וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קנייבסקי הורה לסגור את מוסדות החינוך "לכמה ימים"

7.1.2021 / 13:07

נכדו של מנהיג הזרם הליטאי עדכן את נתניהו כי הרב הוציא הנחיה חדשה ומפורשת, אחרי אחת מסויגת יותר שפורסמה בתחילת היום. ראש הממשלה ערך סבב שיחות עם מנהיגי הציבור החרדי במטרה להביא להקפדה על ההגבלות שייכנסו לתוקפן בחצות, והבהיר כי הסגר יהיה קצר וממוקד

בוידאו: הרב קנייבסקי תועד קורא להתחסן נגד קורונה/עריכה: ניר חן

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי, הורה על סגירת מוסדות החינוך "לכמה ימים" - כך עדכן היום (חמישי) נכדו את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הקריאה המפורשת באה לאחר אחת מסויגת יותר שפורסמה הבוקר, בה תמך בהישארותם של התלמידים בבתים. היא הועברה במסגרת סבב שיחות של ראש הממשלה עם מנהיגי הציבור החרדי, שנועד להביא להקפדה על הנחיות הסגר שייכנס לתוקפו בחצות ויימשך שבועיים.

ביממה האחרונה שוחח נתניהו עם האדמו"ר מויז'ניץ, רבי ישראל הגר ועם ח"כ ישראל אייכלר המייצג את האדמו"ר מבעלזא ועם יענקי קנייבסקי. בשיחה עם אייכלר ביקש נתניה למסור לאדמו"ר מבעלזא שהפעם מדובר בסגר קצר וממוקד, בתקווה שהחיסונים ישפיעו ולא נצטרך לסגר נוסף. לדבריו, כך יימנע ביטול תורה, מערכת החינוך תוכל לחזור לקדמותה ובאי בתי הכנסת יוכלו להתפלל בבריאות איתנה. "אך בינתיים אנו זקוקים לעזרת כל הציבור למאמץ מאוחד, להורדת התחלואה על ידי סגר הדוק בכל המגזרים והגילאים", כלשונו.

הרב חיים קנייבסקי, 7 בינואר 2021. באדיבות המצולמים
יוצא בקריאה מפורשת. קנייבסקי, היום/באדיבות המצולמים

הבוקר, ביטאון יתד נאמן פרסם הוראה מסוגית של מנהיגי הזרם הליטאי קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין. בדברי הרבנים לא הופיעה קריאה ברורה לסגור את מוסדות החינוך החרדים לבנים, אך עלה ממנה כי הם תומכים בכך שהתלמידים לא יגיעו לבתי הספר בתקופה זו.

"בעקבות המצב", נכתב בשמם, "נקראים ההורים לעקוב בעינא פקיחא (בעיניים פקוחות - י"א) על התלמידים בעת שנאלצים להישאר בביתם ולהשתדל להשרות אווירה נעימה בבית". עוד הוסיפו כי "זכות וחובה שהמחנכים יתמידו בקשר קבוע עם התלמידים ושיישמרו סדרי הלימוד והשיעורים. והעיקר לשמור על קנייני הרוח שלא יפסדו".

אתמול פרסמו אנשי ביתו של הרב קנייבסקי הודעה בשמו, לפיה "יש לשמור ולהקפיד על הוראות הרופאים והתקנות שנקבעו כדי לעצור את המגיפה ולהקפיד בזהירות יתרה על החולים והקשישים שהם בסכנה יתרה, בלי שום הוראת היתר".

תלמידי ישיבת קמניץ בירושלים עוטים מסיכות בצל התפשטות הקורונה. 2 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
סבב שיחות לקידום ההקפדה על הסגר. ישיבת קמניץ בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

ההודעה של קנייבסקי באה לאחר שבשלישי הציג תשובות סותרות לשאלת פתיחת המוסדות בזמן הסגר. בפגישה עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, אמר הרב כי לאור מצב התחלואה, יש לסגור את מוסדות החינוך בתנאים מסוימים, ובפגישה שהתקיימה מאוחר יותר, בה השתתף הרב אברהם פינזל, מנהל מוסד חינוכי בירושלים, ענה הרב כי יש להמשיך בלימודים תוך הקפדה ושמירה על היגיינה וריחוק חברתי.

היענות בזרם הספרדי

גם בזרם הספרדי במגזר החרדי נערכים לסגירת מוסדות החינוך. כך למשל, הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים הספרדים, הורה אמש לסגור את כל מוסדות החינוך בראשותו. למוסדותיו של הרב מאזוז מסונפים עשרות מוסדות בכל הארץ, הכוללים מעונות יום לילדים, גני ילדים, תלמודי תורה וסמינרים.

מכתב על סגירת מוסדות החינוך, 7 בינואר 2021. צילום מסך, צילום מסך
"לפתוח מחדש את הת"תים מיד כשמתאפשר". המכתב של קנייבסקי/צילום מסך, צילום מסך

הרב אמר כי "מדובר בפיקוח נפש, שאפילו על ספק מחללים שבת. על אף הריחוק הפיזי, על כל מנהל וכל מחנך או מורה, לשמור על קשר חם עם התלמידים ולדאוג לרוחניותם וגשמיותם. אסור לנו להפקיר את התלמידים, גם לא בשעות אלו של הסגר, שנגזר עלינו לסגור את שערי מוסדות החינוך".

גם רשת החינוך של ש"ס צפויה לסגור את המוסדות המזוהים איתה. לעומתה, החוגים הקיצוניים במגזר החרדי המזוהים עם הזרם האנטי ציוני של "העדה החרדית", וכן חוגים אחרים במגזר החרדי, צפויים להמשיך בלימודים למרות הסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully