שם מפגינים הבעירו אש והובילו לחסימות צירים, תוך עימותים עם שוטרים. אוטובוס של חברת אפיקים הוצת ברחוב אהרונוביץ' וניזוק באופן קשה. נהג האוטובוס, בן 41, פונה לבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שהותקף ונפצע באורח קל.

השוטרים עצרו ארבעה חשודים ביידוי אבנים לעבר האוטובוס ובמעורבות בהתגודדות סביב רכבו של ראש העיר אברהם רובינשטיין. יוחס להם גם ניסיון לפרוץ אל תחנת כיבוי האש בעיר, תוך כדי חסימת יציאתן של הכבאיות אל עבר מוקדי האש. המשטרה תבקש היום את הארכת מעצרם של ארבעת החשודים בבית המשפט השלום תל אביב.

"נהגי האוטובוסים הפכו להיות בשר תותחים", אמרו בארגון נהגי האוטובוסים בישראל מסר בתגובה לאירוע החמור. "הם עומדים בקו החזית ונפגעים שוב ושוב ואין קול ואין עונה. לא יעלה על הדעת שמצב זה יימשך. אנו תוהים מה יקרה לאחר שנהג ירצח על הכביש. אי אפשר כבר להמשיך ככה".

הם הוסיפו כי "דוח ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית שפורסם רק אמש הצביע על עלייה תלולה באלימות כלפי הנהגים. כרגע אנו רואים עליית מדרגה מסוכנת ביותר. הגיע זמן שהעבריינים יכנסו לכלא. נהג הוא עובד ציבור ומי שפוגע בו חייב לשאת את דין הקשה ביותר. אוי לאותה בושה. זהו אירוע טרור לכל דבר ועניין".

הצתות בבני ברק, 25 בינואר 2021. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הצתות בבני ברק, הלילה/אתר רשמי, דוברות המשטרה
אוטובוס הוצת בבני ברק, 25 בינואר 2021. ב.ג, אתר רשמי
האוטובוס שהוצת בבני ברק, הלילה/אתר רשמי, ב.ג

כמה שעות לפני המהומות האלימות, התקיימה ישיבת חירום בבני ברק, בה השתתפו ח"כים מהמפלגות החרדיות וראש העיר אברהם רובינשטיין. בצאתו מהישיבה, נקלע רובינשטיין להתקהלות ברחוב השומר וסולק על ידי מאות תושבים שהתגודדו במקום וקראו לעברו קריאות גנאי.

במפגש המדובר, בו לקחו חלק ראשי יהדות התורה וש"ס, השמיעו הח"כים אמירות חריפות נגד התנהלות המשטרה, וקראו לה לסגת עם כוחותיה מהעיר בני ברק. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר בפתח הישיבה כי שוחח עם הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור הליטאי, והוא ביקש "להפסיק עם ההפגנות וקורא למשטרת ישראל להפסיק עם הדברים הנוראים שהם עושים לתושבי בני ברק הלא עוול בכפם".

גפני תהה בדבריו האם "המשטרה הייתה מעיזה לעשות את זה בתל אביב? ברמת אביב? נראה אם העונש הקולקטיבי הזה היה קורה, רוב מוחלט של תושבי בני ברק שומרי חוק וסדר, אין להם שום קשר למה שנעשה". השר יעקב ליצמן הוסיף כי "צריכים לבדוק מי נתן את ההוראה להשתמש בנשק חם פה בעיר בני ברק. מי שנתן את ההוראה הזו לא יכול להמשיך בתפקידו במשטרת ישראל. בקצב הזה השלב הבא יהיה הוראת שר הביטחון להפעיל את חיל האוויר. גם החכי"ם מחוץ למגזר - טענו שזו פעולה קיצונית".

סגן השר מאיר פרוש טען כי "אין מצב שיזרקו רימונים בשטח בנוי עם אוכלוסיה, במגזר הערבי זה לא קורה. אם זו הדרך אנחנו נדע גם להסיק את המסקנות". סגן השר אורי מקלב קרא ל"ראש הממשלה ולשר לבטחון פנים: אנו מוקיעים כל אלימות וקוראים לממשלה להתנהל באופן הגון מול הציבור החרדי, תפקיד המשטרה הוא לשמור על הסדר ולמנוע אי סדרים, כל מעשי המשטרה גורם לנוער שאיננו בלימודים (אם היו בלימודים לא היינו רואים דברים שכאלה), תחת כל בית הפך לזירת קרב". יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר כי יש להוציא "את הכוחות מהעיר, יש כאן מחנכים והנהגת ציבור, הם יודעים לעשות הכל. אנחנו ניקח את האחריות. לא נשתוק עוד".

ראש העיר רובינשטיין, הוסיף מצדו קריאה למשטרה לעזוב את העיר. "אנו קוראים למשטרת ישראל ולשר הממונה, להתעשת, להסיג את כוחותיה מרחובות העיר ולהותיר להנהגת העיר את ניהול חיי השגרה והרגיעה של העיר כפי שזו מתנהלת עשרות שנים ללא דופי וללא אלימות", אמר.

הוא הוסיף כי "אנו אומרים בפה מלא, כי משטרת ישראל והעומדים בראשה אשמים בקטסטרופה היזומה המתחוללת מאז ברחובות העיר מזה מספר ימים. מדובר בפעילות מתגרה, מתסיסה, חובטת ופוגענית המנהלת את תושבי העיר בבריונות חסרת תקדים ובמטרה של ענישה קולקטיבית שאין בינה ולאכיפה דבר וחצי דבר".

"משתיקים את קול התפילה"

העימותים ממשיכים את העימותים שנערכו מוקדם יותר אתמול בשכונת מאה שערים, שהתחילו לאחר שכוחות משטרה הגיעו לישיבת סאטמר ולבית הכנסת של חסידות סאטמר ברחוב יואל, כדי לאכוף את תקנות הקורונה.

מאות המוחים בישיבת סאטמר הבעירו פחים בכביש והשליכו אבנים לעבר כוחות האכיפה, שהביאו לפציעת שוטרת בידה. המשטרה עשתה שימוש במכתזית כנגד התושבים, ואדם אחד נעצר. "כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר תוך שימוש באמצעים ככל שקיים צורך", מסרו.

בעקבות העימותים האחרונים עם כוחות המשטרה, הודיעו בפלג הירושלמי כי רבי אשר דויטש, מהמנהיגים הבולטים בפלג, הורה על קיום המחאה בצומת הרחובות רבי עקיבא והרב שך בבני ברק, שתתרחב בהמשך לאזורים נוספים. "מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אשר דויטש שליט"א הורה לקיים מחאה נגד מהלכים נפשעים אלו, ולהודיע בשער בת רבים, כי לא ניתן להשתיק את קול התורה והתפילה מעם ישראל", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully