וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלג הירושלמי לא נבהל מהעימותים באשדוד: "הלימודים יתקיימו גם מחר"

11.1.2021 / 23:20

הזרם המפעיל את תלמודי התורה הודיע כי לא יסגור את המוסדות הפועלים בניגוד לתקנות, למרות המהומות האלימות בישיבת גרודנא. "שום דבר לא יזיז אותנו מהתורה", אמרו, והצהירו שלא ישמעו להנחיות "שלמדינה אין הבנה בהן". גורם במשטרה: נאכוף בכל מקום שנידרש

בווידאו: עימותים בין חרדים לשוטרים באשדוד/צילום: שי מכלוף, ש.ב ומאיר אוליאל-ישראל ניוז

הפלג הירושלמי החרדי הודיע הערב (שני) כי גם מחר ייפתחו תלמודי התורה והישיבות, והלימודים בהם יתקיימו כסדרם. גורמים בתנועה אמרו כי העימותים בישיבת גרודנא באשדוד סביב אכיפת תקנות הסגר, שבמהלכם נפצעו שלושה שוטרים ונעצרו 11 מפגינים, לא ישנו את החלטתם להמשיך בלימודי התורה.

"הפגנו היום כי רצו לסגור תלמוד תורה, עשרות שוטרים נתנו מכות, הפעילו סוסים. כשבאים לפגוע בלב שלנו אנחנו נעמדים דום", סיפר יחזקאל אברמוביץ' מהוועדה להצלת עולם התורה, והצהיר שלא יפסיקו את הלימודים. "שום דבר לא יזיז אותנו מהתורה", אמר.

לדבריו של חנניה דור מהפלג הירושלמי, "המדינה לא תקבע החלטות שאין לה הבנה בהן כמו לגבי תלמוד תורה". הוא חזר על כך שהלימודים יתקיימו מחר וטען כי השוטרים נהגו באלימות כלפי הנערים שהפגינו. "ישנו חשש שהמשטרה תשבש את החיים היהודיים שלנו", אמר, "אין שום חולה בתלמוד התורה, יש הרגשה שאנחנו שק החבטות של המדינה".

התקהלות חרדים באשדוד 11 בינואר 2021. שי מכלוף
"כשפוגעים בלב שלנו, אנחנו נעמדים דום". העימותים באשדוד, היום/שי מכלוף

גורם במשטרה הבהיר כי העימותים לא יניאו אותם מלהמשיך לאכוף את התקנות. "היערכות המשטרה נמשכת כדי לאתר עוד מוקדים של הפרת ההנחיות. ניכנס לכל מקום שנידרש כדי לאכוף את הנחיות הסגר".

מעיריית אשדוד נמסר כי היא "תמשיך לאכוף בנחישות את תקנות שעת החירום כפי שנקבעו על ידי ממשלת ישראל, מתוך מטרה לשמור על בריאות הציבור. נגלה אפס סובלנות כלפי מפירי החוק, ולא נוכל לסבול אלימות כלפי עובדי ציבור, סיירי הביטחון העירוני, השיטור העירוני ושוטרי משטרת ישראל. ההנחיה היא להמשיך ולאכוף ביתר שאת כל הפרה, ככל שתהיה, בכל חלקי העיר".

"אנו רוצים לחזק את שוטרות ושוטרי משטרת ישראל ואת עובדי עיריית אשדוד אשר מהבוקר ולאורך כל השנה פועלים למען ביטחון ובריאות הציבור", אמרו בנוסף.

התקהלות חרדים באשדוד 11 בינואר 2021. שי מכלוף
"העירייה תמשיך לאכוף את ההנחיות", העימותים באשדוד, היום/שי מכלוף

באירוע סמוך לישיבת גרודנא הגיעו פקחי העירייה סמוך לבניין עקב דיווח על התקהלות נערים. כשהגיעו למקום פרצו החוצה כמה מהנערים והחלו ליידות אבנים ומקלות לעברם. לאחר מכן הגיעה המשטרה עם כוחות מתוגברים כדי לאכוף את הנחיות הקורונה ולעצור את המתפרעים. לפי גורמים במשטרה, בתוך הישיבה למדו יותר ממאה בחורים בניגוד להגבלות.

המשטרה מסרה כי "הכוחות פועלים ברובע ג' באשדוד, לאחר שהוזעקו מוקדם יותר הבוקר על ידי פקחי עירייה שהותקפו במהלך אכיפה שביצעו במוסד חינוכי שפעל במקום בניגוד לתקנות. חלק מהנוכחים במקום החלו להתפרע, לחסום כבישים ולהתעמת עם השוטרים, שעצרו עד כה כמה מפרי סדר".

מתחילתו של הסגר המהודק בסוף השבוע האחרון רוב מוסדות החינוך החרדיים סגרו את שעריהם. זאת, לאחר קריאתם של רבנים מובילים בזרמים השונים במגזר לשתף פעולה עם ההנחיות ולסגור את המוסדות לתקופת הסגר. עם זאת, הישיבה בה אירעה ההתפרעות משתייכת לפלג הירושלמי הקיצוני שהחליט במכוון להמשיך בקיום לימודים במוסדות חינוך המזוהים עמו, למרות הסגר והתחלואה הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully