וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תקיפת השוטרים: עימותים אלימים בבני ברק, 6 נעצרו

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 8:00

כוחות המשטרה פשטו על ישיבת החסידים שתקפו את הבלשים, ומהומות ניצתו ברחבי העיר. המתפרעים הבעירו צמיגים, חסמו צמתים ויידו אבנים לעבר שוטרים, ואלה השליכו בתגובה רימוני הלם והכו את התושבים באלות. נתניהו הודיע: "נפעל ביד קשה נגד התוקפים"

בווידאו: עימותים אלימים בבני ברק/צילום: דוברות משטרת ישראל

עימותים פרצו הלילה (שישי) בין חרדים לכוחות המשטרה בבני ברק, בעקבות תקיפת השוטרים שעסקו באכיפת הסגר. תושבי העיר הציתו פחים וצמיגים, חסמו צמתים ויידו אבנים לעבר שוטרים. בתגובה, השליכו השוטרים לעברם רימוני הלם, הכו באלות ועצרו שישה חשודים בהפרות הסדר. קודם לכן המשטרה פשטה על הישיבה שממנה באו חסידי ויז'ניץ-מרכז שפצעו שוטרת.

המשטרה פעלה לפיזור הפרות סדר ברחבי העיר בכוחות מתוגברים. בין היתר, הגיעו שוטרים לצירי תנועה שנחסמו על ידי הבערת צמיגים וניסתה לפנות את המתקהלים. החשודים נלקחו לחקירה, וייתכן שיובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

מעצר חשוד בהפרות סדר בבני ברק, 22 בינואר 2021. שמעון ברוך, ידיעות מהשטח בטלגרם, צילום מסך
מעצר בבני ברק, הלילה/צילום מסך, שמעון ברוך, ידיעות מהשטח בטלגרם

במערכת הפוליטית גינו את תקיפת השוטרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים". הוא הוסיף: "נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי צריך לעצור את התוקפים בהקדם. "האלימות הקשה הערב בבני ברק, של מספר פורעים נגד שוטרים שהגיעו במסגרת תפקידם לאכוף את הסגר - חמורה ומקוממת", אמר דרעי. "צריך לעצור את הפורעים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. חייבים לשמור על ההנחיות ולהציל חיים".

שוטרים בבני ברק, 22 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
שלושה נעצרו. שוטרים בבני ברק, הלילה/דוברות משטרת ישראל

גם במפלגת יהדות התורה הגיבו מאוחר יותר, ובאופן מסויג. יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מסר כי "יש לגנות אלימות מכל סוג שהוא ולהבהיר חד משמעית כי זו לא דרכנו. יחד עם זאת אין מנוס מהתחושה כי המשטרה פועלת תחת לחץ התקשורת, ובמקום להפעיל שיקול דעת נגררת לעימותי רחוב שלא משיגים את צמצום ההתקהלויות אלא את ההיפך הגמור, וחבל שכך".

יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס מסר "כמי שנלחם באלימות המשטרתית, חובה הערב לומר בקול ברור - אלימות היא לא דרך התורה. חובה להוקיע ולגנות את חילול שם שמיים שראינו הערב".

פשיטה משטרית על ישיבה בבני ברק 21 בינואר 2021. שמעון ברוך, צילום מסך
פשיטה משטרית על הישיבה בבני ברק, הלילה/צילום מסך, שמעון ברוך

בסרטון נראים החסידים כשהם תוקפים באלימות את הבלשים, מנפצים את זכוכיות הרכב שבו נסעו ופגעו בו באמצעות קרשים ואבנים. מדובר בחסידות ויז'ניץ בראשה עומד האדמו"ר, רבי מנחם מנדל הגר. האירוע התרחש ברחוב שלמה המלך בעיר. במהלך האירוע שוטרת נפגעה באורח קל.

ח"כ משה ארבל (ש"ס) ביקר בחריפות את תקיפת השוטרים בבני ברק. "אני מביע זעזוע ושאט נפש מאספסוף מופרע הלבוש כחרדיים שפגעו פיזית בשוטרי משטרת ישראל", אמר. "אין לברבריות מהסוג הזה מקום במחנינו ובחברה חפצת חיים. אני מצפה מרשויות האכיפה למצות את הדין עם פורעים אלו. הם אינם חרדים".

הרכב משטרתי שניזוק במהלך אכיפת תקונות הקורונה בבני ברק 21 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
הרכב משטרתי שניזוק בבני ברק, הערב/דוברות משטרת ישראל

גם עיריית בני ברק גינתה את התקרית האלימה נגד השוטרים, ומסרה כי "אנו במצב של פיקוח נפש וחובת כולנו לפעול ולעשות הכל למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה.מעשים אלו אינם דרכה של העיר, אינם משקפים את הלכי הרוח של רבני העיר ומאות אלפי תושביה".

הם הוסיפו כי "זהו מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך. לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לאירוע ואמר כי "הלינץ' הערב בבני ברק הוא חציית כל הקווים האדומים. לא מדובר בסתם התפרעות אלא מדובר בטרור מן הסוג החדש והטיפול חייב להיות בהתאם. יש לסגור את העיר לנכנסים ויוצאים עד שכל פראי האדם שהיו שותפים לו יתפסו ויענשו בחומרה. לא נקבל מצב של מדינה בתוך מדינה".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה (הליכוד) מסר כי "‏האלימות הפרועה שראינו הערב בבני ברק היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה. היא לא תעבור בשקט. התגובה בוא תבוא, ומהר". הוא הוסיף כי הוא "מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים, הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפויית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה".

ממפלגת תקווה חדשה נמסר כי "נתניהו משלים עם גילויי האלימות נגד שוטרים כפי שהתרחשו הערב בבני ברק, כחלק מאוזלת היד הכללית שלו נגד גילויי אלימות וכחלק מהברדק הכללי במדינה". במפלגה הוסיפו כי "ממשלת תקווה חדשה בראשות גדעון סער תאכוף את החוק בכל המדינה ובכל הנושאים ללא פשרות, ותביא ליציבות למדינת ישראל".

תקיפת רכב משטרתי במהלך אכיפת תקונות הקורונה בבני ברק. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
"מדינה שפויה לא יכולה לאפשר לדברים כאלה לקרות". תקיפת הרכב המשטרתי, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר: "‏זה לא חרדים. זאת חבורת אנרכיסטים שצריכה לסיים את הלילה במעצר ולהישפט בחומרה בהקדם האפשרי. מדינה שפויה לא יכולה לאפשר לדברים כאלה לקרות". הוא הוסיף כי "זה המחיר שאנחנו משלמים על הרפיסות פוליטית של הממשלה הזאת. אנחנו נשנה את זה".

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) גינה אף הוא את האלימות. "‏רכב משטרתי עבר הערב לינץ' בבני ברק. ראש הממשלה? דממה. מה אמורים השוטרים בשטח לחשוב ולהרגיש, כשהאנשים ששולחים אותם למשימה לא מגבים אותם בגלל גחמות אישיות ושיקולי השרדות פוליטיים? כיצד השוטרים אמורים לבצע את עבודתם אם המנהיגים שלהם מפקירים אותם? בושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully