וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכישלון בגל הראשון: בישיבות יחזרו ללימודים במתווה קפסולות

עודכן לאחרונה: 15.10.2020 / 23:26

נציגים חרדים ובכירים בממשלה הגיעו להבנות לפיהן המוסדות ייפתחו ברביעי גם בערים האדומות, כחלק ממתווה הדומה לזה שהונהג בגל הראשון - וקרס. תלמידים שלא חלו בעבר בקורונה ייבדקו יום לפני כן, ומסתמן כי הם יורשו לצאת מהישיבות פעמים בודדות שייקבעו מראש או לשידוכים

בווידאו: לוי על הסכנה בפתיחת מערכת החינוך החרדית בניגוד להנחיות/מערכת וואלה! NEWS

נציגים חרדים, בהם פוליטיקאים ונציגים מקומיים, וכן בכירים במשרד הבריאות ובממשלה, מגבשים מתווה לפתיחת חלק מהישיבות החרדיות בשבוע הבא. על פי המסתמן, ביום רביעי הקרוב ייפתחו ישיבות עם פנימיות בלבד, כשהתלמידים יידרשו להיבדק לנגיף יום קודם לכן בבית או בישיבה. כמו כן, מי שחלה בקורונה בחודשים האחרונים לא יידרש לבדיקה או בידוד, בכפוף להצגת אישור רופא.

המתווה המתגבש כולל תלמידים בשכבות גיל שלא חוזרות ללמוד ביתר מוסדות החינוך. כמו כן, מסתמן כי הישיבות ייפתחו גם בערים האדומות, זאת בזמן ששאר המוסדות ביישובים אלו יישארו סגורים.

על פי המתווה המסתמן שגיבש ראש הדסק החרדי אלוף במיל' רוני נומה עם ועד הישיבות והרבנים, מי מהתלמידים שיימצא חיובי לקורונה - ייכנס לבידוד ולא יורשה להגיע לישיבה. אלו שיימצאו שלילייים לנגיף יורשו להגיע למוסדות באמצעות תחבורה פרטית מאורגנת בלבד. בנוסף, התלמידים לא יורשו לצאת מהישיבה במשך כמה חודשים, למעט פעמים בודדות שייקבעו בתאריכים מראש, או לצורך יציאה לפגישות שידוכים.

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, הפרוייקטור רוני גמזו והאלוף רוני נומה סיירו בישיבות בבני ברק, 25 באוגוסט 2020. ללא, אתר רשמי
ישיבות עם פנימיות ייפתחו גם בערים האדומות. תלמידי ישיבה בבני ברק/אתר רשמי, ללא

המתווה המסתמן לפתיחת ישיבות חרדיות:

  • ייפתחו ישיבות עם פנימיות בלבד, גם בערים אדומות
  • ביצוע בדיקות לכלל התלמידים שלא חלו בקורונה בעבר
  • תלמיד שיימצא חיובי לנגיף ייכנס לבידוד ולא יורשה להגיע לישיבה
  • תלמידים שחלו בקורונה בעבר לא יידרשו לבדיקה, בכפוף לאישור רופא
  • התלמידים יגיעו לישיבות באמצעות תחבורה פרטית מאורגנת
  • לאנשי הצוות ייערכו בדיקות קורונה אחת לשבועיים
  • התלמידים לא יורשו לצאת מהישיבה למעט תאריכים שנקבעו מראש או לצורך שידוך
  • הישיבות יפעלו במתכונת של קפסולות, שחלקן שיתמזגו ויכללו עד 250 תלמידים

הישיבות עצמן יפעלו במתכונת של קפסולות תוך שמירה קפדנית על ההנחיות. חלק מהקפסולות יתמזגו בהמשך, ויכללו לכל היותר 250 תלמידים. לפי המתווה המסתמן התלמידים ייבדקו שוב לפני המיזוג בין הקפסולות, וכן לפני טרם חזרתם המתוכננת לבתים לקראת חנוכה. כמו כן, לאנשי הצוות ייערכו בדיקות קורונה אחת לשבועיים, זאת בכפוף לאישור סופי של משרד הבריאות.

בכל הנוגע לשילוב של תלמידי ישיבות שהחלימו מקורונה בקפסולות, ההנחיות יפורטו בהצגת המתווה המלא שיסוכם.

בדסק החרדי הביעו שביעות רצון מהעובדה כי למתווה הצטרפו עשרות ישיבות שלא היו בעבר חלק ממנו. כמו כן, הובהר הממשלה תיצטרך להכריע בנוגע לצעדי האכיפה ביחס לישיבות שלא הצטרפו למתווה.

תלמידי ישיבת קמניץ בירושלים עוטים מסיכות בצל התפשטות הקורונה. 2 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הקפסולות המתמזגות יכללו עד 250 תלמידים. ישיבה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

עם זאת, עדיין אין הסכמה סופית על פרטי המתווה, והוא עשוי להשתנות בהמשך. באופן רשמי, ישיבות ללא פנימיות לא יתחילו את הלימודים, וכך גם תלמודי תורה. ההערכה היא כי למרות חוסר ההסכמה של הממשלה, יהיו יותר מוסדות חינוך חרדיים שיחדשו את הלימודים בשבוע הבא בניגוד להנחיות.

גם השבוע - חלק ממוסדות אלה, חלקם אף מזוהים עם המיינסטרים החרדי, חזרו ללימודים. המשטרה פעלה בחלק ממוסדות החינוך, ובמקרים מסוימים קנסה את ההנהלה.

המתווה המתגבש דומה מאוד למתווה שאפשר את הפעלת הישיבות בגל הראשון, זאת למרות שבמערכת הבריאות הודו כי הוא קרס ולא עבד. גורמים במערכת הבריאות חוששים מכך שהמתווה יאפשר גם לישיבות שלא מקפידות על ההנחיות לחדש את הלימודים מבלי שתהיה נגדן אכיפה מסודרת, בדומה למה שאירע בגל הראשון. ישיבות אלה בחרו בשיטת "חיסון העדר", ואף שרוב הבחורים בהן כבר חלו, החשש הוא שתהיה בהן הדבקה באחוזים גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully