וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בבית שמש: מתנדב משטרה ירה באוויר בעת פיזור התקהלות בתלמוד תורה

כוח המשטרה הגיע לאכוף פתיחת מוסד חינוכי בניגוד לתקנות הסגר בשכונת רמה ב' בעיר. בעת שניגש המתנדב למנהל המקום התאספו סביבו עשרות בני אדם ויידו לעברו אבנים. הוא חש סכנה לחייו ופתח בירי באוויר, לא היו נפגעים

בווידאו: עימותים במהלך פיזור התקהלות במוסד חינוכי חרדי בבית שמש/צילום: בית שמש חדשות

מתנדב משטרה שהגיע היום (שלישי) לאכוף הפרת הנחיות בבית שמש חש סכנה לחייו, וירה באוויר. כוח המשטרה הוזעק לתלמוד תורה פתוח בשכונת רמה ב' בניגוד לתקנות הסגר. השוטר ניגש למנהל המקום, ובאותה העת התאספו סביבו עשרות בני אדם, יידו לעברו אבנים וצעקו: "נאצים, תסתלקו מכאן". בעקבות זאת פתח המתנדב בירי באוויר, ולא היו נפגעים.

מתחילת הסגר המהודק בסוף השבוע האחרון רוב מוסדות החינוך החרדיים סגרו את שעריהם. זאת, לאחר קריאתם של רבנים מובילים בזרמים השונים במגזר לשתף פעולה עם ההנחיות ולסגור את המוסדות לתקופת הסגר. עם זאת, המוסד שנפתח בבית שמש מזוהה עם הפלג הקנאי הקיצוני במגזר החרדי שנחשב אנטי ציוני.

תיעוד ירי באוויר של מתנדב משטרה בהתקהלות אסורה בבית שמש, 12 בינואר 2021. בית שמש חדשות, אתר רשמי
עימותים בבית שמש, היום/אתר רשמי, בית שמש חדשות

באשדוד, ישיבת גרודנא נפתחה הבוקר שוב בניגוד להנחיות. זאת, לאחר שאתמול פרצו במקום עימותים בין חרדים למשטרה, במהלכם נפצעו שלושה שוטרים ונעצרו 11 חשודים.

"כל התלמידים באו כסדרם לפי הוראת גדולי ישראל", סיפר יחזקאל אברמוביץ', אחד מרבני הישיבה שעמד בכניסה וקיבל את פני הנכנסים. "המשטרה התנהגה באופן ברברי, אם הם רוצים לבוא עוד פעם ולראות את המחזות של אתמול - שיבואו".

בעיריית אשדוד הבהירו כי ימשיכו לאכוף את התקנות כדי לשמור על בריאות הציבור. בהודעת העירייה נמסר כי "נגלה אפס סובלנות כלפי מפירי החוק, ולא נוכל לסבול אלימות כלפי עובדי ציבור, סיירי הביטחון העירוני, השיטור העירוני ושוטרי משטרת ישראל. ההנחיה היא להמשיך ולאכוף ביתר שאת כל הפרה, ככל שתהיה, בכל חלקי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully