וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראש העיר לסגור, למנהל לפתוח: ההוראה הסותרת של הרב קנייבסקי על לימודים בסגר

6.1.2021 / 1:18

מנהיג הציבור הליטאי אמר לראש עיריית ירושלים משה ליאון כי יש להשבית את הלימודים במוסדות החינוך תחת תנאים מסוימים, אולם כשנשאל על כך בהמשך אותו היום על ידי מנהל של תלמוד תורה, השיב יש להמשיך ולקיים את הלימודים תוך הקפדה על היגיינה וריחוק חברתי

בוידאו: הרב קנייבסקי תועד קורא להתחסן נגד קורונה/עריכה: ניר חן

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, נשאל אתמול (שלישי) האם להמשיך בקיום לימודים במוסדות חינוך חרדים, למרות הסגר המחמיר שאושר בממשלה, והשיב תשובות סותרות - כך נודע לוואלה! NEWS.

בפגישה עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, אמר הרב כי לאור מצב התחלואה, יש לסגור את מוסדות החינוך בתנאים מסוימים, ובפגישה שהתקיימה מאוחר יותר, בה השתתף הרב אברהם פינזל, מנהל מוסד חינוכי בירושלים, ענה הרב קנייבסקי כי יש להמשיך בלימודים תוך הקפדה ושמירה על היגיינה וריחוק חברתי.

הרב קנייבסקי הוא מנהיג הזרם הליטאי במגזר החרדי אך הוראותיו משפיעות גם על חלקים בציבור החסידי והספרדי.

הרב חיים קנייבסקי עם בנו ונכדו, בני ברק, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הרב קנייבסקי עם בנו ונכדו בבני ברק. בנובמבר/ראובן קסטרו

בפגישה עם ראש העיר ירושלים, הציג ליאון בפני הרב מתווה לסגירת מוסדות החינוך בירושלים ולפיו המוסדות ייסגרו רק בתנאי שיש סגר הרמטי ולתקופה של שבועיים בלבד, שבמהלכם גם צוותי ההוראה יתחסנו. ליאון אף התחייב כי עיריית ירושלים תסייע בלימודים מרחוק של התלמידים מרחוק. הרב השיב בתגובה כי אלה תנאים שבהם ניתן לסגור את מוסדות החינוך לבנים.

עם זאת, בפגישה שהתקיימה מאוחר יותר, שאל הרב פינזל, מנהל תלמוד תורה חכמת שלמה בירושלים, האם לאור התחלואה יש להשבית את הלימודים במוסדות לבנים, והרב השיב לו כי עליו להמשיך בקיום לימודים, למרות הסגר. גורמים בבית הרב טענו כי "טרם התקבלה החלטה סופית, הדיון סביב הנושא עדיין מתנהל".

תלמוד תורה, ירושלים, 23 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הורה לקיים את הלימודים למרות הסגר. תלמוד תורה בירושלים. באוקטובר/ראובן קסטרו

גורם חרדי בכיר הסביר לוואלה! NEWS כי אם תהיה אכיפה משמעותית בזמן הסגר, גם אם תהיה הוראה של הרב להמשיך בלימודים, "זה לא יהיה אפשרי טכני", כלשונו. הוא הסביר כי "אוטובוסים לא יוכלו לעבור מחסומים של משטרה בכל שכונה, זה לא יעבוד. כך שכל הדיון כרגע הוא תיאורטי בלבד. צריך לחכות להוראה רשמית מבית הרב".

הדיון על המשך קיום הלימודים בזרם הליטאי מתייחס רק למוסדות חינוך לבנים. ההערכה היא כי כלל מוסדות החינוך לבנות בכל הגילאים יישארו סגורים. להוראה של הרב קנייבסקי יש השפעה לא רק בזרם הליטאי, אך הערכה כי קבוצות קיצוניות במאה שערים או מהפלג הירושלמי ימשיכו בקיום הלימודים בחשאיות, כפי שעשו חלקם בגל הראשון והשני, בזמן שהממשלה אסרה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully