וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד | מאות חסידים השתתפו בחתונה בבני ברק בניגוד להנחיות

עודכן לאחרונה: 19.1.2021 / 9:41

שוטרי יס"מ פשטו על החתונה, שנערכה בין שני נכדים לאדמו"רים. בעקבות זאת, הנוכחים צעקו "לשים מסיכות", ומחוץ למקום קראו לעבר השוטרים "נאצים". 20% מהבדיקות בעיר חיוביות והעיר מוגדרת אדומה. לאחר הפשיטה, האירוע נמשך במתכונת מצומצמת. המשטרה: נחקור את מארגן האירוע

בווידאו: בניגוד להוראות הסגר - חתונה בהשתתפות מאות חסידים בבני ברק/צילום: שמעון ברוך, דובורת משטרת ישראל

חתונה המונית נערכה הערב (שני) בבני ברק בהשתתפות מאות חסידים, בניגוד להנחיות. שוטרי יס"מ שפשטו על החתונה, שנערכה בין צאצאים לשני רבנים בכירים העומדים בראש שתי חסידויות - האדמו"ר מדאראג עם נכדת האדמו"ר מקרעטשניף. האירוע עצמו התקיים במבנה של חסידות דאראג. בעקבות פשיטת השוטרים, הנוכחים צעקו "לשים מסיכות", ומחוץ למקום קראו לעברם השוטרים "נאצים".

במשטרה אמרו כי כוחות היס"מ פיזרו את המשתתפים תוך זמן קצר, וסגרו את האולם "כשהוא ריק מאדם". עוד נמסר כי כמה קנסות בסך 5,000 נרשמו לכמה מהנוכחים, וכי מארגן האירוע יוזמן לחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה. עם זאת, מקור בכיר בחסידות שערכה את החתונה ההמונית מסר כי האירוע נמשך במתכונת מצומצמת של בני משפחה.

לפי נתוני משרד הבריאות, בבני ברק, העיר בה נערכה החתונה, יש היום 4,844 חולי קורונה פעילים. ציון הרמזור שלה הוא 9.9 שנחשב ל"עיר אדומה", ו-20% מהבדיקות שנעשות בה חיוביות.

חתונה של נכד האדמו"ר מדאראג עם נכדת האדמו"ר מקרעטשניף בהשתתפות מאות חסידים בבני ברק 18.01.21. שמעון ברוך, מערכת וואלה!
צילום מסך מתוך תיעוד האירוע, הערב/מערכת וואלה!, שמעון ברוך

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי גינה את ההתקהלות, ומסר כי "התמונות הללו של חגיגות והתקהלויות המוניות בצפיפות גדולה ובניגוד גמור לכל הנחיות משרד הבריאות ולצו התורה של 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' בעיצומה של מגיפה קשה עם מוטציות שמקדמות הדבקה, הינן חילול השם גדול וחמור מאין כמותו". הוא הוסיף כי "אירועים אלו לא רק שמסכנים מאות משפחות, אלא גם מוציאים את דיבתו של הציבור החרדי, ציבור שרובו הגדול והמוחלט שומר על כל הכללים".

מוקדם יותר, אמר פרויקטור הקורונה במגזר החרדי, רוני נומה, בתדרוך לתקשורת כי 30% מהתחלואה היומית מגיעה מהמגזר החרדי, אך הדגיש כי "הסימנים מעידים על בלימה" בתחלואה בקרב התושבים, והתייחס בהרחבה בדבריו למערכת החינוך החרדית, ברקע ההפרות שדווחו בימים האחרונים.

הוא אמר כי יש צורך בעוד אכיפה במוסדות החינוך במגזר, אך הודה כי סגירתם לעשרה ימים נוספים מהווה קושי ממשי. זאת, לאחר שבימים האחרונים תועדו כמה בתי ספר ממשיכים לפעול בניגוד להנחיות. הוא אמר ש-15% ממוסדות החינוך החרדיים פתוחים בניגוד להנחיות, והסביר כי הנתון הוא "בין הערכה להשערה".

עוד בוואלה!

ממונה הקורונה במגזר החרדי: כ-15% ממוסדות החינוך פתוחים בניגוד להנחיות

לכתבה המלאה

"כולנו מכירים שיש מסגרות חינוכיות במקומות מסוימים פתוחות, אבל הרוב סגור. אנחנו יודעים את זה - לא על הכל, אבל מכירים חלק מהדברים. צריך להגיד ביושר שהרוב סגור. האם זה יימשך? לא יודע", אמר נומה. "כולנו חשים את הזרמים ואת הלחץ ויודעים שיהיה קשה להחזיק את זה ככה לעוד עשרה ימים, זה אתגר גדול ואנחנו עוסקים בו. אם הסגר יוארך, נצטרך לפעול שהרמה הנוכחית של השמירה נמשכת".

נומה נשאל על ידי וואלה! NEWS האם יש מספיק אכיפה משטרתית ביישובים החרדים, והשיב כי היה מעדיף אם הייתה אכיפה משמעותית יותר. "המשטרה עושה את מה שעושה, הם יסבירו לכם מה הם עושים. בחלק מהמקומות אנחנו רואים שיש אכיפה, האם זה בהיקפים שהיינו רוצים? כולנו היינו רוצים יותר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully