וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קנייבסקי הורה לפתוח את כל מוסדות החינוך החרדיים לבנות

23.11.2020 / 11:41

הנחיית הרב על השבת הלימודים "בזהירות האפשרית" במוסדות המקבילים לבתי ספר יסודיים, באה בניגוד להגבלות הקורונה במערכת החינוך. ההנחייה הועברה במכתב עליו חתומה בתו של הרב, שהורה בחודש שעבר לפתוח את מוסדות החינוך לבנים

בווידאו: הרב קנייבסקי, החולה בקורונה, קורס/מתוך: שידור חי של אירוע שמחת בית השואבה בבני ברק

הרב חיים קנייבסקי, מבכירי הרבנים החרדים, הורה היום (שני) לפתוח את כל מוסדות החינוך החרדיים לבנות "בזהירות האפשרית". זאת, בניגוד להגבלות הקורונה על מערכת החינוך. מרבית מוסדות החינוך החרדיים לבנות היו סגורים עד כה, והוראתו הקודמת של הרב על פתיחת הלימודים בניגוד לתקנות חלה על מוסדות החינוך לבנים.

הכרזתו של הרב על פתיחת הלימודים הגיעה דרך בתו, הרבנית לאה קולדצקי. במכתב שכתבה היא ציינה כי "בתקופה האחרונה הבנות נמצאות במצב מאד קשה כי ישנם כיתות שעדין לא נפתחו, והבנות יושבות בבית ומשתעממות, וכידוע השעמום מביא לידי בטלה והבטלה מביאה לידי חטא, והמצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש".

היא כתבה כי אביה אמר לה "שעל המנהלות והמורות לעשות הכל בשביל למנוע הידרדרות של בנות ישראל ולפתוח את מסגרות הלימודים לכל הכיתות בזהירות האפשרית". לדבריה, הרב ברך "שכל מי שיעשה כך לא ינזק כלל ולא יגרם על ידו שום נזק".

תלמידות במאה שערים. אורי לנץ/פלאש 90, אתר רשמי
יחזרו בניגוד להנחיות. תלמידות חרדיות במאה שערים/אתר רשמי, אורי לנץ/פלאש 90

הרב קנייבסקי הוא ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי אבל להוראותיו נשמעים גם חרדים מהזרם הספרדי והחסידי. עם זאת, רוב המוסדות לבנות המזוהים עם ש"ס נותרו עד כה סגורים.

בחודשים האחרונים הורה הרב לפתוח את מוסדות החינוך החרדים לבנים, בהם תלמודי תורה וישיבות, למרות שהחוק אסר זאת. חלק מהמוסדות קיבלו על כך קנסות אך לא נרשמה אכיפה רחבה מידי נגדם ואף ייתכן כי בשל טעות של ועדת החינוך בכנסת, חלק מהקנסות יבוטלו.

עוד בוואלה!

בניגוד להנחיות: הרב קנייבסקי הורה לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים

לכתבה המלאה

המכתב שהעבירה בתו של הרב

המכתב של בת הרב קנייבסקי לפתיחת מוסודת החינוך לבנות. -, אתר רשמי
"לעשות הכל בשביל למנוע הידרדרות של בנות ישראל". מכתבה של קולדצקי/אתר רשמי, -

בעקבות הוראת הרב קנייבסקי, נשמעה ביקורת חריפה מאוד, אך נתוני התחלואה נותרו נמוכים במגזר החרדי, חרף הפתיחה. למרות שהחוק עדיין אוסר זאת באופן רשמי, כיום פועלים רוב מוסדות החינוך לבנים במגזר החרדי, תחת שמירה קפדנית על ההנחיות.

לאחר הוראתו בחודש שעבר לפתוח את המוסדות לבנים, הרב קנייבסקי זכה לתמיכה מצדו של ח"כ משה גפני מיהדות התורה, שהרב מנהיג את סיעת "דגל התורה" המרכיבה את המפלגה. בשיחה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהיר גפני את חשיבות לימוד התורה עבור הציבור החרדי, והשניים אף דנו במציאת מתווה מוסכם לפתיחת הלימודים במגזר, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

הרב חיים קנייבסקי, במהלך השתתפותו בעצרת בחירות של מפלגת 'דגל התורה בצפת 26 בפברואר 2020. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
הנחה לפתוח את הלימודים לבנות. הרב קנייבסקי/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

הרב, בן 92, אובחן כחולה קורונה בתחילת אוקטובר, ובסוף החודש מקורביו עדכנו כי הוא החלים מקורונה. לטענתם, תסמיני המחלה מהם סבל חלפו, וכעת מצבו טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully