וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב מוסדות החינוך החרדיים סגורים, הפלגים הקיצוניים המשיכו ללמוד

10.1.2021 / 9:41

כניסת התקנות לתוקף לא עצרה את המיעוט החרדי הקיצוני והאנטי-ציוני, ומוסדות חינוך בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית נותרו פתוחים. אך בחלקו הגדול של המגזר, שספג אש על התנהלותו בסגרים הקודמים, הוראתו של הרב קנייבסקי הצליחה לחלחל - והלימודים עברו לזום ולטלפון

בוידאו: הרב קנייבסקי תועד קורא להתחסן נגד קורונה/עריכה: ניר חן

במוסדות חינוך של הפלג הירושלמי הקיצוני והפלגים האנטי ציוניים במגזר החרדי מתקיימים הבוקר (ראשון) לימודים כרגיל, למרות הסגר. לעומת זאת, מרבית מוסדות החינוך בזרם הליטאי, החסידי והספרדי נותרו סגורים, בהתאם להנחיות, לאחר שההנהגה הרוחנית במגזר הורתה על כך בשבוע שעבר.

הפלגים הקיצוניים הם מיעוט שולי במגזר החרדי. אנשיהם אינם משתתפים בבחירות לכנסת, הם לא זוכים לייצוג פוליטי והציבור החרדי לרוב מתנער מהם. רבנים מטעמם הורו להמשיך בשגרת חיים "רוחנית" למרות התחלואה הגבוהה, ובשל כך, מוסדות בודדים בירושלים, בבני ברק, ובמודיעין עילית, שרובם אינם מתוקצבים מהמדינה, נותרו פתוחים.

בני ברק בסגר, ישיבת תפארת ציון, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מוסדות בודדים שרובם אינם מתוקצבים מהמדינה, נותרו פתוחים. ישיבת תפארת ציון בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

בחמישי הורה הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי, לסגור את מוסדות החינוך החרדיים לבנים ובנות בתקופת הסגר, ובתי הספר המזוהים עם יהדות התורה וש"ס מקיימים מאז סוף השבוע, עת כניסת הסגר לתוקף, לימודים מרחוק בטלפון או בזום.

נכדו של קנייבסקי עדכן באותו היום את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההנחיה, במסגרת סבב שיחות של ראש הממשלה עם מנהיגי הציבור החרדי, שנועד להביא להקפדה על הנחיות הסגר. בשיחה עם ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), המייצג את האדמו"ר מבעלזא, ביקש נתניה למסור לאדמו"ר שהפעם מדובר בסגר קצר וממוקד, בתקווה שהחיסונים ישפיעו ולא נצטרך לסגר נוסף.

עוד בוואלה!

הרב קנייבסקי הורה לסגור את מוסדות החינוך "לכמה ימים"

לכתבה המלאה
בני ברק בסגר, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"זקוקים לעזרת כל הציבור למאמץ מאוחד". תלמידי ישיבה בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

לדבריו, כך יימנע ביטול תורה, מערכת החינוך תוכל לחזור לקדמותה ובאי בתי הכנסת יוכלו להתפלל בבריאות איתנה. "אך בינתיים אנו זקוקים לעזרת כל הציבור למאמץ מאוחד, להורדת התחלואה על ידי סגר הדוק בכל המגזרים והגילאים", כלשונו.

גם מנהיגי הזרם הספרדי הורו על סגירת מוסדות החינוך. הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים הספרדים, הורה על סגירת עשרות מוסדות בכל הארץ, הכוללים מעונות יום לילדים, גני ילדים, תלמודי תורה וסמינרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully