וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיעדר אכיפה: תלמוד תורה בירושלים שוב נפתח בניגוד להנחיות | תיעוד

עודכן לאחרונה: 18.1.2021 / 20:34

המוסד הליטאי המרכזי בבירה ובו מאות תלמידים ממשיך לפעול כבר יום שלישי ברציפות, חרף הסגר ונתוני תחלואה גבוהים בחברה החרדית. נערים תועדו מתקהלים במוסד המזוהה עם הזרם, בהנהגת הרב קנייבסקי. המשטרה: "לעולם לא ניתן יהיה להציב שוטר בכל מקום"

בווידאו: למרות מגבלות הסגר ישיבות ותלמודי תורה נפתחו ללימודים/צילום: רוני כנפו וניב אהרונסון

יום אחרי יום, המוסד הליטאי המרכזי בירושלים ממשיך לפעול בניגוד לחוק, בשיאו של סגר עם נתוני תחלואה גבוהים בחברה החרדית. הבוקר (שני), זה היום השלישי, המשטרה לא הגיעה לאכוף את ההנחיות במקום. מדובר בתלמוד תורה חכמת שלמה, המזוהה עם הזרם הליטאי המרכזי בהנהגת הרב חיים קנייבסקי, ובו לומדים מאות תלמידים בגילאי 13-5.

מנהל המוסד, הרב שלמה פינזל, אמר אתמול כי "מעולם לא סגרתי את המוסד ללא אישור ומעולם לא פתחתי ללא אישור", כשכוונתו ככל הנראה להנהגה הרוחנית החרדית. למרות היותו מוסד ליטאי מרכזי בירושלים, פינזל הוא מהבודדים שחידש את הלימודים חרף הסגר הנוכחי, ובשבוע שעבר ניסה לעודד מנהלים נוספים בירושלים להצטרף אליו, לטענתם, הוא אמר שיש אישור לכך מהרב קנייבסקי, אך בפועל מרביתם לא חידשו את הלימודים.

תלמידים עושים את דרכם לאחד ממוסדות החינוך בירושלים  18 בינואר 2021. רוני כנפו
תלמידים חרדים בדרך ללימודים בניגוד להנחיות, היום/רוני כנפו

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי היא "ממשיכה באכיפת תקנות הקורונה ברחבי הארץ למען בריאות הציבור. בשבוע האחרון המשטרה הגבירה את פעילות האכיפה המשטרתית כלפי מוסדות חינוך הפועלים בניגוד לתקנות, ובהתאם בוצעה אכיפה ונרשמו עשרות דוחות גם בהקשר זה. לצערנו חלק מהרשויות, מנהלי המוסדות ומנהיגי הציבור, לא מסייעים כלל למאמץ הלאומי וחלקם אף נוהגים בחוסר אחריות ונותנים יד להפרות. מטבע הדברים לעולם לא ניתן יהיה להציב שוטר בכל מקום וכל הזמן, לכן אנו מצפים מכל הרשויות הנוגעות בדבר לקחת חלק אקטיבי ופעיל בפעילות המניעה, האכיפה וההסברה למען בריאות הציבור".

תלמידים עושים את דרכם לאחד ממוסדות החינוך בבני ברק תוך התגוננות מהגשם בבני ברק 18 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תלמידות עושות את דרכן לאחד ממוסדות החינוך בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

בתוך כך, גם הפלגים הקיצוניים במגזר החרדי שמעולם לא סגרו את שעריהם, המשיכו היום בלימודים כרגיל. בבני ברק פועל במרכז העיר מוסד לבנות המזוהה עם הפלג הירושלמי, ובתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים עשרות בנות מגיעות לבית הספר בשעות הבוקר המוקדמות ליום לימודים שגרתי, למרות הסגר. מוסדות חינוך נוספים המזוהים עם העדה החרדית, הזרם הקיצוני ביותר בחברה החרדית, פועלים כרגיל, וכוחות משטרה שהגיעו לאכוף במקום - נתקלו באלימות מצד חלק מהתושבים.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

בני ברק, ירושלים וערים חרדיות נוספות הן ערים אדומות שהתחלואה בהן גבוהה מאוד. בבני ברק יש 4,804 חולים מאומתים, וציון הרמזור שלה הוא 9.9, מה שנחשב בהגדרה עיר אדומה. גם ירושלים היא עיר אדומה, ועל פי נתוני העירייה, שכונת סנהדריה בה ממוקם תלמוד התורה נחשבת שכונה אדומה. בעיר כולה יש כ-16 אלף חולים פעילים. ערים נוספות שבהן פועלים מוסדות חינוך כמו מודיעין עילית, ביתר עילית ובית שמש הן ערים אדומות שהציון שלהן בתוכנית הרמזור הוא 10-9.7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully