וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני גיבה את הוראת הרב קנייבסקי לחידוש הלימודים; נתניהו: להגביר אכיפה

18.10.2020 / 20:18

בשיחה שקיימו רה"מ ויו"ר דגל התורה נבחנה האפשרות למתווה מוסכם שיאפשר לחדש את פעילות תלמודי התורה, תוך צמצום מספר התלמידים בכיתות. מוקדם יותר, הבהיר נתניהו כי בכוונתו למנוע זליגת תחלואה מערים אדומות: "נבטיח שהסגרים מהודקים ונחלק קנסות"

בווידאו: רה"מ קורא לראשי הציבור לקיים את הכללים/צילום: לע"מ

ח"כ משה גפני הביע הערב (ראשון) תמיכה בהוראות הרב חיים קנייבסקי לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים לבנים החל מהבוקר. בשיחה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהיר גפני את חשיבות לימוד התורה עבור הציבור החרדי, והשניים אף דנו במציאת מתווה מוסכם לפתיחת הלימודים במגזר החרדי, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

מוקדם יותר קרא נתניהו לכלל הציבור, בדגש על הציבור החרדי, לשמור על ההגבלות. הוא אף הבהיר כי תיערך אכיפה במטרה למנוע את זליגת התחלואה מהערים האדומות. "אנחנו במאמץ גדול מאוד להמשיך את ההצלחה הגדולה של הסגר", אמר נתניהו. "אנחנו רוצים את כיבוד הכללים ברחבי הארץ, אני ער לכך שיש לנו עדיין אתגר גדול".

הרב קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי, הוא הסמכות הרוחנית העליונה של סיעת דגל התורה בתוך מפלגת יהדות התורה, שבראשה עומד גפני. הוא כפוף לרב, מתייעץ עמו בעניינים ציבוריים ומקבל את הכרעותיו. מרבית התלמידים בתלמודי התורה הם מעל גיל שש, וההחלטה על פתיחתם נמצאת בניגוד להנחיות הבריאות שאוסרות פתיחת מוסדות אלה.

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני במהלך כינוס הועדה 23 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא תצא תקלה מתחת ידו של גדול הדור". גפני/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

במסגרת שיחתם של נתניהו וגפני, נבחנה האפשרות למציאת מתווה מוסכם לפתיחת תלמודי התורה, שכולל את צמצום מספר התלמידים בכיתות, ומעבר חלקי לפחות ללימוד במרחבים גדולים ומרווחים בשטח בתי הספר של "החינוך העצמאי", ובשטח בתי הספר של הבנות, שלא לומדות בשלב הזה. ח"כ גפני הדגיש כי "אנחנו מאמינים שלא תצא תקלה מתחת ידו של גדול הדור".

שעות בודדות לפני שיחת הטלפון בין נתניהו לגפני, קיים ראש הממשלה הערכת מצב במטה השליטה הארצי של המשטרה בבית דגן, יחד עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן. נתניהו אמר שיש להגביר את האכיפה והקנסות בערים אדומות וכן להדק את הכתרים סביב ערים אלה. "קודם כל אנחנו צריכים למנוע את הזליגה של התחלואה מהערים האדומות. לא נשארו הרבה, מספרם ירד, וזה דווקא כתוצאה מזה שכן כיבדו את הכללים", אמר נתניהו.

"עכשיו אני קורא לכל ראשי הציבור, לציבור החרדי, לקיים את הכללים ולדאוג שהם יכובדו, ובכל מקרה צריך לעשות גם אכיפה". לדבריו, "הגברת אכיפה זה כולל להבטיח שהסגרים מהודקים, וגם בתוך הערים אנחנו ניתן קנסות ככל שהדבר נדרש".

עוד בוואלה!

בניגוד להנחיות: הרב קנייבסקי הורה לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו. GettyImages
"נגביר את האכיפה ונהדק את הסגרים". נתניהו/GettyImages

הוא הבהיר כי היה מעדיף שהדבר ייעשה בהתנדבות, "כי המטרה שלנו היא לדאוג לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל". לדברי נתניהו, "אנחנו צריכים גם אכיפה וגם הסברה, הכי חשוב זה שכולם יבינו שאנחנו פועלים למען הבריאות של כל אזרחי ישראל, ואת זה נשיג רק בהגברת המשמעת".

בשבוע שעבר, בהתייעצות שקיים הרב קנייבסקי עם בכירים במערכת החינוך החרדית, לאחר שנדבק בקורונה בעצמו, הוא אמר כי "צריך לפתוח" את המוסדות המכונים "תלמודי תורה". עם זאת, הוא הבהיר כי עדיף לעשות זאת בהסכמה עם הממסד הרשמי.

דבריו מגיעים ימים ספורים לאחר הדיווח על הניסיונות לגבש מתווה לפתיחת חלק מהישיבות החרדיות, בהשתתפות נציגים חרדים, בהם פוליטיקאים ונציגים מקומיים, וכן בכירים במשרד הבריאות ובממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully